Koma Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Hei! Jeg sliter med at jeg ikke får startet pcen uten at det kommer opp en feilmelding med at jeg mangler: System32\DRIVERS\pci.sys Har prøvd recovery uten at det hjalp, spesielt fordi jeg ikke har floppy eller recovery floppy. Finnes det en måte å fikse dette på? Jeg har en server med samme OS. (EDIT:XPPRO-SP1) Kan jeg overføre denne filen til problempcen? Hvordan kan jeg eventuelt hente denne filen fra CD-ROMen? Problemet oppsto etter en driveroppdatering av skjermkortet. Dette har også skjedd en gang før med driveroppdateringer av HD. Jeg har søkt på forumet, men ikke funnet noe som hjelper meg. Setter pris på alt hjelp jeg kan få. Jeg eier en Shuttle SB62G61 Endret 2. desember 2003 av Koma Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Går her ut i fra at du kjører WinXP... Hvis du har mulighet til å starte opp windows i sikkerhetsmodus, prøv systemgjenoppretting. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Har prøvd uten hell...samme feilmelding dukker opp. Det er umulig å komme inn i sikkerhetsmodus. Kjører XPPRO_SP1 Endret 2. desember 2003 av Koma Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg fikk nettopp akkurat samme feilmelding da jeg satte inn en ekstra rambrikke på lappisen min her om dagen. Det viste seg at lappisen tydeligvis ikke likte den nye rammen, og at dette ga korrupte data. Har du installert noe nytt i det siste? Har du mulighet til å prøve annet minne? -KJ Lenke til kommentar
BanjoBjarne Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Google kom opp med den her for å nappe ut pci.sys fra CD'n: http://www.jsiinc.com/SUBK/tip5400/rh5410.htm Skulle ikke være noe i veien med å hive over fila fra servern. Men som jevel skriver så er korrupsjon i Windows typisk for problematisk hardware eller drivere.... Endret 2. desember 2003 av BanjoBjarne Lenke til kommentar
Koma Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Google kom opp med den her for å nappe ut pci.sys fra CD'n:http://www.jsiinc.com/SUBK/tip5400/rh5410.htm Jeg har prøvd denne linken, men får ikke koden til å funke: Expand <CD-ROM DRIVE:>\i386\pci.sy_ c:\Winnt\System32\drivers /y Jeg gjorde om denne til: Expand <CD-ROM DRIVE:>\i386\pci.sy_ c:\System32\drivers /y og Expand <CD-ROM DRIVE:>\i386\pci.sy_ c:\System32\DRIVERS /y EDIT: (CD-ROM drive=d:) uten at det heller funket. Får noe sånt om at dir ikke finnes osv. Hva har jeg gjort galt? Jeg må jeg gjøre for å få fila overført fra cd-rommen eller serveren til problempcen? Jeg er ikke så flink med koder i dos. Endret 2. desember 2003 av Koma Lenke til kommentar
Ody Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg hadde samme problemet for lang tid tilbake å jeg tror jeg formaterte og installerte xp på nytt, så tror jeg at det gikk helt fint. Det pleier å hjelpe med en formatering... Lenke til kommentar
Koma Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Jeg hadde samme problemet for lang tid tilbake å jeg tror jeg formaterte og installerte xp på nytt, så tror jeg at det gikk helt fint.Det pleier å hjelpe med en formatering... Akkurat det jeg prøver å unngå, men regner med jeg må gjøre det allikevel. Endret 2. desember 2003 av Koma Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Du kan prøve å følge denne: http://support.microsoft.com/?kbid=330181 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå