Ulven Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hei sliter med kjøling av min xp 2500 barton. Tenkte å montere en 80mm papst oppå mist kjøleren. spørsmålet er da om denne skal suge eller blåse? Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Siden de andre viftene blåser inn mot kjøleribben (standard og gir best kjøleeffekt), vil jeg tro at det beste er at denne ekstra viften suger opp fra kjøleribben. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Sikkert best det ja. Men skal jeg da snu vifta opp ned lr kan jg bytte "rod" "hvit" på kontakten? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 la klistremerke på vifta peke utover.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det er jo hipp som happ, vifta er klin lik på begge side, (nesten) tror du får best kjøling ved at du setter dn den veien den er ment for å blåse Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 men det jeg da lurer på er om vifta går andre veien om du bytter om på kontakten? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 det gjør den sikkert, men støpselet vil vel ikke inn hvis du har snudd om.. så da må du begynne å tulle med ledningene og slikt herk Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Den skal da gå andre veien ja....er en likestrømsmotor som driver vifta, og denne vil med motsatt polaritet gå andre veien. Jeg ville heller ha snudd viften da vifte-bladene er konstruert slik at de er mest effektive i den retning viften er tenkt å gå. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 takk. da snur jg vifta. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 har testa dette no, og merka ingen forskjell på cpu-temp. (1 grad muligens). Burde jg da prøvå å blåse på? Er det realistisk å kunne håpe på bedre kjøling da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå