AnonymDiskusjon Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Så i speilet isted og da la jeg merke til den ubehagelige greia jeg kjenner med tunga. Den greia ligger helt bakerst ved tennene, altså bak den 3.jeksels-tanna. Det er en greie som er løs, som en tannkjøttbit eller hva det er forno og jeg ser tydelig på speilet at det er noe løst og ubehagelig. Føles også en spiss når jeg kjenner med fingrene. På nøyaktig samme sted på høyre siden, så står den samme greia helt fast kontra venstre siden. Har ikke noe vondt eller slikt. Noen som aner hva dette kan være? Anonymous poster hash: 1b1c3...5e3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Kan det være en visdomstann som bryter frem? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Høres absolutt ut som en visdomstann ja. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Det kan også være en tur til tannlegen Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Kan det være en visdomstann som bryter frem? Hvordan føles den ut? Fordi jeg kan ikke se noen tann med øyet som vokser, men kan kjenne en spiss greie lissom, og den kan røre på seg. Helt bakerst. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 bak den 3.jeksels-tanna Er du sikker på at det er rett? Bak hjørnetanna har du altså to små jeksler, deretter tre store jeksler. Den tredje er visdomstanna, som regel litt mindre enn de to framafor. At du skal få ei tann bakafor visdomstanna, er uhyre sjeldent. Jeg vil gjette på at det er betent og hovent tannkjøtt. Vær nøye med å pusse grundig, så gir det seg i løpet av noen dager. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Høres absolutt ut som en visdomstann ja. Nå aner jeg ikke hvordan en visdomstann føles når den driver å vokser, men hos meg er det sånn: kan kjenne en spiss greie, og den kan røre på seg. Helt bakerst. Og om jeg presser den "dingsen" ned så gjør det vondt. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 bak den 3.jeksels-tanna Er du sikker på at det er rett? Bak hjørnetanna har du altså to små jeksler, deretter tre store jeksler. Den tredje er visdomstanna, som regel litt mindre enn de to framafor. At du skal få ei tann bakafor visdomstanna, er uhyre sjeldent. Jeg vil gjette på at det er betent og hovent tannkjøtt. Vær nøye med å pusse grundig, så gir det seg i løpet av noen dager. Du kan teste hos deg selv. Helt helt bakerst, ved den siste tanna, da legger du merke til at tannkjøttet og alt osv er helt flatt, ikke sant? Men hos meg er det den biten som stikker ut og kan røres litt på seg, som om den er løs, og itilegg gjør det vondt når jeg presser den ned. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 bak den 3.jeksels-tanna Er du sikker på at det er rett? Bak hjørnetanna har du altså to små jeksler, deretter tre store jeksler. Den tredje er visdomstanna, som regel litt mindre enn de to framafor. At du skal få ei tann bakafor visdomstanna, er uhyre sjeldent. Jeg vil gjette på at det er betent og hovent tannkjøtt. Vær nøye med å pusse grundig, så gir det seg i løpet av noen dager. Du kan teste hos deg selv. Helt helt bakerst, ved den siste tanna, da legger du merke til at tannkjøttet og alt osv er helt flatt, ikke sant? Men hos meg er det den biten som stikker ut og kan røres litt på seg, som om den er løs, og itilegg gjør det vondt når jeg presser den ned. Er du trådstarter? I så fall kan du svare på mitt spørsmål, så skal jeg stille diagnosen. Andre opplysninger skal jeg innhente hos deg om jeg trenger dem. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 bak den 3.jeksels-tanna Er du sikker på at det er rett? Bak hjørnetanna har du altså to små jeksler, deretter tre store jeksler. Den tredje er visdomstanna, som regel litt mindre enn de to framafor. At du skal få ei tann bakafor visdomstanna, er uhyre sjeldent. Jeg vil gjette på at det er betent og hovent tannkjøtt. Vær nøye med å pusse grundig, så gir det seg i løpet av noen dager. Du kan teste hos deg selv. Helt helt bakerst, ved den siste tanna, da legger du merke til at tannkjøttet og alt osv er helt flatt, ikke sant? Men hos meg er det den biten som stikker ut og kan røres litt på seg, som om den er løs, og itilegg gjør det vondt når jeg presser den ned. Er du trådstarter? I så fall kan du svare på mitt spørsmål, så skal jeg stille diagnosen. Andre opplysninger skal jeg innhente hos deg om jeg trenger dem. Ja hva da? Ja, jeg har rett. Altså helt bak har man tre visdomstenner, og det er den minste visdoms-tanna jeg snakker om. Og rett bak der er det noe tannkjøttgreier eller hva det er fornoe, men noe klumphet-aktig kjenner jeg. Noe som er spisst, kan røres på litt, vondt om jeg presser ned. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Nei, du har ikke rett. Man har ikke tre visdomstenner, man har fire. Som jeg skrev, men som du ikke fikk med deg, har en derimot tre store jeksler i hver kvadrant. Bakafor siste tanna di ligger det en del av tannkjøttet som heter operculum, som tidligere dekte tanna, og er hovent. Nøye tannpuss, helst med en enbindlet tannbørste, vil dempe betennelsen i løpet av noen dager. Som jeg allerede har skrevet. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) Nei, du har ikke rett. Man har ikke tre visdomstenner, man har fire. Som jeg skrev, men som du ikke fikk med deg, har en derimot tre store jeksler i hver kvadrant.Bakafor siste tanna di ligger det en del av tannkjøttet som heter operculum, som tidligere dekte tanna, og er hovent. Nøye tannpuss, helst med en enbindlet tannbørste, vil dempe betennelsen i løpet av noen dager. Som jeg allerede har skrevet. Er du lege siden du har bra koll på dette? Ja, det er den biten jeg snakker om . Men hvordan så sikker på betennelse? Betennelse pleier vel å gi litt smerter og. Hos meg er det som sagt bare noe klumpaktig og føles som det kan dyttes på. Flere tanker? Har nå gått 3-4 dager ish, fortsatt føler jeg den "klumpen" med tunga. Og utifra speilet så ser det ut som om noe er revnet, fordi det er noe løst. Endret 4. februar 2017 av Camrot Dobbeltinnlegg flettet sammen Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Okey, drakk sånn veldig kaldt vann isted. Og da kjente jeg ising i tenna, på venstre side. Kan dette ha noe sammenheng med den dingsen bak? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Det beste er at du tar en tur slik at en fagmann kan titte på deg og ev. ta et bilde. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Det beste er at du tar en tur slik at en fagmann kan titte på deg og ev. ta et bilde. Svarte deg på dm Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Det beste er at du tar en tur slik at en fagmann kan titte på deg og ev. ta et bilde. Du sier at det er en hevelse, ikke sant? Hvordan kan du vite det? Siden du slenger ut en såpass bastant påstand. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Flere tanker? Han fyren over trolla bare. Kan kanskje være en halv tann som vokser fram? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Det beste er at du tar en tur slik at en fagmann kan titte på deg og ev. ta et bilde. Flere tanker? Han fyren over trolla bare. Å be deg ta en tur til noen som faktisk kan se i munnen din og vet hva han driver med er trolling? Herre min hatt, bare kom deg til tannlegen Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Det beste er at du tar en tur slik at en fagmann kan titte på deg og ev. ta et bilde. Flere tanker? Han fyren over trolla bare. Å be deg ta en tur til noen som faktisk kan se i munnen din og vet hva han driver med er trolling? Herre min hatt, bare kom deg til tannlegen Nei. Det at han slenger ut en bastant påstand om at tannkjøttet er hovent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 I stedet for å irritere deg over folk på forumet kunne du jo faktisk ta rådet jeg tror alle her har kommet med og gå til tannlegen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå