Gå til innhold

Maskin+Bygg Ingeniør?

Cliffhanger

Anbefalte innlegg

Til sommer er jeg ferdigutdannet maskiningeniør, og vurderer å ta bachelorgrad i bygg etter sommer. Årsaken er at jeg midt uti studiet fant ut at jeg heller ville bli en byggingeniør.

Vil gjerne høre fra dere ingeniører i bygg eller maskinbransjen. Hva tenker dere om denne kombinasjonen?

Hvilken fordypning foreslår dere? Konstruksjonsteknikk (tre- og stålkonstruksjoner,betongkonstruksjoner, byggstatikk) eller anleggsteknikk (Veiplanlegging, VA, Geoteknikk)? Og hvorfor?

Endret av Cliffhanger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til sommer er jeg ferdigutdannet maskiningeniør, og vurderer å ta bachelorgrad i bygg etter sommer. Årsaken er at jeg midt uti studiet fant ut at jeg heller ville bli en byggingeniør.

Vil gjerne høre fra dere ingeniører i bygg eller maskinbransjen. Hva tenker dere om denne kombinasjonen?

Hvilken fordypning foreslår dere? Konstruksjonsteknikk (tre- og stålkonstruksjoner,betongkonstruksjoner, byggstatikk) eller anleggsteknikk (Veiplanlegging, VA, Geoteknikk)? Og hvorfor?

er det ikke bedre å finne en master som kan passe inn under dine interesse områder? 

Lenke til kommentar

Hvis jeg måtte velge mellom konstruksjonsteknikk og anleggsteknikk ville jeg personlig ha valgt anleggsteknikk, og fokusert på VA. Det er et enormt etterslep på vedlikehold i VA-sektoren, så alle landets kommuner kommer til å jobbe med utbedringer i mange år framover. Jeg tipper at en dyktig VA-ingeniør vil være attraktiv i hele landet, så du kan bosette deg nesten hvor som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...