Gå til innhold

Debian igjen

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg? Får "no screens found" når jeg skal kjøre startx. Har fått dette hver gang, men har aldri giddet å prøve å fikse det.

Så jeg lurte på om noen kunne hjulpet meg. Skjermen jeg har er:

Acer AL707 17" LCD

Takker for all hjelp

DanielP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan hjelpe meg? Får "no screens found" når jeg skal kjøre startx. Har fått dette hver gang, men har aldri giddet å prøve å fikse det.

Har du digital og analog inngang på skjermen? Jeg hadde et lignende problem for en stund siden; Det digitale signalet ga meg "no screens found" når jeg koblet den til skjermen, mens den analoge utgangen fungerte.

Lenke til kommentar

Slime mold: Jeg har Powercolor Radeon 9800SE, har konfigurert X

Moyner: Er det noen måte jeg kan legge ut innholdet i Xf86config? Eller må jeg skrive akkurat hva jeg velger?

Skal teste dette ut. :D

ibrotha: Bruker den analoge.

Takker for svar :mrgreen:

DanielP

Lenke til kommentar

Det kommer en logg i /var/log. Kanskje det står noe interessant der.

Kjør dpkg-reconfigure xserver-xfree86.

Tror jeg fikk samme melding som deg en gang jeg hadde feil innstilling for framebuffer, men husker ikke helt sikkert.

Jeg fikk heller ikke X til å virke med mitt GeForce 460 i Debian Stable (Woody), men da jeg oppgraderte til unstable virket det, sikkert fordi Xen der er av en nyere årgang.

har aldri giddet å prøve å fikse det.

Hva er det for slags innstilling? Høres nesten ut som det er Windows XP du ønsker deg ;)

Lenke til kommentar
Hva er det for slags innstilling? Høres nesten ut som det er Windows XP du ønsker deg

Haha, Kjører faktisk Windows XP. Men grunnen til at jeg aldri har giddet å fikse det er pga at jeg aldri har kunnet nok om Linux til å prøve, men nå kan jeg LITT mer.

Hvordan oppgraderer jeg til unstable? Må jeg laste det ned? eller kan jeg kjløre det igjennom f.eks Apt???

Takker

DanielP

DanielP

Lenke til kommentar
Takk skal du ha. Men har ett lite problem :p

Når jeg skriver /etc/apt/sources.list får jeg bare permission Denied eller noe ligenede, Har prøvd både som root og bruker

DanielP

Skriver du

/etc/apt/sources.list

så prøver du å kjøre filen.... Du må åpne den i en editor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...