Gå til innhold

Trump-motstandere bak voldelige opptøyer på Berkeley

VRK18

34 stemmer

1. 1. Bør Berkeley miste statsstøtten?

• Ja
      14
    • Nei
      20

Anbefalte innlegg

Haha er så typisk liberale i den siste videoen. Sitter og er bøller, men med en gang noen er bøllete tilbake så blir de såret og ber han "go fuck yourself"

Om noen hadde begynt å kalle meg for en idiot med lav IQ så hadde jeg sagt det samme, bare på norsk.

Anbefaler deg å se en gang til hvis du tror det var starten. Hint: 3:50

Det var vel strengt tatt ikke samme person? Og han som sa "go fuck yourself", sa det vel på en annens vegne? Og begge parter slenger dritt der. Men debatten er ikke så veldig ulik det jeg er vant til fra han fyren, det er ikke så mye substans i pisspreiket hans (uten at det er det i hans meningsmotstandere i denne videoen heller)

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å se en gang til hvis du tror det var starten. Hint: 3:50

Jeg mener ikke på noen måter at Milo ikke hadde rett til å si det samme. Bill Maher liker showfaktor i debatten, men ad hominem er den laveste formen for debatt vi finner, så en god repons til dette er "go fuck yourself".

Lenke til kommentar

Jeg likte at de klarte å være totalt uenige uten å bli ufine i den første videoen. Det er ikke ofte det skjer med Milo, men det viser vel bare at han kan være saklig om folk som er uenige også klarer å være saklig.

Hadde vi hatt en kvinne i panelet der så skulle vi nok også ha fått oppleve det virkelige kvinnehatet titte fram, nå så det jo mest ut til at han satt og bare flørta... Men misforstå ikke, vi har her å gjøre med en skrudd type kynisk kristenfascist som gjerne postet gorillabilder av kvinnelige svarte skuespillere på twitter og håner de videre i etterkant, helt fritt for skam. Og formålet er å tjene penger som profesjonell provokatør, uansett hvem trollet, eller "A virtous troll, doing god`s work", måtte skade og/eller håne på sin vei. Selvfølgelig en stor Trump supporter også, og det er gjensidig, sånn for å få satt h*n litt i perspektiv her.

Så selv om en forholdsvis anstendig opptreden her så er jeg fortsatt imponert, på tross av hans varme forhold til presidenten, at den neseryggen forholder seg like rett og fin til den dag i dag.

Lenke til kommentar

Jeg likte at de klarte å være totalt uenige uten å bli ufine i den første videoen. Det er ikke ofte det skjer med Milo, men det viser vel bare at han kan være saklig om folk som er uenige også klarer å være saklig.

Det har jeg foreløpig ikke sett, i alle videoene jeg så tidligere der han er alene er han usaklig og drittslengende. AtW

Lenke til kommentar

Endelig fikk det lille svinet smake egen sleivkjeft. Good riddance!

Milo Yiannopoulos går av som Breitbart-redaktør etter skandaleopptak

Milo klarer seg fint uten Breitbart. Han har fått rockestjernestatus. 

Mye mulig, men om ikke Breitbart klarer seg uten ham så er jo dette enda bedre enn man kunne ha håpet. Milo er nå en ting, Breitbart som konspiratorisk "nyhets" media er langt mer alvorlig og viktigere å få bukt med.

Uansett er Milo nå redusert til han gale pedo-homsen som forhåpentligvis ingen vil ta i med ildtang noen gang igjen, tror ihvertfall han kan se lengre enn langt etter flere invitasjoner sånn med det første.  :wee:

Lenke til kommentar

Det er en kjent reaksjon fra overgrepsutsatte å rasjonalisere hendelsen og mene at man ikke tok skade av den, slik Milo gjorde i det opprinnelige opptaket. Det finnes det eksempler på her i Norge også, blant folk som har vært (og i et par tilfeller fortsatt er) aktive i den offentlige debatten. Og uten at vi kaller dem "pedo-homser" av den grunn.

Slike betegnelser gir meg personlig gjerne sympati med homsen. Det er ikke noe galt med å være homofil, ei heller er det offerets skyld at man har vært utsatt for overgrep fra eldre menn...

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en kjent reaksjon fra overgrepsutsatte å rasjonalisere hendelsen og mene at man ikke tok skade av den, slik Milo gjorde i det opprinnelige opptaket. Det finnes det eksempler på her i Norge også, blant folk som har vært (og i et par tilfeller fortsatt er) aktive i den offentlige debatten. Og uten at vi kaller dem "pedo-homser" av den grunn.

Slike betegnelser gir meg personlig gjerne sympati med homsen. Det er ikke noe galt med å være homofil, ei heller er det offerets skyld at man har vært utsatt for overgrep fra eldre menn...

Er det nå jeg skal beklage ordbruken overfor stakkars lille Milo? ;)

Lenke til kommentar

Milo leser ikke dette. Og om han hadde så hadde han nok ikke trengt noen beklagelse. Jeg synes bare det er trist at antatt progressive mennesker tyr til reaksjonære klisjeer for å vinne debatter. Hvis du faktisk mener at det er Breitbart som skal knekkes, hvorfor snakker du som dem?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Milo leser ikke dette. Og om han hadde så hadde han nok ikke trengt noen beklagelse. Jeg synes bare det er trist at antatt progressive mennesker tyr til reaksjonære klisjeer for å vinne debatter. Hvis du faktisk mener at det er Breitbart som skal knekkes, hvorfor snakker du som dem?

Man får som fortjent. Blir ikke noe andre kinnet til ifra meg til ham som har ødelagt andre uskyldige mennesker på samlebånd hele sitt voksne liv, bare for egen fornøyelse og vinning.

Ta ham gjerne i forsvar du, jeg for min del kommer til å kjempe verbalt (og fysisk om jeg får sjansen) mot disse anti-empatiske alt-right svin så lenge jeg puster. Nok for være nok.

Lenke til kommentar

Man får som fortjent. Blir ikke noe andre kinnet til ifra meg til ham som har ødelagt andre uskyldige mennesker på samlebånd hele sitt voksne liv, bare for egen fornøyelse og vinning.

Ta ham gjerne i forsvar du, jeg for min del kommer til å kjempe verbalt (og fysisk om jeg får sjansen) mot disse anti-empatiske alt-right svin så lenge jeg puster. Nok for være nok.

Du ignorerer (bevisst?) poenget Thoto. Spørsmålet er ikke hva Milo fortjener, men hva homofile og overgrepsofre som grupper fortjener. At du bruker retorikk som både er anti-empatisk og på linje med alt-right folk for å ramme Milo betyr at du ikke er bedre enn dem du tar avstand fra. Hvis vi ikke er bedre enn dem vi kjemper mot, hva i all verden er det da vi kjemper for?

Om man betaler tilbake "med samme mynt", er man ikke da akkurat like mye verd?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du ignorerer (bevisst?) poenget Thoto. Spørsmålet er ikke hva Milo fortjener, men hva homofile og overgrepsofre som grupper fortjener. At du bruker retorikk som både er anti-empatisk og på linje med alt-right folk for å ramme Milo betyr at du ikke er bedre enn dem du tar avstand fra. Hvis vi ikke er bedre enn dem vi kjemper mot, hva i all verden er det da vi kjemper for?

Du mener Milo og jeg er samme ulla fordi jeg reagerer på det profesjonelle drittsekkeriet hans? Han er ikke bare med på en stygg lek, han har nær sagt skrevet reglene, og da at jeg og andre ikke er like milde og greie mot ham som vi vil være mot andre uskyldige gode mennesker er da ikke annet enn en naturlig følge av det hele. Det er vel slik verden og menneskene fungerer.

Slike handlinger som han står for er farlig polariserende og så ødeleggende for de som rammes at vi ikke burde la det finne sted uten konsekvens, altså gjøre det vi kan for å få slutt på denne type mobbing. Er du ikke enig? Tror du folk som Milo gir seg med dette (som å legge ut gorillabilder på internett for å symbolisere svarte), om vi hvisker forsiktig til dem at dette er ugreit? Og er det relevant at han ble misbrukt som barn i denne sammenheng mener du?

Lenke til kommentar

Du mener Milo og jeg er samme ulla fordi jeg reagerer på det profesjonelle drittsekkeriet hans? Han er ikke bare med på en stygg lek, han har nær sagt skrevet reglene, og da at jeg og andre ikke er like milde og greie mot ham som vi vil være mot andre uskyldige gode mennesker er da ikke annet enn en naturlig følge av det hele. Det er vel slik verden og menneskene fungerer.

Slike handlinger som han står for er farlig polariserende og så ødeleggende for de som rammes at vi ikke burde la det finne sted uten konsekvens, altså gjøre det vi kan for å få slutt på denne type mobbing. Er du ikke enig? Tror du folk som Milo gir seg med dette (som å legge ut gorillabilder på internett for å symbolisere svarte), om vi hvisker forsiktig til dem at dette er ugreit? Og er det relevant at han ble misbrukt som barn i denne sammenheng mener du?

You can't claim high moral ground if you use the same tactics/weapons that your enemy uses.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener Milo og jeg er samme ulla fordi jeg reagerer på det profesjonelle drittsekkeriet hans? 

Nei, ikke fordi du reagerer, men igjen, fordi du bruker de samme uttrykkene og retoriske metodene. 

Han er ikke bare med på en stygg lek, han har nær sagt skrevet reglene, og da at jeg og andre ikke er like milde og greie mot ham som vi vil være mot andre uskyldige gode mennesker er da ikke annet enn en naturlig følge av det hele. Det er vel slik verden og menneskene fungerer.

Så hvis du misliker Milo så intenst: Hvorfor lar du ham skrive reglene? Verden fungerer slik vi lar den fungere, det er ingen andre enn du og jeg selv som dikterer vår oppførsel.

Slike handlinger som han står for er farlig polariserende og så ødeleggende for de som rammes at vi ikke burde la det finne sted uten konsekvens, altså gjøre det vi kan for å få slutt på denne type mobbing. Er du ikke enig? 

Jo. Så hvis de er så ødeleggende: Hvorfor bruker du de samme polarisende uttrykkene, som "pedo-homse". Blir det slutt på mobbing av homofile slik?

Tror du folk som Milo gir seg med dette (som å legge ut gorillabilder på internett for å symbolisere svarte), om vi hvisker forsiktig til dem at dette er ugreit?

Nei, det tror jeg ikke. Men jeg ikke bare tror, men er overbevist om, at når du og jeg begynner å legge ut tilsvarende bilder av ham og likesinnede, og slik lar dem "skrive reglene", så har de vunnet.

Og er det relevant at han ble misbrukt som barn i denne sammenheng mener du?

Ikke som barn, men som ungdom. Ikke pedofili, men hebefili, ikke at folk flest aner eller bryr seg om forskjellen. Det er dog relevant for argumentet.

Og ja, det er relevant for akkurat denne uttalelsen. Ikke for alle andre han har kommet med, selv om det kan belyse hvordan han ble et troll i utgangspunktet. Men det er altså et kjent reaksjonsmønster hos overgrepspfre å rasjonalisere det vekk overfor seg selv og andre.

Denne gangen har nå endog beklaget og tatt konsekvensen av det. Det finnes altså faktisk en moralsk grense selv for Milo. Det burde jo være en god ting? Alt vi tjener på å sparke den angrende synder er jo at folk ikke lenger angrer...

"Om jeg hamrer eller hamres, like fullt så skal der jamres..."

• Liker 1
Lenke til kommentar

You can't claim high moral ground if you use the same tactics/weapons that your enemy uses.

If i had, sure. But i really don`t, not even against him.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...