Gå til innhold

Amerikanske feminister ikler seg hijab

VRK18

Anbefalte innlegg

Slik har du selvfølgelig full rett til å føle det. Men faktum er at menn og kvinner er forskjellige. Å ikke annerkjenne det faktum og tenke mer rundt hvordan det påvirker samfunnet på sikt er en katastrofal feil.

Faktum er at lys hus er forskjellig fra mørk hud. Jeg blir f.eks adskillig lettere solbrent.

Store deler av verden har imidlertid gått videre og funnet at det er mer interessant å vurdere _mennesker_ ut fra meritter, heller enn vilkårlig gruppetilhørighet.

Sånn sett høres det ut som om du satt deg fast i 1950. Mad men?

Det er en grunn til at kvinner kun har hatt stemmerett i litt over hundre år i vesten og fremdeles ikke har det i store deler av verden.

Det er uten tvil en _grunn_ til at mennesker steines til døde i deler av verden. Det gjør det absolutt ikke til at _argument_ for at vi skal gjøre det.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik har du selvfølgelig full rett til å føle det. Men faktum er at menn og kvinner er forskjellige. Å ikke annerkjenne det faktum og tenke mer rundt hvordan det påvirker samfunnet på sikt er en katastrofal feil.

Det er en grunn til at kvinner kun har hatt stemmerett i litt over hundre år i vesten og fremdeles ikke har det i store deler av verden.

Faktum er at lys hus er forskjellig fra mørk hud. Jeg blir f.eks adskillig lettere solbrent.

Store deler av verden har imidlertid gått videre og funnet at det er mer interessant å vurdere _mennesker_ ut fra meritter, heller enn vilkårlig gruppetilhørighet.

Sånn sett høres det ut som om du satt deg fast i 1950.

Da var jeg ikke født på 30 år ennå ;) Jeg lever i en post-feministisk verden hvor feminismen og venstreekstremisme er i ferd med å ødelegge det landet jeg ble født i med innvandring og surrogatisering av staten som en foresatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Da var jeg ikke født på 30 år ennå ;) Jeg lever i en post-feministisk verden hvor feminismen og venstreekstremisme er i ferd med å ødelegge det landet jeg ble født i med innvandring og surrogatisering av staten som en foresatt.

Det er helt legitimt å være kritisk til feminisme. Det er helt legitimt å være kritisk til venstre-sida. Dette er politiske bevegelser med en agenda, og man må få lov til å mene at målene eller virkemidlene er gale.

Det framstår som om du setter likhetstegn mellom feminisme og kvinner. Det er helt galt. Ikke alle kvinner er feminister, og ikke alle feminister er kvinner. Jeg er f.eks kritisk til LO, men det betyr ikke at jeg har noe imot arbeidere. Jeg er kritisk til Senterpartiet men jeg har forståelse for at det er tungt å være bonde.

Oppgulpet ditt om at kvinner driver føleri og mangler logisk tenkning og derfor ikke egner seg som ledere setter deg i et dårlig lys. Enda mer nå som det største irrasjonelle føleriet på lenge drives av og heies fra av voksne hvite gubber med (mildt sagt) lite bakgrunn i vitenskaplig metode i USA. Alle vi som har kvinner som mødre, koner, barn og kolleger vet at kvinner kommer i alle varianter, akkurat som menn. Hvis du har et så begrenset nettverk rundt deg at du ikke ser det så synes jeg oppriktig synd på deg.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oppgulpet ditt om at kvinner driver føleri og mangler logisk tenkning og derfor ikke egner seg som ledere setter deg i et dårlig lys. Enda mer nå som det største irrasjonelle føleriet på lenge drives av og heies fra av voksne hvite gubber med (mildt sagt) lite bakgrunn i vitenskaplig metode i USA. Alle vi som har kvinner som mødre, koner, barn og kolleger vet at kvinner kommer i alle varianter, akkurat som menn. Hvis du har et så begrenset nettverk rundt deg at du ikke ser det så synes jeg oppriktig synd på deg.

Jeg har liten interesse av hva slags lys jeg fremstår i.

Og nei, kvinner er ikke en monoblokk. Men de har åpenbart andre biologiske imperativ enn menn.

Menn generelt, som kjønn, bygger og forsvarer sivilisasjoner. Det gjør ikke kvinner. De, som kjønn, får barn og tar seg av andre. Det er ikke min påstand, det er biologi. Og det vil du aldri kunne forandre på uansett hvor mye du kvoterer, favoriserer eller forsøker å gjøre kvinner om til menn.

Det går an å ha likestilling og likeverdi uten å andromorfisere hele kvinnekjønnet. Men kvinner generelt i politikken styres alt for mye av følelser som stammer ifra dette biologiske imperativet og alt for lite av logikk.

https://www.youtube.com/watch?v=UxpVwBzFAkw

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...