Cliffhanger Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Til sommer er jeg ferdigutdannet maskiningeniør, og vurderer å ta bachelorgrad i bygg etter sommer. Årsaken er at jeg midt uti studiet fant ut at jeg heller ville bli en byggingeniør. Vil gjerne høre fra dere ingeniører i bygg eller maskinbransjen. Hva tenker dere om denne kombinasjonen? Hvilken fordypning foreslår dere? Konstruksjonsteknikk (tre- og stålkonstruksjoner,betongkonstruksjoner, byggstatikk) eller anleggsteknikk (Veiplanlegging, VA, Geoteknikk)? Og hvorfor? Endret 2. februar 2017 av Cliffhanger Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Til sommer er jeg ferdigutdannet maskiningeniør, og vurderer å ta bachelorgrad i bygg etter sommer. Årsaken er at jeg midt uti studiet fant ut at jeg heller ville bli en byggingeniør. Vil gjerne høre fra dere ingeniører i bygg eller maskinbransjen. Hva tenker dere om denne kombinasjonen? Hvilken fordypning foreslår dere? Konstruksjonsteknikk (tre- og stålkonstruksjoner,betongkonstruksjoner, byggstatikk) eller anleggsteknikk (Veiplanlegging, VA, Geoteknikk)? Og hvorfor? er det ikke bedre å finne en master som kan passe inn under dine interesse områder? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Om du vil studere kontruksjonsfag videre, så trenger du ikke å søke bygg. Da kan du bygge på med en mastergrad, slik som Salvesen. sier. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hvis jeg måtte velge mellom konstruksjonsteknikk og anleggsteknikk ville jeg personlig ha valgt anleggsteknikk, og fokusert på VA. Det er et enormt etterslep på vedlikehold i VA-sektoren, så alle landets kommuner kommer til å jobbe med utbedringer i mange år framover. Jeg tipper at en dyktig VA-ingeniør vil være attraktiv i hele landet, så du kan bosette deg nesten hvor som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå