Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at det ikke bare settes enda høyere fart. Alle vet at om det blir spurt så er det løpere som Harvey, Ustiugov (eller Northug om i form) som tar gullet. Da må det være mye bedre å risikere å virkelig sprekke, enn å konsekvent bare havne på 5-20 plass.

 

Nå vinner vel Sundby i Holmenkollen neste helg da...  :w00t:

Lenke til kommentar

Vi får aldri svar på åssen det kunne ha gått, men hadde ikke Martin satt fart så er jeg ganske sikker på at Ustiugov hadde gjort det, og da hadde fortsatt både Petter og dem andre vært sjangeløse. Å utelukkende skylde på Martin når dem andre knapt var med syntes jeg blir fryktelig feil av oss sofaslitere å påstå.

 

Uansett så koker det ned til at feltet satte fart, fire stykker klarte å holde tempoet, blant dem kun èn nordmann.

Lenke til kommentar

Vel, hvordan skal vi oppsummere årets VM i Lahti folkens?

 

Synes årets VM har vært både bra og dårlig. Jeg synes hoppfolkrt har levert et OK renn. Mixed laghopp er ikke noe man kan regne med. Lørdagens hopprenn derimot var meget spennende. Synes gutta gjør det bra, selv om Tande har litt å gå på.

 

Langrennsjentene har imponert. Astrid, Falla og Weng har gjort imponerende løp. Også Bjørgen. Weng har imponert mest som tar medalje etter medalje. Og Astrid som kavet seg gjennom 3mila med smerten? Tøff jente! Hun fortjente medalje. God bedring til henne.

 

Men langrennsgutta. Stafetten var uhyre spennende og jeg var på randen til nervesammenbrudd. Meget artig å se slike spennende løp. Ellers har det ikke vært mye bra på deres side. Sundby har skuffet. Krogh og Klæbo har imponert. Iversen dessverre uheldig.

 

Alt i alt et delvis bra VM. Det er vanskelig å si det har vært bra, når det har vært lite individuelt på langrennsgutta sin side. Det trekker meget ned.

 

 

Jeg lurer på hvordan "Raw Air" blir, hoppkonken som starter neste uks. Tror det blir bra. Showet i Drammen, kanskje Thuggen kommer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt i alt et delvis bra VM. Det er vanskelig å si det har vært bra, når det har vært lite individuelt på langrennsgutta sin side. Det trekker meget ned.

 

Delvis bra?? Norge var da beste nasjon, og vi fikk medaljer i de fleste (?) øvelsene. Er ikke det veldig bra, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alt i alt et delvis bra VM. Det er vanskelig å si det har vært bra, når det har vært lite individuelt på langrennsgutta sin side. Det trekker meget ned.

Delvis bra?? Norge var da beste nasjon, og vi fikk medaljer i de fleste (?) øvelsene. Er ikke det veldig bra, da?

Les nå faen hele innlegget mitt da fremfor å dra ut en setning av konteksten.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Langrennsjentene har imponert. Astrid, Falla og Weng har gjort imponerende løp. Også Bjørgen. Weng har imponert mest som tar medalje etter medalje.

 

Eg skjønner egentlig litt hva du mener. MEN å si at Weng har imponert mest, når Bjørgen vinner ALT hun er med på, bortsett fra sprinten som ingen trodde hun skulle kunne vinne, så har ikke weng imponert mest?

 

Weng tok jo tross alt "kun EN" individuell medalje i VM....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Det sier kanskje mest om hvor god Bjørgen egentlig er. Man tar det som en selvfølge at hun vinner alt hun stiller opp i. Konkurrentene har jo også behandlet henne slik - sølv bak Bjørgen er godt som gull.

 

Litt skuffet over at Sundbys lag-taktikk på 5-mila. Hele verden skjønte at han ikke ville klare å dra fra Ustiogov siste 3 km. Kanskje det da kunne vært en idé og senket farten i håp om at Northug kunne fått kontakt igjen. Verken Ustiogov eller Harvey slapp en millimeter. Vi skal ikke lenger tilbake enn til 3-mila, hvor løpsopplegget var skreddersydd etter Sundbys ønsker, bortsett fra at Krogh dro lite.. Ustiogov holdt derimot høy fart hele veien. Og på slutten: Ustiogov hadde vunnet den spurten 10 av 10 ganger, uten fall på dem begge.

 

For Sundby ser det ut til at Lathi avslutningen dessverre har for mye utfor før Lathi-svingen, som igjen krever rask akselerasjon. 

I OL til neste år vil løpere igjen ha spisset formen. Sundby vinner sikkert Tour de Ski, mens alle individuelle medaljer i OL går til Northug/Klæbu og utlendinger..

Endret av Sovehest
  • Liker 2
Lenke til kommentar

OK fornøyd med VM, men er litt farget av 5 mila. Sundby viser atter en gang at han ikke klarer å prestere på høyest mulig nivå når det teller i mesterskap. Synes det er pussig at han mesterskapsesong etter mesterskapsesong holder enormt høyt nivå fra første verdenscup, og gjør det dårlig i mesterskapet, mens andre gjerne ikke har formen når det er verdenscup fordi de sparer overskuddet til mesterskap.

Ellers er jeg skuffet over mangelen på taktikk fra landslagsledelsen. "Alle" visste fra og med 3 mila at det var et raskt føre, og "umulig" å stikke fra. Dette kom frem i intervju med Harvey, Sundbøy, Løfshus etc. Likevel satset de på at de skulle klare å stikke fra. Etter 40-45 KM fikk de igjen bekreftet at Sundby ikke hadde sjanse til å stikke ifra. Istedenfor å registrere at en av tidenes beste landslagsløpere, og eneste mannlige landslagsutøver som er gullgarantist de siste 8 åra var i teten, klar til å ta medalje i en spurt, så fortsetter Sundby å kjøre opp tempoet. 

Resultatet var jo som kjent, at Sundby fungerte som hjelperytter til Harvey og russeren. I ekte tour de france stil hadde han tauet de gjennom 5-mila, hvor det pga føret er enormt nyttig å ligge bak noen. 

På jentesiden er det selvfølgelig bra, selv om enkeltutøvere hadde dårlige resultater så veide Bjørgen, Jacobsen og Falla opp. På herresiden ser man at norsk langrenn trenger Northug for å ta gull, og at Sundby bør be om leksjoner fra Northug om hvordan man spisser formen til mesterskap. Landslagsledelsen må også be om timer fra Northug på hvordan man legger opp taktikken iløpet av et renn. 

 

Forhåpentligvis er Northug i knallform til OL, for å garantere norske individuelle gull. Innen den tid håper jeg at man gir Sundby beskjed om at han ikke klarer å riste seg løs etter 40 KM, så må han bruke kreftene på å taue opp nordmenn fremfor å være hjelperytter for andre nasjoner.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...