Fitspatrick Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hei! Jeg er ikke reiligøs men heller ikke motstander av religion. Altså live and let live tenker jeg.Kort fortalt. Ville studere musikk på UiA men oppfyller ikke kravene fra blandt annet videregående..Ansgar Teologiske Høgskole tilbyr bachelor i musikk, musikkteknologi og musikk og helse.I følge Ansgar, studerer jeg bachelor i musikk er det et grunnlag for å bli musikklærer. I pensum og emnebeskrivelser seg jeg ingenting om at det legges vekt på kristendommen eller religion under læring. Men hvorfor er det "lettere" å komme inn på bachelor i musikk her enn UiA? Må vel være en forskjell mellom dem?Er det noen som har erfaringer eller som går eller har gått på denne skolen?jeg er som sagt ikke religiøs, men har ikke noe imot andre som er religiøse. Men hvis noen skal pushe på meg en religion konstant så vil jeg helst unngå slike personer.. Takk for tips! Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Kristen skole = flesteparten er overdrevent kristne som smiler konstant og som ikke lar seg be 2 ganger når det gjelder å forkynne "budskapet". Styr unna med mindre du vil bli hjernevasket gjennom studiet. Vil tro UiA står høyere i kurs hos arbeidsgiver også, enn en kristen skole med bønn og annet fjas. Lenke til kommentar
Ansgarskolen Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Hei! Jeg er ikke reiligøs men heller ikke motstander av religion. Altså live and let live tenker jeg. Kort fortalt. Ville studere musikk på UiA men oppfyller ikke kravene fra blandt annet videregående.. Ansgar Teologiske Høgskole tilbyr bachelor i musikk, musikkteknologi og musikk og helse. I følge Ansgar, studerer jeg bachelor i musikk er det et grunnlag for å bli musikklærer. I pensum og emnebeskrivelser seg jeg ingenting om at det legges vekt på kristendommen eller religion under læring. Men hvorfor er det "lettere" å komme inn på bachelor i musikk her enn UiA? Må vel være en forskjell mellom dem? Er det noen som har erfaringer eller som går eller har gått på denne skolen? jeg er som sagt ikke religiøs, men har ikke noe imot andre som er religiøse. Men hvis noen skal pushe på meg en religion konstant så vil jeg helst unngå slike personer.. Takk for tips! Hei, Ansgar Høgskole er en privat kristen høyskole. Akkurat som BI er en privat høyskole. Eneste forskjellen på oss og UIA er at alle ansatte har en tro og at vil tilbyr andakt før lunsj. Noe som er frivillig. Og, vi har mange studenter som ikke har en tro hos oss. De siste årene har skolen opprettet bachelor i musikkteknologi og musikk og helse. Det gjør at vi har en del ekstar plasser og dermed lavere snitt. UIA som vi jobber tett med, har ikke disse bachelor gradene. Håper dette var til nytte Du må gjerne kontakte med på [email protected] Mvh Thomas Ansgar høgskole 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå