Joachim_F Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Håper Telia følger etter! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper. Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig. Har hatt ICE i et år nå og nesten alle i familien har ICE. Det har aldri vært noen problem, ikke en gang da vi skulle bytte simkort sammen med alle andre kundene. Men jeg vet at det i akkurat den perioden da alle skulle bytte simkort samtidig var en del som hadde tekniske problemer og at kundeservice var underbemannet. Men det var bare da, nå er kundeservice helt super og de svarer nesten umiddelbart på Facebook meldinger. Jeg har altså personlig bare skryt å melde om ICE. Jeg har tidligere abonnert på Telenor, Telia (da Netcom), One Call, Chess og et par operatører som nå er nedlagt. Aldri har jeg vært så fornøyd som jeg er med ICE. Endret 5. februar 2017 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Å betale pr mb du laster ned er så og si samme struktur som da de skulle ha betalt pr teleskritt. Uhørt pr dags dato imo ! Lenke til kommentar
kaje Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper. Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig. Har hatt ICE i et år nå og nesten alle i familien har ICE. Det har aldri vært noen problem, ikke en gang da vi skulle bytte simkort sammen med alle andre kundene. Men jeg vet at det i akkurat den perioden da alle skulle bytte simkort samtidig var en del som hadde tekniske problemer og at kundeservice var underbemannet. Men det var bare da, nå er kundeservice helt super og de svarer nesten umiddelbart på Facebook meldinger. Jeg har altså personlig bare skryt å melde om ICE. Jeg har tidligere abonnert på Telenor, Telia (da Netcom), One Call, Chess og et par operatører som nå er nedlagt. Aldri har jeg vært så fornøyd som jeg er med ICE. I den sim-kort-bytte perioden du nevner var jeg en av de uheldige, jeg var uten telefon i nøyaktig 3 dager, fikk ikke svar på telefon, mail, chat eller facebook, er veldig avhengig av telefon som folk flest, så jeg ringte telia hvor jeg hadde vert kunde tidligere å forklarte problemet, å dem hasteflytta nr mitt over til dem på 3 timer(!) 3 dager senere (altså 6 dager etter problemet startet) ringte ice meg, dem nektet trekke di 3 dagene fra faktura og jeg ble fakturert fullt den måneden selvom den bare var halvveis pluss 3 dager uten tlf. Bestemte meg da for at uansett hvor bra ice blir, kommer jeg aldri til å velge dem igjen. Alle kan gjøre feil, men det er hvordan man håndterer og retter opp feilen som er viktig. 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper. Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig. for å ta den korte versjonen: mye kødd med ICE på MMS.....fikk nytt simkort fra CHESS og mobilen funka 100%.....umiddelbart uten å gå gjennom innstillingene manuelt som med den sørgelige supporten til ICE..... Endret 5. februar 2017 av flageborg 1 Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 (endret) edit: Det er en fordel å lese hele tråden. Dette var vist gammelt nytt... Da har Talkmore fulgt etter :-)https://www.talkmore.no/rollover Endret 6. februar 2017 av arco3 Lenke til kommentar
Holmgren Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Dette er jo skikkelig kult. Hender jo at jeg har måneder der jeg holder på å gå tom og må holde igjen på slutten, men med denne løsningen vil det jo stort sett gå opp i opp med at jeg andre måneder er mye på WiFi. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Hvis man har 1GB abonnementet til ICE, kan man kjøpe 3GB datapakke eller? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Klart man kan. Men om du ikke bruker det opp, får du bare med deg 1GB ekstra til neste måned. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 (endret) Klart man kan. Men om du ikke bruker det opp, får du bare med deg 1GB ekstra til neste måned. Ok Regner med å bruke opp ja. Endret 6. februar 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Harwdare2 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Angående alle problemene med ICE, så synes jeg det er rart at et mobilselskap har lov å gi abbonement hvor det ikke er 100% sikkert at meldingene kommer fram, og at folk som ringer til deg ikke kommer fram. Dette kan jo gå utover sikkerhet. Det finnes vel lover mot å tilby en telefonløsning som ikke fungerer? Det finnes også en historie om en bedrift som brukte ICE, men som mistet mange kunder fordi de ikke kom fram på telefon. 1 Lenke til kommentar
Harwdare2 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Anbefaler de som vurderer å abbonere på ICE til å søke på nettet etter erfaringer folk har med de. Det er ganske sjokkerende hvor mye tull det er med ICE, og hvor lite tull man finner hos så godt som alle andre mobilselskaper. Det værste med ICE er at noen tekstmeldinger ikke kommer fram, og at hverken mottaker eller avsender får noen beskjed om at meldingene ikke har kommet fram. Jeg hadde et svært kortvarig abbonement hos ICE i sommer, og hadde dette problemet da, uten at de kunne løse det. Og når jeg søker på nettet nå så ser jeg at ICE-abbonenter fortsatt har dette problemet! I tillegg finnes det andre tekniske problemer, som at det kan være komplisert å få mobildata og MMS til å virke, og at kundervice er dårlig. Har hatt ICE i et år nå og nesten alle i familien har ICE. Det har aldri vært noen problem, ikke en gang da vi skulle bytte simkort sammen med alle andre kundene. Men jeg vet at det i akkurat den perioden da alle skulle bytte simkort samtidig var en del som hadde tekniske problemer og at kundeservice var underbemannet. Men det var bare da, nå er kundeservice helt super og de svarer nesten umiddelbart på Facebook meldinger. Jeg har altså personlig bare skryt å melde om ICE. Jeg har tidligere abonnert på Telenor, Telia (da Netcom), One Call, Chess og et par operatører som nå er nedlagt. Aldri har jeg vært så fornøyd som jeg er med ICE. Det var ikke bare i sommer at de hadde problemer. På bytt.no så er det flere nylige historier om sms/mms/samtaler som ikke fungerer. 2 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg ser Chess skriver til kunder som spør på Facebook-veggen deres at de også kommer med en variant av "data rollover", som mest sannsynlig trer i kraft i løpet av mars. OneCall hinter også om at ting er gjære hos dem uten å være like konkret. Chess Hei Kristoffer Kult at du tar kontakt med oss Vi har nettopp fått vite at vi også kommer til å få det. Vi vil komme med mer informasjon når det nærmer seg Hilsen Anita rJeg ser Chess skriver til kunder som spør på Facebook-veggen deres at de også kommer med en variant av data Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Nå har også OneCall kommet med Data Rollover. Eller som de kaller det, "TaMedData".https://onecall.no/kampanjer/tameddata Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 I dag har jeg snakket med kundeservice hos Hello. Der fikk jeg vite at dem ignorerer rollover for nå. Dem er travelt opptatt med å forholde seg til innføringen av valg mellom vanlig fakturering per MB ved overforbruk, eller automatisk ny 1 eller flere GB, avhengig av abonnement, ved overforbruk. Jeg er kunde hos dem og mener hverken for eller mot rollover eller kreative faktureringsmetoder ved overforbruk. For meg betyr det mye å kunne ha tvillingsim uten månedlige kostnader. Og etterhvert fri roaming, som ifølge medarbeider hos Hello, kommer i juli en gang. Dem kunne ikke fastslå noen dato per nå. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 For meg betyr det mye å kunne ha tvillingsim uten månedlige kostnader. Kan du motta MMS til begge simkort med tvilling? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 For meg betyr det mye å kunne ha tvillingsim uten månedlige kostnader.Kan du motta MMS til begge simkort med tvilling? Burde i prinsippet gjøre det, men er usikker på hvordan det går i praksis. Jeg sender og mottar svært sjelden MMS. Sist gang jeg kam huske at jeg har lottatt en MMS, var for over ett år og tre operatører siden. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Oppdatering: ice lanserer også data rollover på mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
W00P3R95 Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 One Call har også slengt seg på dette. https://onecall.no/kampanjer/tameddata Det funker slik at du får overført det du ikke har brukt av data du har inkludert i abo. fra forrige måned. Altså har du 3GB i abo. og kun brukt 2GB får du 1GB i tillegg til 3GB neste måned. Måneden etter det får du kun det du ikke har brukt av de inkluderte data. Altså i mitt eksempel får man da maks 3GB + 3GB = 6GB om man ikke har brukt data forrige måned. Enklere sagt du får maks spart dobbelt av inkludert data i ditt abo. Det var ihvertfall slik jeg oppfattet det. Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Å betale pr mb du laster ned er så og si samme struktur som da de skulle ha betalt pr teleskritt. Uhørt pr dags dato imo ! Er ikke helt enig der, tellerskrit, om jeg husker riktig varte 50-20 sekunder og du betslre altid for antall påbegynte tellerskritt, analogen med dataoverføring hadde jo vært at ver påbegunte kilobyte ble regnet (på pakke basis) mao en full ethernet frame (eller tillscarende datamende hadde blitt regnet som 2 kilobutes iogmed at 1500 bytes er mer enn 1 kilobyte. Men ksnskje jeg ser litt teknidk på det ps: tellerskritt ble avskaffet for en god stind siden, kan ikke huske når overgangen til sekund bassert fakturereing fant sted... var det like etter år 2000 mon tro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg