NTB - digi Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 PST tror de selv, UD, Forsvaret og Ap er hacket av Russland Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 I går hadde jeg og besøk fra Moskva på web serveren min., det var en proxy server. Dessuten,, pst var nettopp på nrk i ekstra sending (for 20 mniutter siden)å sa,, vi har ingen holdepunkt for at vi har blitt hacket,,, vi har blitt FORSØKT hacket derimot.. nå etterpå kommer digi\ntb med reportasje om at di HAR blitt hacket.. ok.. - NTB aka Norsk TulleMedPolitikkIstedeforNyheter Byrå- 6 Lenke til kommentar
Atle Rørdam Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Trump og Russerhysteriet har utviklet seg til å bli en slags nasjonal tullingfestival. Den eneste fordelen som kommer ut av dette er at ideen om digitalt valg blir skrinlagt og dermed kommer det noe godt ut av alt tullet staten og pressen nå finner på allikevel. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) Det neste blir at russerne får til å fjernstyre ubåtene våre? Endret 3. februar 2017 av G Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg håper både bedrifter og offentlige etater innfører kryptering av alle sensitive data. Men jeg vil ikke satse penger på at de gjør det. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Trump og Russerhysteriet har utviklet seg til å bli en slags nasjonal tullingfestival. Den eneste fordelen som kommer ut av dette er at ideen om digitalt valg blir skrinlagt og dermed kommer det noe godt ut av alt tullet staten og pressen nå finner på allikevel. Det er svært gode grunner til å være svært skeptisk til både Trump og Putin. Hvis du ikke tror på at russerne driver utstrakt hackervirksomhet er du svært naiv. Det er forøvrig ikke pressen som har funnet på at Putin er svært aktiv med å undergrave demokratiske valg samt stjele alt han kommer over. Man kan godt skylde på pressen for å ha skapt Trump. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Siden vi er inne på agenter. Det var en gang en reportasje i VG-papir. Det er lenge siden, kunne ha vært rundt tusenårsskiftet eller noe tidligere. Og det er ikke russerne som har flest agenter i dette landet iflg VG, men Frankrike. Altså dette var agenter som søker info om både det ene og det andre.. Og siste gang jeg sjekket så var Frankrike en alliert, så hvorfor trenger de å spionere på Norge? Kjenner at jeg begynner å bli lei dette Russer ditt og Russer datt!! Gjentar man noe mange ganger nok, så blir det en sannhet til slutt vet du.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Hadde vært interessant å vite hva man mener med hacking. At noen har prøvd å logge på epost kontoen med feil brukernavn/passord fra russland? Jeg liker nemlig å få vite grunnen til at man har kommet med en påstand og ikke bare videreformidling av påstanden. Da er liksom litt av troverdigheten borte. Hadde egentlig vært greit med litt mer tekniske detaljer her enn det vg gir, dor det er vel ikke helt samme lesergruppe. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Ok, så jeg antar at akkurat som da USA offentliggjorde ingen bevis for slik hacking at det skal heller ikke offentliggjøres bevis i denne saken her... eller? Ikke screenshot av phishing-epostene engang? 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Når amerikanerne allikevel lytter på alt, så bør vi vel ikke klandre russerne for å forsøke å gjøre det samme? 1 Lenke til kommentar
FG3BLXLH Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Trump og Russerhysteriet har utviklet seg til å bli en slags nasjonal tullingfestival. Den eneste fordelen som kommer ut av dette er at ideen om digitalt valg blir skrinlagt og dermed kommer det noe godt ut av alt tullet staten og pressen nå finner på allikevel. Det er ikke rent lite arrogant å avfeie rapporter fra PST som en del av en "nasjonal tullingfestival"... Hvis de er bekymret kan de altså bare ringe deg for å få full oversikt over hva som skjer, sant? Hmmm, tror du akkurat meldte deg på festivalen. 1 Lenke til kommentar
FG3BLXLH Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg håper både bedrifter og offentlige etater innfører kryptering av alle sensitive data. Men jeg vil ikke satse penger på at de gjør det. Kryptering hjelper lite hvis noen får tilgang på serveren din, den har nemlig tilgang til å lese krypterte data. Det hjelper hvis noen stjeler maskinen, ikke hvis de får tilgang til den mens den er på og operativ. 1 Lenke til kommentar
FG3BLXLH Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Siden vi er inne på agenter. Det var en gang en reportasje i VG-papir. Det er lenge siden, kunne ha vært rundt tusenårsskiftet eller noe tidligere. Og det er ikke russerne som har flest agenter i dette landet iflg VG, men Frankrike. Altså dette var agenter som søker info om både det ene og det andre.. Og siste gang jeg sjekket så var Frankrike en alliert, så hvorfor trenger de å spionere på Norge? Kjenner at jeg begynner å bli lei dette Russer ditt og Russer datt!! Gjentar man noe mange ganger nok, så blir det en sannhet til slutt vet du.. Så du er også en av de PST kan ringe til hvis de er bekymret for noe, siden du har full oversikt over internasjonal spionasje og hvem som virkelig er en trussel? Genialt. Endret 4. februar 2017 av FG3BLXLH Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Trump og Russerhysteriet har utviklet seg til å bli en slags nasjonal tullingfestival. Den eneste fordelen som kommer ut av dette er at ideen om digitalt valg blir skrinlagt og dermed kommer det noe godt ut av alt tullet staten og pressen nå finner på allikevel. Det er ikke rent lite arrogant å avfeie rapporter fra PST som en del av en "nasjonal tullingfestival"... Hvis de er bekymret kan de altså bare ringe deg for å få full oversikt over hva som skjer, sant? Hmmm, tror du akkurat meldte deg på festivalen. Poenget er vel at PST også har politiske interesser, som sammenfaller med UD (forhåpentligvis!). Det er ingen her som hevder å ha full oversikt, samtidig trenger man ikke ta alt som kommer ovenfra for god fisk, det har alltid vært mye politiske maktspill involvert, når det gjelder sikkerhetstjenester og pressemeldinger. Håper ikke du synes dette er spesielt kontroversielle påstander? Endret 4. februar 2017 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg håper både bedrifter og offentlige etater innfører kryptering av alle sensitive data. Men jeg vil ikke satse penger på at de gjør det. Kryptering hjelper lite hvis noen får tilgang på serveren din, den har nemlig tilgang til å lese krypterte data.Det hjelper hvis noen stjeler maskinen, ikke hvis de får tilgang til den mens den er på og operativ. Da kan være kryptert på en server, hvor kreves en nøkkel som ikke er på serveren for å dekryptere dataen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Når amerikanerne allikevel lytter på alt, så bør vi vel ikke klandre russerne for å forsøke å gjøre det samme? Nei vel? AtW Lenke til kommentar
Michel Pepe Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Null bevis framlagt, et phishing angrep er liksom hacking nå? "Hackingen" av det amerikanske valget var et phishing angrep - dvs en dust falt for en "Hi this is google plz update your password click here enter your user old password". Se på de som de intervjuer de er urgamle - med mindre de faktisk er datakyndige har de ikke peiling på hva de snakker om. "Hackingen" publiserte Podesta sine eposter som avslørte at han er en pedofil (ikke Russland sin feil det nei). Nå er det visst "stor fare" for at de skal hacke AP sine eposter, og publisere de (hva har de å skjule?). Hvorfor ikke FRP sine eposter. Og det er faktisk ikke vanskelig å sikre seg mot slike "angrep" - bare ikke åpne phishing-vedlegg. Bare tull. Venter fortsatt på bevis på hva slags "angrep" dette her var.... 1 Lenke til kommentar
FG3BLXLH Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Jeg håper både bedrifter og offentlige etater innfører kryptering av alle sensitive data. Men jeg vil ikke satse penger på at de gjør det. Kryptering hjelper lite hvis noen får tilgang på serveren din, den har nemlig tilgang til å lese krypterte data.Det hjelper hvis noen stjeler maskinen, ikke hvis de får tilgang til den mens den er på og operativ. Da kan være kryptert på en server, hvor kreves en nøkkel som ikke er på serveren for å dekryptere dataen Ja, men hackes en enhet SOM HAR AKSESS er dataene tilgjengelig, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå