Gå til innhold

SNIKTITT: Sonys OLED-TV kan bli årets beste, og de lover at den ikke skal koste skjorta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig, hvorfor vil man ha tilt som det. Det reflekterer jo bare enda mer spotlights man har i stuen sin det. Med skikkelig ordinær fot så får man jo TV-ene til å stå plant istedetfor på skrå.

Jeg vil bare ha et firkantet, litt mattet, ikke-buet og godt skjermbilde. Design er jeg ikke særlig interssert i å betale ekstra kroner for.

Endret av G
Lenke til kommentar

Utan att jag vet hur vikten är fördelad på denna så ser det för mig ut som om man lätt kan välta skärmen när man skall bak och stoppa i diverse kablar. Man slår topplocket rätt i skärmen och pang i golvet. Det är säkert en eller annan mekanisk säkring bakpå tror jag.

Lenke til kommentar

Jeg synes at diskusjonen om lysstyrke vs sortnivå ikke blir tatt på et bra nok nivå. Jeg personlig tror faktisk jeg foretrekker Samsung 1000-nit over LG sine OLEDs. Jeg synes nemlig sortnivået er sykt bra på før med Samsung, på sine VA-panel. Om QLED, som det ryktes, gjør avstanden enda mindre, samtidig som lysstyrken blir bedre, så kan det være jeg ville rangert QLED høyest. Men må se i butikk først! :)

Lenke til kommentar

Det er definitivt forskjell ja. Men så er det hva som føles best da; å bli blåst avgårde med en helt hinsides lysstyrke der man nesten må vurdere solbriller innendørs fordi lyset er så skarpt på tv'n, eller fantastisk sortnivå der man kan skimte alle små detaljer i skyggene. 

Hender ganske ofte jeg irriterer meg fordi baklys/edge-lyskasterne på tv'n min ødelegger for detaljer i de mørke partiene, enten ved å dempe belysningen for mye, eller ved å lage en grå dott midt på skjermen fordi det var et lite lysende punkt der. 

Jeg (personlig følelse, ikke politisk eller teknisk riktig) foretrekker de gode LCD-panelene akkurat nå, da jeg synes HDR er skikkelig fiffig, spesielt med det skarpe lyset og den blendende følelsen skjermen klarer å lage. Trodde aldri det skulle skje, for jeg var veldig trist den dagen Panasonic droppet plasma-modellene i VT-serien, der VT50 var den siste jeg fikk sett. Fantastisk mye bedre enn LCD. 

Også synes jeg LG gjør noe veldig rart med bildeprosessering på OLED-serien sin, den henger overhodet ikke med i hva som skjer på skjermen. Hakking, hopping, knekking (spesielt beina på mennesker som går). Kanskje Sony får orden på sakene?

Lenke til kommentar

Er den tv'n kalibrert riktig? Høres ut som baklyset er alt for høyt... KS8005 har relativt grei kontroll på sortnivå, gitt at man har stilt den inn riktig. 0,034cd/m2 er ganske sort. 

Den hadde såvidt kommet i hus så hadde ikke blitt tunet noe spesielt, men selv om dette kunne blitt noe bedre synser jeg meg til at det likevel vil være et stykke unna OLEDene jeg har sett. Vanvittig lysstyrke da, ble smått blendet i kjellerstuen.

Ellers la jeg merke til at menyene fra Netflix-appen ikke ble rendret i UHD. Muligens en instilling, men så ganske uskarpt ut sammenliknet med TVen sine menyer eller ved å bruke PC som kilde. Litt merkelig dog når en kan velge å se noen serier/filmer i UHD.

(Neppe TVen sin feil selvsagt.)

Tipper det blir OLED neste gang det blir kjøp av TV, men skal slite litt mer på den gamle plasmaen først.

Lenke til kommentar

Går aldri tilbake til lcd tvr har eid Oled siden 2013.

I mine øyne er lcd tvr " waste of money "

LCD har vært bortkastede penger i årevis for de som har relativt god råd, og i halvannen års tid for de som har noe tynnere lommebok.

"Også synes jeg LG gjør noe veldig rart med bildeprosessering på OLED-serien sin, den henger overhodet ikke med i hva som skjer på skjermen. "

Denne her må forklares nærmere.

Lenke til kommentar

At den er 3mm tynn har da ingenting med bildekvalitet å gjøre. Jeg var stort sett lykkelig med plasmaskjerm med 8cm tykkelse.

Vil jeg ha noe som flukter med veggen og ser bra ut uten etterslep og super game-mode kjøper jeg et veggmontert speil

Det var ikke poenget mitt

Ved siden av den nye Sony-perlen står LG E6 fra i fjor, også en OLED-TV, som bokstavelig talt blekner i forhold

Denne Sony-"perlen" sammenligner de med fjorårets LG OLED. Årets LG OLED er mye mer imponerende.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...