Gå til innhold

Trump-motstandere bak voldelige opptøyer på Berkeley

VRK18

34 stemmer

1. 1. Bør Berkeley miste statsstøtten?

• Ja
      14
    • Nei
      20

Anbefalte innlegg

Jeg kan forøvrig ikke huske å ha sett han skrive at transvestitter ikke burde ha noen rettigheter, så kom gjerne med kilde på det.

Joda, nettet er fulle av stygge debatter han har fremmet det, men han går lengre enn som så, og hevder ifra talerstolen at lesbiske heller ikke egentlig finnes... sa altså den homofile. Forstår du hva som menes med å værer en profesjonell provokatør nå og kanskje også hvorfor samfunnet burde reagere når offentlig mobbing av enkelte grupper mennesker finner sted?

Så han sa ikke at transvestitter ikke burde ha noen rettigheter, slik du påstod?

Si meg, sitter du her på samme måte som du gjør i klimadebatten med sterke meninger uten å ane noenting om hvem/hva vi snakker om? Har du ikke engang brydd deg med å se en hel debatt med mannen du her så taktfast beskytter, kun på ett prinsippielt grunnlag?

Siden hadde du giddet/klart å sette deg inn i hvem og hva vi snakket om så hadde du nemlig sluppet å komme med slikt anklagende piss som du gjør over her som bare bevitner at du snubler rundt i egen ignoranse, og jeg skjønner også da brått hvorfor du ikke har noen forståelse for motpartens aggresjon eller forstår det faktum at det faktisk er ham selv som har skapt situasjonen som han nå sitter å griner over. Altså han forårsaker helt bevisst støy og opptøyer to prove a point, slik som når han hevdet at det var drap når "feminister" tok abort etter voldtekt selv etter bare ett par uker (eller så lenge det har blitt to celler som han sier), altså denne jævelen vil ha dem og abortlegen i fengsel for dette(!?!) Dette er altså denne lille engelen vi har med å gjøre som du ikke kan forstå at noen vil ta en nærmere "prat" med...  

Men iflg deg så er det altså ikke provokatøren vi skal være ute etter her, men selvfølgelig de som lar seg provosere... Noen spytter deg i tryne på gata og kaller deg en de styggeste ting og du reagerer med å dytte ham, evnt skrike og bære deg, så kan du skylde og takke deg selv når det er du som blir framstilt som den gale og hatefulle drittsekken? Syntes du ikke det blir litt urettferdig?

Igjen, han får akkurat som fortjent, dvs han fikk ikke akkurat som fortjent da han dessverre ble reddet ut i siste liten, han har tross alt presidenten og hele det nye stygge "kongeriket" på sin side her slik som de fleste andre rasister og annet rask på ytre høyre nå har fått, så klart han komemr seg unna her som han kommer til å fortsette å gjøre med slike mektige venner.

Final word: Han fortjener verken din eller andres støtte, snakker om perler for svin. Ta vare på de som fortjener det, ikke de som sparker nedover med mål om å skape bråk. Det burde si seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan forøvrig ikke huske å ha sett han skrive at transvestitter ikke burde ha noen rettigheter, så kom gjerne med kilde på det.

Joda, nettet er fulle av stygge debatter han har fremmet det, men han går lengre enn som så, og hevder ifra talerstolen at lesbiske heller ikke egentlig finnes... sa altså den homofile. Forstår du hva som menes med å værer en profesjonell provokatør nå og kanskje også hvorfor samfunnet burde reagere når offentlig mobbing av enkelte grupper mennesker finner sted?

Så han sa ikke at transvestitter ikke burde ha noen rettigheter, slik du påstod?

Si meg, sitter du her på samme måte som du gjør i klimadebatten med sterke meninger uten å ane noenting om hvem/hva vi snakker om? Har du ikke engang brydd deg med å se en hel debatt med mannen du her så taktfast beskytter, kun på ett prinsippielt grunnlag?

Du har ikke noe grunnlag for å uttale deg om mine kunnskaper innen klimaforskning, ikke er det relevant heller.

Og jo, jeg har sett flere debatter med han, men det er uansett ikke relevant for hvorvidt han bør utsettes for vold eller bli nektet å ytre seg.

Siden hadde du giddet/klart å sette deg inn i hvem og hva vi snakket om så hadde du nemlig sluppet å komme med slikt anklagende piss som du gjør over her som bare bevitner at du snubler rundt i egen ignoranse, og jeg skjønner også da brått hvorfor du ikke har noen forståelse for motpartens aggresjon eller forstår det faktum at det faktisk er ham selv som har skapt situasjonen som han nå sitter å griner over. Altså han forårsaker helt bevisst støy og opptøyer to prove a point, slik som når han hevdet at det var drap når "feminister" tok abort etter voldtekt selv etter bare ett par uker (eller så lenge det har blitt to celler som han sier), altså denne jævelen vil ha dem og abortlegen i fengsel for dette(!?!) Dette er altså denne lille engelen vi har med å gjøre som du ikke kan forstå at noen vil ta en nærmere "prat" med...  

Du må neste roe deg ned, puste med nesen og forholde deg til hva andre faktisk skriver. Jeg tror ikke noen av oss påstår han er en engel. Jeg sier ganske enkelt at jeg er uenig med dere som ønsker at han skal utsettes for vold eller nektes å si det han mener. 

Men iflg deg så er det altså ikke provokatøren vi skal være ute etter her, men selvfølgelig de som lar seg provosere... Noen spytter deg i tryne på gata og kaller deg en de styggeste ting og du reagerer med å dytte ham, evnt skrike og bære deg, så kan du skylde og takke deg selv når det er du som blir framstilt som den gale og hatefulle drittsekken? Syntes du ikke det blir litt urettferdig?

Man kan gjerne demonstrere mot de som sier noe man er uenig, blir provosert eller støtt av, men ærlig talt så har vi som voksne mennesker ansvar for å ikke være voldelige mot andre. "Det han sa gjorde meg så sint" er, og skal ikke være, god nok grunn til å angripe andre fysisk. 

Igjen, han får akkurat som fortjent, dvs han fikk ikke akkurat som fortjent da han dessverre ble reddet ut i siste liten, han har tross alt presidenten og hele det nye stygge "kongeriket" på sin side her slik som de fleste andre rasister og annet rask på ytre høyre nå har fått, så klart han komemr seg unna her som han kommer til å fortsette å gjøre med slike mektige venner.

Det er noe Trump-aktig over måten du avgjør hva de som er uenige med deg fortjener, og ergrer deg over at en som sier noe du ikke liker ble "berget ut i siste liten" da mobben kom for å ta han. "Ytre høyre" som du skriver, og "ytre venstre" har for mye til felles til at jeg klarer å støtte noen av dere.

Final word: Han fortjener verken din eller andres støtte, snakker om perler for svin. Ta vare på de som fortjener det, ikke de som sparker nedover med mål om å skape bråk. Det burde si seg selv.

Igjen, det handler ikke om å støtte han, men hans, og alle andres, rettigheter. Det handler heller ikke bare om hva han fortjener, men hva vi alle fortjener. Et samfunn der voldelige grupper bestemmer hvem som får si hva de mener og hvem som må "reddes ut" tror jeg ingen av oss er tjent med, ei heller medlemmene av mobben. 

Lenke til kommentar

Det er en ganske stor forskjell mellom en krig initiert av motparten og det å banke opp politiske meningsmotstandere uansett hvor motbydelige de er. Med denne holdningen er du selv blitt det du angivelig vil kjempe mot.

Ingen ble banket opp her, så det er å spre falskrykter. Det som er viktig er å møte opp og ta avstand ifra disse populistiske polariserende provokatørene som gjør store penger på å være rasshøl.

Some people were attacked and police treated six people for injuries, the university said

http://www.nbcnews.com/news/us-news/protests-violence-prompts-uc-berkeley-cancel-milo-yiannopoulos-event-n715711

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

Du må neste roe deg ned, puste med nesen og forholde deg til hva andre faktisk skriver. Jeg tror ikke noen av oss påstår han er en engel. Jeg sier ganske enkelt at jeg er uenig med dere som ønsker at han skal utsettes for vold eller nektes å si det han mener. 

Greit, da har man pustet ifra seg litt. Humøret stiger i takt med tiden som går siden sist man måtte bevitne den lettere usympatiske karakteren.. jeg er bare redd vi får se mer og ikke mindre av ham framover.

Man kan gjerne demonstrere mot de som sier noe man er uenig, blir provosert eller støtt av, men ærlig talt så har vi som voksne mennesker ansvar for å ikke være voldelige mot andre. "Det han sa gjorde meg så sint" er, og skal ikke være, god nok grunn til å angripe andre fysisk. 

Klart det ikke er greit å ty til offensiv vold om ikke liv står på spill eller annet, men det som både er greit og viktig er å demonstrere klart og tydelig imot når man ser offentlig mobbing og hatefull propaganda, at det ender i bråk og flammer og knuste glass er vel ofte en naturlig følge av det hele og spesielt her som provokasjonen er så tydelig og bevisst.

Jeg legger helt tydelig mer alvor i hva jeg ser som følgende av hans retorikk og den type propaganda, for hver hatefull tale han holder (en periode spesielt rettet mot sorte lesbiske) så vil noen få unngjelde nettopp på grunn av tanker han får satt i hodet på enkelte. Dette er ikke greit på noen måte, og selv om jeg er enig i at han ikke umiddelbart burde fengsles for det på tross av at han skaper kaos og aggresjon, men med slagordet "Fuck your feelings", så føler jeg at han løper en skyhøy selvforskyldt risiko for egen sikkerhet som profesjonell provokatør.

Mine tanker er at kanskje det er det som må til, at man møter på ofrene for eget hat og dermed må stå opp for seg selv og ta ansvar, og også kanskje fysisk helt avhengig av hvem du har harselert med å hva følgende har vært, og at det er først da han skjønner alvoret og dermed vil avslutte det destruktive spillet som ødelegger så mye og skader så mange.

Og som en liten fotnote spirende ut av alt det usympatiske: Når man da i tillegg vet at han ikke nødvendigvis selv er overbevist over egne uttalelser men derimot som selverklært troll gjør og sier dette først og fremst for egen eksponering og rikdom, så må jeg si at jeg får akkurat like lite sympati for denne mannens ve og vel som han har empati for andre. At det ikke kribler i knokene av denslags hos deg som det gjør hos meg, gjør deg da sikkert til en større mann enn jeg er, men det får så heller være når saken som kjempes blir så innlysende riktig og viktig for så mange.

Lenke til kommentar

Milo er avhengig av å være kontroversiell, så han godter seg sikkert over dette og får flere støttespillere for sitt forkvakvelde syn. Forøvrig er det forkastelig og problematisk av Trump å true med å trekke Berkeleys statsstøtte.

Har de egentlig rett på statsstøtte når det ikke er trygt å være Trump-supporter der?

Lenke til kommentar

Igjen: Hva har denne tråden med Trump supportere/motstandere å gjøre? Jeg tipper det er rimelig mange Trump supportere som heller ikke kan fordra Milo..

1. Den planlagte (fredelige) demonstrasjonen ble arrangert av en gruppe som kaller seg "Berkeley Against Trump coalition". Om de trakk så mange Trump-supportere til arrangementet spørs vel.

2. Det var "Black Bloc"-aktivister (venstreorienterte anarkister) som stod for volden. Uten disse hadde protesten kanskje foregått på det planlagte fredelige viset. (Black Bloc er betegnelsen på taktikken med å maskere seg og opptre anonymt, ikke navnet på gruppen.)

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Milo er avhengig av å være kontroversiell, så han godter seg sikkert over dette og får flere støttespillere for sitt forkvakvelde syn. Forøvrig er det forkastelig og problematisk av Trump å true med å trekke Berkeleys statsstøtte.

Har de egentlig rett på statsstøtte når det ikke er trygt å være Trump-supporter der?

Det er trygt å være Trump supporter der. Ganske latterlig å tro noe annet.
Lenke til kommentar

Greit, da har man pustet ifra seg litt. Humøret stiger i takt med tiden som går siden sist man måtte bevitne den lettere usympatiske karakteren.. jeg er bare redd vi får se mer og ikke mindre av ham framover.

Klart det ikke er greit å ty til offensiv vold om ikke liv står på spill eller annet, men det som både er greit og viktig er å demonstrere klart og tydelig imot når man ser offentlig mobbing og hatefull propaganda, at det ender i bråk og flammer og knuste glass er vel ofte en naturlig følge av det hele og spesielt her som provokasjonen er så tydelig og bevisst.

Bra vi kan være enige om det :)

Jeg legger helt tydelig mer alvor i hva jeg ser som følgende av hans retorikk og den type propaganda, for hver hatefull tale han holder (en periode spesielt rettet mot sorte lesbiske) så vil noen få unngjelde nettopp på grunn av tanker han får satt i hodet på enkelte. Dette er ikke greit på noen måte, og selv om jeg er enig i at han ikke umiddelbart burde fengsles for det på tross av at han skaper kaos og aggresjon, men med slagordet "Fuck your feelings", så føler jeg at han løper en skyhøy selvforskyldt risiko for egen sikkerhet som profesjonell provokatør.

Akkurat "fuck your feelings" var vell i sammenheng med fakta versus følelser (?), og i en slik kontekst synes jeg egentlig det er et ganske fornuftig standpunkt. Det samme når det gjelder humor, i allefall når det ikke henger ut et individ som ikke stiller noenlunde likt. 

Mine tanker er at kanskje det er det som må til, at man møter på ofrene for eget hat og dermed må stå opp for seg selv og ta ansvar, og også kanskje fysisk helt avhengig av hvem du har harselert med å hva følgende har vært, og at det er først da han skjønner alvoret og dermed vil avslutte det destruktive spillet som ødelegger så mye og skader så mange.

Og som en liten fotnote spirende ut av alt det usympatiske: Når man da i tillegg vet at han ikke nødvendigvis selv er overbevist over egne uttalelser men derimot som selverklært troll gjør og sier dette først og fremst for egen eksponering og rikdom, så må jeg si at jeg får akkurat like lite sympati for denne mannens ve og vel som han har empati for andre. At det ikke kribler i knokene av denslags hos deg som det gjør hos meg, gjør deg da sikkert til en større mann enn jeg er, men det får så heller være når saken som kjempes blir så innlysende riktig og viktig for så mange.

Jeg er enig i at han på mange måter er en sleip fiks og at overgangene mellom politiske ytringer, satire og regelrett trolling kan være veldig glidende og antagelig i ettertid beskrives avhengig av hva som er gunstig for han. Men jeg tror samtidig, med tanke på hvor mye oppstuss det har blitt rundt denne i utgangspunktet obskure figuren, at han kan være gunstig å ha i omløp. Jeg tilhører nok de som mener mange av de han hisser opp har vært alt for hårsåre, og at vi tidvis har sett for mye av såkalte "social justice warriors", og jeg synes sånn sett det er positivt at også denne gruppen må lære seg toleranse. På samme måte som jeg mener det var positivt at "life of Brian" og "uten en tråd" i sin tid utfordret hva man kunne tøyse med eller skrive her til lands. 

Så er jeg enig i at Milo fremstår hatefull og farlig om man tar han for seriøst eller bokstavelig, noe det er fare for at en del vil gjøre som du skriver. Jeg forstår bare ikke hvorfor ellers oppegående mennesker gjør nettopp dette eller reagerer så sterkt på det som for det meste fremstår som klovnestreker. 

Lenke til kommentar

Ja, man kan si mye om voldelige venstreradikale anarkister, men akkurat i dette helt spesielle tilfelle av drittsekk så klarer bare ikke jeg å blame dem for å ikke klare og styre seg...

"Hele hans form går ut på å provosere maksimalt, for så å høste sympatien når motstandere svarer med boikott, eller verre, med vold."

"I desember angrep han ved flere anledninger en navngitt transkjønnet person offentlig. Han oppfordrer også sine tilhengere om å trakassere transkjønnede. "

"Milo Yiannopoulos svarte på spørsmål fra ABC om han angret: «Trolling is very important» …«I like to think of myself as a virtuous troll, you know? I'm doing God's work.»"

Det er vel bare å håpe på at karma er en ting og at verden gir som fortjent..

Lenke til kommentar

Det håper jeg ikke han er, så noen videoer med fyren, noen påstod tidligere i tråden at han hadde mange gode poeng. Det har jeg vanskelig for å forstå, basert på det jeg så er fyren en gjøk, som bare lirer av seg piss. Om han er en av de farligste, så er jeg litt bekymret for folk. Han burde heller vært ignorert (av begge "sider")

AtW

Lenke til kommentar

Det håper jeg ikke han er, så noen videoer med fyren, noen påstod tidligere i tråden at han hadde mange gode poeng. Det har jeg vanskelig for å forstå, basert på det jeg så er fyren en gjøk, som bare lirer av seg piss. Om han er en av de farligste, så er jeg litt bekymret for folk. Han burde heller vært ignorert (av begge "sider")

AtW

For det så er han farlig god til det han gjør, det hele er vanskelig fordi det er ting som ikke burde gå forbi uten konsekvenser, samtidig så er det akkurat disse konsekvensene han spiller mot. Trollet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er mannen, som gjest hos Bill Maher i går. Først i samtale med Maher, og så i debatt med panelet:

https://www.youtube.com/watch?v=lImHh7fqrQo

https://www.youtube.com/watch?v=3cDLflyQ8TA

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Haha er så typisk liberale i den siste videoen. Sitter og er bøller, men med en gang noen er bøllete tilbake så blir de såret og ber han "go fuck yourself"

Typisk svar fra deg og dine egne, ikke sannt? "Dere" er helt like, allesammen, ikke sannt

Alvorlig, saklig debatt finner du ikke på Mahers komedi showet.

Lenke til kommentar

Haha er så typisk liberale i den siste videoen. Sitter og er bøller, men med en gang noen er bøllete tilbake så blir de såret og ber han "go fuck yourself"

Om noen hadde begynt å kalle meg for en idiot med lav IQ så hadde jeg sagt det samme, bare på norsk.

Anbefaler deg å se en gang til hvis du tror det var starten. Hint: 3:50

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...