Kronidioten Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Hei! Har nylig fått telefon via jobb. i og med at jeg skatter av denne så ser jeg ikke noe vits i å betale for et ekstra abonnement privat, men samtidig er det greit å beholde det gamle nummeret mitt itilfelle jeg en gang slutter i firmaet jeg jobber i. Hva tenker dere om dette? Kan jo eventuelt kutte det ut og heller bare få et nytt telefonnummer den gang det blir aktuelt. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Du kan sette det over på et kontanktkort men da må det brukes etter en viss tid ellers deaktiveres det ofte. Men om det ikke er kjempe gull nummer så er det kanskje like greit å bare skaffe seg nytt hvis det blir aktuelt ? Godt mulig vi har flere siffer i telefonnumrene når du en gang trenger nytt nummer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg ville valgt en telefon med mulighet for to sim-kort. Slik at du kan beholde ditt eget nummer gjennom kontantkort. Alternativt ville jeg brukt mitt private i jobben og ikke fått nytt jobbnr (altså arbeidsgiver overtar eller betaler abonnementet du allerede har). Det blir litt slitsomt med to telefoner og to nummer. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Her er vel ikke det snakk om å ha to aktive numre, men bare holde liv i det gamle nummeret ? På kontakt kort så må vel nummeret brukes for å holdes aktivt ? Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Stemmer som MrAvionics sier, at jeg ikke vil ha 2 aktive numre jeg tenker bare at det hadde vært greit å gå tilbake til det nummeret jeg alltid har hatt om jeg skulle bytte jobb eller noe sånt. Har telefon med mulighet for 2 simkort, men jeg syns fremdeles det er unødvendig. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Hei! Har nylig fått telefon via jobb. i og med at jeg skatter av denne så ser jeg ikke noe vits i å betale for et ekstra abonnement privat, men samtidig er det greit å beholde det gamle nummeret mitt itilfelle jeg en gang slutter i firmaet jeg jobber i. Hva tenker dere om dette? Kan jo eventuelt kutte det ut og heller bare få et nytt telefonnummer den gang det blir aktuelt. Hvis du nå skal bruke jobbtelefonen som privattelefon så husk at du må varsle alle dine bekjente og familie om det nye nummeret. I tillegg til noen foreninger, banker, forsikringselskaper og alle plasser der du har oppgitt nummeret. Tilsvarende jobb må du gjøre når du eventuelt bytter jobb og igjen vil ta i bruk det gamle nummeret. Tenk deg grundig om du vil gjøre det på denne måten og husk at du får mobilabonnement til ca 70 kroner per måned, ikke den store kostnaden å beholde det gamle abonnementet. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Bare gå over på Telenor kontant. Du må lade oftere enn hver 15. måned, noe som ikke er så ofte. Men som over, å bruke jobb-tlf til private ting, høres ikke ut som en god idé. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Du kan vel portere nummeret til et kontantkort eventuelt? Det koster vel neppe mye, i verste fall en engangsavgift for å registrere det/fylle på kontantkortet første gang. 1 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Husk at det ofte er regler på kontantkort om at de må brukes. Ellers så løper de ut og nummeret forsvinner til ny kunde. (Havnet i den fella for lenge siden, men berget nummeret da det enda ikke var gitt ny bruker.) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Kunne du ikke portere nummeret til bedriften du jobber i? Jeg har hatt først privatabonnement og så bedriftsbetalt telefon hos tre arbeidsgivere, og har beholdt samme nummeret hele veien. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 jeg har en abo. fra chess som heter chess ambassadør, ikke betalt en krone for det over flere år men har enda nummert og et simkort, 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Ser ikkje heilt poenget, når du no bytter til jobbtelefon med nytt nummer så kjem vell alle dine venner og kontakter til å slette ditt gamle nummer for å legge til det ny? Så etter nokre år så vil det vel ikkje være noke fordel med å gå tilbake til det gamle nummeret som ingen husker og få har nedskrevet? Uansett, dersom du vil beholde nummeret så må du knytte det til eit abonnement. Dersom du velger kontantkort så må du være obs på kva avtalen seier om aktivitet på abonnementet, det er veldig vanlig at nummeret blir sletta og abonnementet avslutta dersom du ikkje har fylt på kortet etter X månedar. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 OP: Billigste alternativer jeg finner som abonnement er Telipol basis. Det koster 39,-/mnd. Så kan du ha det simkortet i en telefon som bare kan ligge i tilfelle noen ringer. Evt kjøpe en billig ræl-telefon hos Clas Ohlson, biltema eller elkjøp. Kan være heldig og finne en telefon til ca. 100-200,-. Det koster 468,- i året å ha nummeret aktivt, men det er vel bare å sette opp avtalegiro og la historien gå sin gang til du evt bytter jobb. Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Porter nummeret til jobb abo. Det har jeg gjort i flere jobber. Når du slutter tar du med nummeret videre. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 jeg har en abo. fra chess som heter chess ambassadør, ikke betalt en krone for det over flere år men har enda nummert og et simkort, Dette abonnementet har det ikke vært mulig å bestille på flere år. Jeg har to numre med det, ett i brannvarslingsanlegget og ett til bruk for fri internett for 20 kr dagen når jeg virkelig trenger store datamengder. Så bra alternativ for oss som har det men ikke noe nye kunder hos Chess kan bytte til. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 jeg har en abo. fra chess som heter chess ambassadør, ikke betalt en krone for det over flere år men har enda nummert og et simkort, Dette abonnementet har det ikke vært mulig å bestille på flere år. Jeg har to numre med det, ett i brannvarslingsanlegget og ett til bruk for fri internett for 20 kr dagen når jeg virkelig trenger store datamengder. Så bra alternativ for oss som har det men ikke noe nye kunder hos Chess kan bytte til. Veit, har det ved siden av mitt vanlige abo hos chess. Har vist også en den gratis ringe/sms ink Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Porter nummeret til jobb abo. Det har jeg gjort i flere jobber. Når du slutter tar du med nummeret videre. Husk å få avtalt ei slik ordning. Sjølv om det ikkje skal være ett problem så har eg høyrt om arbeidsgivere som har gjort seg vanskelig på slikt. Når nummeret er porta over til jobbtelefonen så er det teknisk sett arbeidsgiver som eig nummeret slik at det krever samtykke frå arbeidsgiver når du vil ha igjen nummeret, så då er det greit å ha en avtale å vise til dersom det blir eit problem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Det er mange som har opplevd at jobben ikke vil ut igjen med nummeret, særlig der hvor man bruker det ut mot kunder. Kundene kan jo fort følge nummeret hvis personen f.eks begynner for seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå