Nerdejenta Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hei! Noen som vet hvordan man skriver og uttaler "Sergei Rachmaninoff" på norsk? Finner så uendelig mange skrivemåter på nettet, både av fornavn og etternavn. Skal spille hans "Vokalise" på konsert (spiller fiolin). På forhånd, takker for svar Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg hadde sagt "Særgay Ræsjmaniåff" og hvis noen har noe problem med det så er det bare å stille seg bakerst i køen. Jeg kunne ikke gitt mer faen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) Jeg hadde sagt "Særgay Ræsjmaniåff" og hvis noen har noe problem med det så er det bare å stille seg bakerst i køen. Jeg kunne ikke gitt mer faen.Jeg bryr meg ikke om køen din, og svarer direkte: det er feil. Du mangler til og med en n i etternavnet. Se videoen over. Endret 3. februar 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) Hei! Noen som vet hvordan man skriver og uttaler "Sergei Rachmaninoff" på norsk? Finner så uendelig mange skrivemåter på nettet, både av fornavn og etternavn.Problemet oppstår fordi folk ikke er enige om hvordan de russiske bokstavene (Сергей Рахманинов) skal oversettes til norsk. Wikipedia bruker denne stavemåten: Sergej Rakhmaninov. Selv ville jeg nok ha lagt meg mest mulig nært opptil dette (jeg regner med at det er gjennomtenkt), men ha skrevet Rachmaninoff, med ch som i Bach, fordi det uttales praktisk talt som ch som i Bach. Endret 3. februar 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Nerdejenta Skrevet 5. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2017 Tusen takk for hjelpsomme svar! Da lander jeg på Sergei Rachmaninoff i skrivemåte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå