Gå til innhold

Softmod av 9800SE


clinton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har PowerColor kortet du snakker om, men med 3.3ns Samsung ram. Det funker som bare det ihvertfall. Hynix ramen skal visst være bra og klarer jo 714MHz ifølge specs. Kan nok klokkes mer enn det vil jeg tro.

På mitt kort er det en stock ATI vifte. Burde holde en stund, men den bråker passe bra... :p

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet bruker både Hercules og PowerColor ATi sin pcb, og begge bruker selvfølgelig samme gpu og philips sin tv-tuner. Så da er det stort sett ramen det skiller på. På mitt PC er det 3.3ns Samsung ram som er kjent for å kunne klokkes meget bra. Vet også at det er laget samme kort med 2.8ns ram!

Konklusjonen er at PC ikke står noe tilbake for Hercules! :yes:

Lenke til kommentar
Det kortet er tydeligvis et fullverdig 9800PRO (siden det har 2,8ns), men med pipelines deaktivert. Ville slått til hvis jeg var deg (hvis ikke kan jeg ta det).  :thumbup:

MEN, vær klar over at det er relativt stor sjanse for at det ikke lar seg modde.

men hvis det ikke lar seg modde så kan det vertfall klokkes.

Funker sikkert bedre enn mitt 9500kort uansett

 

FELGEN: Hva spurte jeg om?

Endret av clinton
Lenke til kommentar
Det kortet er tydeligvis et fullverdig 9800PRO (siden det har 2,8ns), men med pipelines deaktivert. Ville slått til hvis jeg var deg (hvis ikke kan jeg ta det).  :thumbup:

MEN, vær klar over at det er relativt stor sjanse for at det ikke lar seg modde.

men hvis det ikke lar seg modde så kan det vertfall klokkes.

Funker sikkert bedre enn mitt 9500kort uansett

 

FELGEN: Hva spurte jeg om?

kjøp hercules da.. kan ikke ha noe dårligere enn meg.. :D ... kjøper du det ikke må jeg kjøpe det til deg :p

Lenke til kommentar
Det kortet er tydeligvis et fullverdig 9800PRO (siden det har 2,8ns), men med pipelines deaktivert. Ville slått til hvis jeg var deg (hvis ikke kan jeg ta det).  :thumbup:

MEN, vær klar over at det er relativt stor sjanse for at det ikke lar seg modde.

men hvis det ikke lar seg modde så kan det vertfall klokkes.

Funker sikkert bedre enn mitt 9500kort uansett

 

FELGEN: Hva spurte jeg om?

kjøp hercules da.. kan ikke ha noe dårligere enn meg.. :D ... kjøper du det ikke må jeg kjøpe det til deg :p

kjøper jo ikke herculs til 3500,- når jeg kan bytte mitt i et 9800SE

Lenke til kommentar
Er det altsp muligt at jeg kan sitte igjen med et kort som er dårligere enn det jeg har no?

Hvis du ser på begge kortene uklokket.Hva er best da?

Tja... 8 pipelines og 128bit minne vs. 4 pipes og 256bit minne... er ikke godt å si. Men, siden det har R350, som antageligvis greier godt over 400 og 2,8ns vil det nok yte endel bedre.

 

PS: Det er endel antagelser fra min side, ikke ta alt for god fisk.

Lenke til kommentar
Det kortet er tydeligvis et fullverdig 9800PRO (siden det har 2,8ns), men med pipelines deaktivert. Ville slått til hvis jeg var deg (hvis ikke kan jeg ta det).  :thumbup:

MEN, vær klar over at det er relativt stor sjanse for at det ikke lar seg modde.

men hvis det ikke lar seg modde så kan det vertfall klokkes.

Funker sikkert bedre enn mitt 9500kort uansett

 

FELGEN: Hva spurte jeg om?

kjøp hercules da.. kan ikke ha noe dårligere enn meg.. :D ... kjøper du det ikke må jeg kjøpe det til deg :p

kjøper jo ikke herculs til 3500,- når jeg kan bytte mitt i et 9800SE

psss koster å være kar :yes:

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Vurderer og bytte ut mitt R9500pro kort i et 9800SE som jeg kan få for en billig penge.

 

Jeg vet at kortet er et PowerCoulor 256bits kort og at det er Hynix 2.8 minne

Høres det ut som et kort som er villig til noe bra softmoddig og klokking?

 

Takker for alle svar :yes:

Hvor i all verden får du tak i Powercolor 9800SE med 2.8ns 256bits minne? Regner med at det har typebetegnelsen R98SE-C3. Selv sitter jeg på et Powercolor 9800SE med 3.3ns 128bits minne, typebetegnelse R98SE-C3L :roll:

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet bruker både Hercules og PowerColor ATi sin pcb, og begge bruker selvfølgelig samme gpu og philips sin tv-tuner. Så da er det stort sett ramen det skiller på. På mitt PC er det 3.3ns Samsung ram som er kjent for å kunne klokkes meget bra. Vet også at det er laget samme kort med 2.8ns ram!

Konklusjonen er at PC ikke står noe tilbake for Hercules! :yes:

Hvilke verdier har kortet ditt som standard? Mitt har 276.8MHz på core og 270.0MHz på memory. Synes det er vel litt lite, men ....

 

Hvor mye har du klokket kortet ditt? Selv kjører jeg [email protected] på core og [email protected]@ på memory.

 

Noe sier meg at jeg har fått et underklokket kort :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...