Gå til innhold

Norsk militær nummerplan


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tom er av den typen som liker kunnskap fordi det er kunnskap og morro å vite, uten å direkte ha bruk for kunnskapen til relevant formål. Aka. Nerd. Det er flere av oss på forumet.

 

Dog. Tom lagrer kunnskapen, jeg f.eks har litt korrupt harddisk og får forvrengt info etter litt tid. :)

 

Edit, skrivefeil.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Tipper nok du kan see langt etter og få både dette eller hvordan telefoninettet er bygget opp. 

 

Selv om det kan virke spennende når en leser på bunn av dokumenter hvor det står både Sivil og Militærlinje kontakt informasjon. Så må en bare dy seg på noen ting desverre. 

 

frks denne her 

 

https://www.nsm.stat.no/globalassets/dokumenter/veiledninger/veiledning-i-fysisk-sikring-mot-ulovlig-inntrengning.pdf

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De er 8-siffret mener å huske i 55-serien. Men kunne brukes færre ved internringing, alt etter hvor nærme man satt.

jeg kunne f.eks ringe 2 så kom jeg til min kollega som hadde samme nummer som meg utenom det siste.

Nummeret internt og eksternt var det samme. Så hadde vi jo ett gradert system også som var bygget opp på samme måte, det var bare noen få som hadde det. Men der var det også samme nummer internt som eksternt og 8-siffret nummer.

 

Det var ikke noe spesielt satt opp egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...