Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det var synd for finnene.

 

Angående det noske laget så var det vel ikke slik at de ikke stiller med ett godt lag. Iversen dreit på leggen, greit nok. Det var ett uhell. Nå er det ikke sikkert at det hadde vært gunstigere at en med 30km i beina hadde vært ett bedre alternativ. Northug trur jeg ikke hadde hengt med dessverre. Synes det var passelig greit jeg. Kanskje en burde stokket om på hvem som skulle starte og avslutte. Men da hadde vel heller ikke Iversen klart å opparbeidet seg noe ledelse ut til siste etappen?

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/sport/norge-tapte-gullet-da-iversen-falt-pa-opplopet-1.13398981

 

Finnen var ca. En støvellengde bak nordmannen når han legger seg over i venstre spor. Under et halvt sekund senere legger nordmannen seg over. Så vidt jeg kan se er det umulig for nordmannen å se at finnen har byttet spor.

 

Nei, han kan titte seg bak før han bytter spor. Det er jo nesten 4 sekunder fra han har tittet seg bak til han kjører over finnen.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

 

Så vidt jeg kan se er det umulig for nordmannen å se at finnen har byttet spor.

Han kunne jo sjekka at det var klart i det øyeblikken han bytta. Må være like surt at han fucka opp for finnene som for seg selv og Klæbo.
Det er jo det han gjør. Finnen kaster seg ut idet han snur hodet frem igjen, og 4 tideler senere løfter nordmannen ut venstrebeinet. Dette var rett og slett dårlig timing for begge, hadde finnen gått til høyre halvsekundet før hadde det blitt sett. Hadde han gjort det halvsekundet senere hadde han vært bak nordmannen i høyre felt også.

 

Sundby gjorde nesten det samme i OL, med en russer på oppløpet. Det er kritikkverdig, men Sundby kunne heller ikke vite at russeren ar akkurat der, og dommerne var enige den gang.

Endret av Sir
Lenke til kommentar

Det er jo det han gjør. Finnen kaster seg ut idet han snur hodet frem igjen, og 4 tideler senere løfter nordmannen ut venstrebeinet. Dette var rett og slett dårlig timing for begge, hadde finnen gått til høyre halvsekundet før hadde det blitt sett. Hadde han gjort det halvsekundet senere hadde han vært bak nordmannen i høyre felt også.

 

Dårlig timing av finnen?? Han bytta jo bare til et ledig spor. Selvfølgelig var dette bare Iversen sin feil (selv om det var et uhell), og det vet han nok selv også.

Lenke til kommentar

 

 

Så vidt jeg kan se er det umulig for nordmannen å se at finnen har byttet spor.

Han kunne jo sjekka at det var klart i det øyeblikken han bytta. Må være like surt at han fucka opp for finnene som for seg selv og Klæbo.
Det er jo det han gjør. Finnen kaster seg ut idet han snur hodet frem igjen, og 4 tideler senere løfter nordmannen ut venstrebeinet. Dette var rett og slett dårlig timing for begge, hadde finnen gått til høyre halvsekundet før hadde det blitt sett. Hadde han gjort det halvsekundet senere hadde han vært bak nordmannen i høyre felt også.

 

Sundby gjorde nesten det samme i OL, med en russer på oppløpet. Det er kritikkverdig, men Sundby kunne heller ikke vite at russeren ar akkurat der, og dommerne var enige den gang.

 

 

Fikk ikke Sundby ett gult kort for hendelsen?

Lenke til kommentar

Artig å se hvordan visse brukere skriker og syter når norske utøvere gjør en solid innsats, men ikke når helt opp, mens når en nordmann faktisk driter seg ut og samtidig ødelegger gullsjansene til en annen nasjon, så er alt Finlands feil. 

 

Er som om de bevisst går inn for å alltid ta feil. 

Endret av Lord Britishface
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...