Gå til innhold

Trump-motstandere bak voldelige opptøyer på Berkeley

VRK18

34 stemmer

1. 1. Bør Berkeley miste statsstøtten?

• Ja
      14
    • Nei
      20

Anbefalte innlegg

Ingen av landene på lista har utført terror så langt nei, men det betyr ikke at man ikke bør være føre var. Er litt seint å tenke seg om etterpå når man har mistet noen man er glad i.

Lista over land er utformet av obama administrasjonen.

Forøvrig så har jeg null forståelse for kritikken av denne 90 dagers loven. Er det en menneskerett for alle mennsker å få reise fritt til USA, eller bør USA som land få bestemme dette selv?

btw: poenget ditt blir ikke sterkere av å kalle ham trumpf

USA kunne dersom det ikke var grunnlovstridig og i strid med menneskerettene, nekte ALLE innbyggerne i ett eller flere land innreise.

Det er det ingen andre land på kloden som gjør. De nøyer seg alle med å nekte visum til konkrete enkeltpersoner de misliker.

Selv verdens verste diktatur, Nordkorea, behandler søknader om innreisevisum individuelt!

Verken Bush eller Obama praktiserte denne lista med trumpisk uforstand!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen personer  fra landene på lista til Trumpf står bak terror i USA.

Men personer fra landene på lista til Trump står bak terror?

Nå kunne Trump satt Norge på den listen om kriteriet skulle være så bredt og meningsløst som det... og rimelig mange andre land.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

USA kunne dersom det ikke var grunnlovstridig og i strid med menneskerettene, nekte ALLE innbyggerne i ett eller flere land innreise.

Det er det ingen andre land på kloden som gjør. De nøyer seg alle med å nekte visum til konkrete enkeltpersoner de misliker.

Jasså? Det må være såkalte alternative facts.

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/donald-trump-muslim-ban-protest-16-countries-ban-israeli-citizens-tory-mp-theresa-villiers-theresa-a7557326.html

Lenke til kommentar

Ikke bare studenter som slo folk til blods der, en og annen ansatt på universitetet var også med på å angripe folk.. :)

Så ja, de burde miste all støtte fra staten, la disse liberale "studentene" ta regningen selv.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Ikke bare studenter som slo igjel folk der, en og annen ansatt på universitetet var også med på å angripe folk.. :)

Så ja, de burde miste all støtte fra staten, la disse liberale "studentene" ta regningen selv.

Hvor mange omkomne?

Lenke til kommentar

Første intervjuet med den homofile kristen-fascisten etter opptøyene, selvfølgelig på Fox News ogTucker Carlsson... Her inntar han offerrollen parallelt med den sedvanlige nedlatende arrogante tonen mot alt og alle. Man får bare håpe demonstrantene får fatt i ham neste gang:

https://www.youtube.com/watch?v=GaZwoAd4oVU

Artig at du kaller andre facister, samtidig som du sier rett ut at du håper det vi ser her er en voldelig mob "får fatt i ham" neste gang, fordi du ikke liker det han sier. Skvatt du da du møtte deg selv i døra?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Første intervjuet med den homofile kristen-fascisten etter opptøyene, selvfølgelig på Fox News ogTucker Carlsson... Her inntar han offerrollen parallelt med den sedvanlige nedlatende arrogante tonen mot alt og alle. Man får bare håpe demonstrantene får fatt i ham neste gang:

<video>

Artig at du kaller andre facister, samtidig som du sier rett ut at du håper det vi ser her er en voldelig mob "får fatt i ham" neste gang, fordi du ikke liker det han sier. Skvatt du da du møtte deg selv i døra?

Å, du føler ikke at dette er selvforskyldt når han som selverklært troll bevisst har hetset og hengt ut alle de han har funnet for godt offentlig over en årrekke i lys av å være en anti-feministisk og høyre-ekstrem kristen-fascist? Forøvrig kan jeg vel nevne at en demonstrasjon, voldelig eller ikke, har ikke nødvendigvis noe med fascisme å gjøre, men det vet du sikkert selv om du prøver å lempe det over på oss som kjemper mot nettopp denne styggdommen han representerer.

Så narr meg til å le, denne selvfornektende og arrogante religiøse klysa får akkurat som fortjent og også akkurat som han har bestilt. Ikke la deg lure av offerrollen han kryper inn i hver gang noen konfronterer ham på det, man skal ikke kunne slippe unna med alt og at neseryggen til den lille hateren enda er rett og fin er ett stort mysterie for meg, det var ikke mer enn det. 

Lenke til kommentar

Man får bare håpe demonstrantene får fatt i ham neste gang:

Huff! Og ja, jeg leste svaret ditt. Jeg er forøvrig enig i mange av dine karakteristikker av ham og hans åpenbare provokasjoner. Men ord skal møtes med ord, og voldelige demonstrasjoner hører absolutt ingen steder hjemme, uansett hva demonstrantene måtte vedkjenne seg av -ismer...

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Man får bare håpe demonstrantene får fatt i ham neste gang:

Huff! Og ja, jeg leste svaret ditt. Jeg er forøvrig enig i mange av dine karakteristikker av ham og hans åpenbare provokasjoner. Men ord skal møtes med ord, og voldelige demonstrasjoner hører absolutt ingen steder hjemme, uansett hva demonstrantene måtte vedkjenne seg av -ismer...

Enig at det ikke føles noe godt og det er synd at noen mediepersonligheter benytter rampelyset til å spre hat og da øke polarisering blant folket, vi ser jo resultatet av det her. Floskelen "man høster som man sår" har vel sjeldent vært mer treffende enn i dette tilfelle her.

Og må vel dessverre si meg uenig i at vold alltid er uhørt eller urettmessig, noen ganger er det ikke bare greit men høyst nødvendig, slik som når det kommer til fascismen. Bare spør bestefar (eller far blir det her kanskje) ;)

Lenke til kommentar

[...]Og må vel dessverre si meg uenig i at vold alltid er uhørt eller urettmessig, noen ganger er det ikke bare greit men høyst nødvendig, slik som når det kommer til fascismen. Bare spør bestefar (eller far blir det her kanskje) ;)

Ja, å ha en mobb ravende gatelangs for å grisebanke "folk som fortjener det" må vel være en hjørnesten i ett hvert drømmesamfunn? 

• Liker 6
Lenke til kommentar

Og må vel dessverre si meg uenig i at vold alltid er uhørt eller urettmessig, noen ganger er det ikke bare greit men høyst nødvendig, slik som når det kommer til fascismen. Bare spør bestefar (eller far blir det her kanskje) ;)

"The fascists of the future will call themselves anti-fascists.”

Ord bør møtes med ord. Å spre hat og føre til polarisering er ikke god nok grunn til å bli banket opp. En dag banker man opp høyreekstreme, senere så banker man opp alle som har en annen mening enn seg selv. Da har anti-facistene blitt facister.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

<video>

Å, du føler ikke at dette er selvforskyldt når han som selverklært troll bevisst har hetset og hengt ut alle de han har funnet for godt offentlig over en årrekke i lys av å være en anti-feministisk og høyre-ekstrem kristen-fascist? 

Nei. Om du har politiske meninger mange ikke liker mener jeg ikke det er greit å bruke vold mot deg av den grunn.

Forøvrig kan jeg vel nevne at en demonstrasjon, voldelig eller ikke, har ikke nødvendigvis noe med fascisme å gjøre, men det vet du sikkert selv om du prøver å lempe det over på oss som kjemper mot nettopp denne styggdommen han representerer.

Vold mot politiske motstandere, slik du sier du ønsker, har ganske mye med fascismen å gjøre. 

Så narr meg til å le, denne selvfornektende og arrogante religiøse klysa får akkurat som fortjent og også akkurat som han har bestilt. Ikke la deg lure av offerrollen han kryper inn i hver gang noen konfronterer ham på det, man skal ikke kunne slippe unna med alt og at neseryggen til den lille hateren enda er rett og fin er ett stort mysterie for meg, det var ikke mer enn det. 

Igjen så er det noe komisk over hvordan du angriper den andre parten for å være fascister osv. samtidig som du mener det å ha politiske meninger du ikke liker rettferdiggjør vold mot han.Mange av oss er bekymret for begge ekstremiteter i det politiske spekteret, mange av Trump sine folk, og kanskje han selv, på den ene siden og dere som heier frem eller utøver vold mot politiske motstandere på den andre. 

Lenke til kommentar

Det er en ganske stor forskjell mellom en krig initiert av motparten og det å banke opp politiske meningsmotstandere uansett hvor motbydelige de er. Med denne holdningen er du selv blitt det du angivelig vil kjempe mot.

Lenke til kommentar

Igjen så er det noe komisk over hvordan du angriper den andre parten for å være fascister osv. samtidig som du mener det å ha politiske meninger du ikke liker rettferdiggjør vold mot han.Mange av oss er bekymret for begge ekstremiteter i det politiske spekteret, mange av Trump sine folk, og kanskje han selv, på den ene siden og dere som heier frem eller utøver vold mot politiske motstandere på den andre. 

[...]Og må vel dessverre si meg uenig i at vold alltid er uhørt eller urettmessig, noen ganger er det ikke bare greit men høyst nødvendig, slik som når det kommer til fascismen. Bare spør bestefar (eller far blir det her kanskje) ;)

Ja, å ha en mobb ravende gatelangs for å grisebanke "folk som fortjener det" må vel være en hjørnesten i ett hvert drømmesamfunn? 

"The fascists of the future will call themselves anti-fascists.”

Ord bør møtes med ord. Å spre hat og føre til polarisering er ikke god nok grunn til å bli banket opp. En dag banker man opp høyreekstreme, senere så banker man opp alle som har en annen mening enn seg selv. Da har anti-facistene blitt facister.

Vold må alltid være siste utvei. Dessverre så er det det første venstreekstremistene tyr til når demokratiet ikke går deres vei.

Det er en ganske stor forskjell mellom en krig initiert av motparten og det å banke opp politiske meningsmotstandere uansett hvor motbydelige de er. Med denne holdningen er du selv blitt det du angivelig vil kjempe mot.

Det alle glemte oppi det hele var at vi snakker her om en selverklært profesjonell provokatør

Å bedrive dette bevisste polariserende trolleriet i kombinasjon av å spre hatpropaganda via sitt alternative right medie Breibart, er noe man må forvente sterke reaksjoner på som offentlig person. Vi snakker om en mann som hevder transvestitter egentlig ikke eksisterer eller burde ha noen rettigheter, og sitter der selv som homofil... dette er bare en av mange grupper mennesker han har lagt sitt hat over og fått spredd via "nyhetskanalen" sin og på nettet, dvs inntil han pådro seg en livstids Twitter-ban noe som i seg selv er avslørende og noe som krever voldsomt stygge vendinger for å klare.. Ett rasshøl er altså hva vi har her med å gjøre.

Og med that in mind vil jeg si at dere framstår en tanke naive i deres sjokkartede reaksjon på at det ble demonstrasjoner når denne høyreving provokatøren skulle spre sitt destruktive budskap ut til studenter.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Enig at det ikke føles noe godt og det er synd at noen mediepersonligheter benytter rampelyset til å spre hat og da øke polarisering blant folket, vi ser jo resultatet av det her. 

Polariseringen skjer fra begge sider derover. Og det er synd, ja. 

Floskelen "man høster som man sår" har vel sjeldent vært mer treffende enn i dette tilfelle her.

Han har "sådd" ytringer, og skal dermed "høste" ytringer. Hadde han sådd vold, så hadde det vært noe annet.

Og må vel dessverre si meg uenig i at vold alltid er uhørt eller urettmessig, noen ganger er det ikke bare greit men høyst nødvendig, slik som når det kommer til fascismen. Bare spør bestefar (eller far blir det her kanskje)  ;)

Min bestefar var Venstre-mann og slett ikke tilhenger av vold. Men han døde før jeg ble født, så det fikk jeg aldri diskutert med ham.

Min onkel sloss i de allierte styrker (blant annet ved Arnhem), og hadde sine meninger om fascismen og nazismen. Men han hadde nok ikke gått i krigen mot dem om ikke de hadde startet. Han hadde sine meninger om kommunismen også, men foreslo ikke at vi skulle angripe Sovjetunionen av den grunn.

Vold er bare OK i selvforsvar. (Forsvar av seg selv, sine og sitt mot annens vold.)

Det alle glemte oppi det hele var at vi snakker her om en selverklært profesjonell provokatør

Ja, vi blir provosert. Men det gir oss da ingen rettigheter til å svare med vold? Hvor i all verdens lover står det at "blir du provosert, har du full rett til å slå provokatøren"? 

Og med that in mind vil jeg si at dere framstår en tanke naive i deres sjokkartede reaksjon på at det ble demonstrasjoner når denne høyreving provokatøren skulle spre sitt destruktive budskap ut til studenter.

Jeg ble ikke spesielt sjokkert. Jeg venter desverre ikke bedre av dagens amerikanske studenter. Nå synes jeg det er helt greit at de demonstrerer, en demonstrasjon er en kollektiv ytring. Det er når man nekter noen å ytre seg, og bruker vold for å få sin vilje, at man går over streken. 

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Men personer fra landene på lista til Trump står bak terror?

Nå kunne Trump satt Norge på den listen om kriteriet skulle være så bredt og meningsløst som det... og rimelig mange andre land.

Men personer fra landene på lista til Trump står bak mer terror, enn personer fra andre land?

Lenke til kommentar

Ikke bare studenter som slo igjel folk der, en og annen ansatt på universitetet var også med på å angripe folk.. :)

Hvor mange omkomne?

Vold er greit så lenge ingen omkommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...