Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Er det noen som har info om hvordan den norske militære nummerplanen er bygget opp? Historisk info er også av interesse. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Er det noen som har info om hvordan den norske militære nummerplanen er bygget opp? Historisk info er også av interesse. Ikke akkurat nummerplan, men kanskje av interesse: https://www.digi.no/artikler/forsvaret-vil-bli-mobiloperator-militaert-samband-pa-nettene-til-telenor-netcom-og-ice/320016 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Bare av nyskjerrighet, hva skal du med det egentlig? Har ingen nummerplan, men jobbet noen år i forsvaret og jobber med telefoni nå, kan ikke se denne planen skal være av interesse for noen... 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) Tom er av den typen som liker kunnskap fordi det er kunnskap og morro å vite, uten å direkte ha bruk for kunnskapen til relevant formål. Aka. Nerd. Det er flere av oss på forumet. Dog. Tom lagrer kunnskapen, jeg f.eks har litt korrupt harddisk og får forvrengt info etter litt tid. Edit, skrivefeil. Endret 3. februar 2017 av Kynxx Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Tipper nok du kan see langt etter og få både dette eller hvordan telefoninettet er bygget opp. Selv om det kan virke spennende når en leser på bunn av dokumenter hvor det står både Sivil og Militærlinje kontakt informasjon. Så må en bare dy seg på noen ting desverre. frks denne her https://www.nsm.stat.no/globalassets/dokumenter/veiledninger/veiledning-i-fysisk-sikring-mot-ulovlig-inntrengning.pdf Endret 4. februar 2017 av -Night- Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Nummerplan for hva da? fasttelefon, mobiltelefon, fredstid, beredskap eller felt? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Nummerplan for hva da? fasttelefon, mobiltelefon, fredstid, beredskap eller felt? Håper vell at alle disse er gradert Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 http://www.nkom.no/marked/nummerforvaltning/e.164-nummerplan/samlet-norsk-nummerplan-for-telefon-mm Var det dette du så etter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Nei, der er den sivile planen. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Hva med 7-sifrede numre? Vi gikk jo vekk fra dette i 1991, men ingen bruker det i dag. Eller kanskje 9-sifret? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) Tror de er sjusifrede... Usikker. Endret 20. februar 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 De er 8-siffret mener å huske i 55-serien. Men kunne brukes færre ved internringing, alt etter hvor nærme man satt. jeg kunne f.eks ringe 2 så kom jeg til min kollega som hadde samme nummer som meg utenom det siste. Nummeret internt og eksternt var det samme. Så hadde vi jo ett gradert system også som var bygget opp på samme måte, det var bare noen få som hadde det. Men der var det også samme nummer internt som eksternt og 8-siffret nummer. Det var ikke noe spesielt satt opp egentlig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå