Gå til innhold

Handle på Ebay, PayPal?

buskmann

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe noen varer på Ebay. Men jeg er litt usikker på betalingen. Det står Payment methods accepted: Paypal og så kommer en hel haug bilder av betalingskort. Betyr det at jeg kan betale med VISA-kortet mitt, eller betyr det at PayPal aksepeter VISA?

Registrerte meg på PayPal også i denne forbindelse, skulle jo ikke koste noe stod det. Jeg la inn VISA-kort-nummeret da de ba om det. Men hva er "Expanded Use Program"? Jeg år de $2 tillagt kontoen, så skjønner ikke helt poenget.

Og så er det reservert 1 kr på kontoen min i dag, det må jo være PayPal. Kan ikke se at jeg har gitt tillatelse til det.

Noen andre som har brukt PayPal her? Og ja, jeg har sett på hjelpesidene, men finner det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paypal kan du trygt bruke. Men du må regne med de "snyter" deg for en krone eller to. De må jo leve av noe de også. De vil gjerne ha deg med på forskjellige "gullkundeopplegg" Men det står fint forklart hva du evt blir belastet. I tillegg kan du få tilbake de(n) ekstra kronene som er lagt ut hvis du går i gjennom noen prosesser. Men det er mer stress... Selv har jeg brukt paypal mange ganger og har både sendt og mottatt penger. Det kan virke litt uoversiktlig med det samme, men når du har brukt det litt går det som en drøm. Anbefales.

Lenke til kommentar

Husk på de kjipe tollbestemmelsene vi har i Norge før du handler noe stort på ebay. Samboeren min kjøpte nettopp et par små smykker på ebay, og må betale toll på det. Se om selgeren du kjøper fra er villig til å å sette en lavere pris enn 200 på eh.. hva heter det? Den lille lappen der pakkens innhold og verdi er oppgitt.

Lenke til kommentar

jeg har brukt paypal på ebay. det er kun en ting du må vite. det er lett å bli svidd. jeg bestilte en tvserie på vhs-taper. jeg fikk det aldri. jeg gikk i banken å sa at jeg hadde blitt svindla med visaen over inet, og 2 uker etterpå fikk jeg de 700 kronene tilbake på kontoen.

ganske lett ja.

men du må bare stole på selgeren.

99% er seriøse.

men jeg har bestilt andre ting før (bl.a. en marv-figur som sitter i el.stol, og han er kickass) og det gikk smertefritt. lurt å bestille fra butikker som bruker ebay, ikke så mye privatpersoner...

så kan du jo bestille ting der du ser refleksjonen av de tykkasene som tok bildet på..

Lenke til kommentar
jeg bestilte en tvserie på vhs-taper. jeg fikk det aldri. jeg gikk i banken å sa at jeg hadde blitt svindla med visaen over inet, og 2 uker etterpå fikk jeg de 700 kronene tilbake på kontoen.

Du dreit deg ut med bestilling over internett, lurte banken din, og banken la ut for gildet..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...