DanielP Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Noen som kan hjelpe meg? Får "no screens found" når jeg skal kjøre startx. Har fått dette hver gang, men har aldri giddet å prøve å fikse det. Så jeg lurte på om noen kunne hjulpet meg. Skjermen jeg har er: Acer AL707 17" LCD Takker for all hjelp DanielP Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Du har kanskje ikke konfigurert X? Kjør xf86config eller tilsvarende. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Gjort dette og får fortsatt samme feil Andre forslag?? Takker DanielP Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Er nok noe galt med XF86Config fila. Ikke så lett å si hva feilen er da.... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Er det ingenting jeg kan gjøre??? Laste ned driver til Skjermkortet Noen som har noen ide i det hele tatt? DanielP Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hva for et skjermkort har du da? De fleste skal være godt støttet nå, men «No screens found» betyr typisk at X ikke er satt opp til å bruke skjermkortet ditt. Den finner ikke ut av sånt automatisk, så du må konfigurere X. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvis du kunne ha skrevet skjermkortet ditt og gitt oss innholdet i XF86Config så kanskje vi kan hjelpe. Test også ut xf86cfg (som root). Grafisk konfigurasjonsverktøy. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Noen som kan hjelpe meg? Får "no screens found" når jeg skal kjøre startx. Har fått dette hver gang, men har aldri giddet å prøve å fikse det. Har du digital og analog inngang på skjermen? Jeg hadde et lignende problem for en stund siden; Det digitale signalet ga meg "no screens found" når jeg koblet den til skjermen, mens den analoge utgangen fungerte. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Slime mold: Jeg har Powercolor Radeon 9800SE, har konfigurert X Moyner: Er det noen måte jeg kan legge ut innholdet i Xf86config? Eller må jeg skrive akkurat hva jeg velger? Skal teste dette ut. ibrotha: Bruker den analoge. Takker for svar DanielP Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Oooops Dobbelpost DanielP Endret 3. desember 2003 av DanielP Lenke til kommentar
megatron Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det kommer en logg i /var/log. Kanskje det står noe interessant der. Kjør dpkg-reconfigure xserver-xfree86. Tror jeg fikk samme melding som deg en gang jeg hadde feil innstilling for framebuffer, men husker ikke helt sikkert. Jeg fikk heller ikke X til å virke med mitt GeForce 460 i Debian Stable (Woody), men da jeg oppgraderte til unstable virket det, sikkert fordi Xen der er av en nyere årgang. har aldri giddet å prøve å fikse det. Hva er det for slags innstilling? Høres nesten ut som det er Windows XP du ønsker deg Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Hva er det for slags innstilling? Høres nesten ut som det er Windows XP du ønsker deg Haha, Kjører faktisk Windows XP. Men grunnen til at jeg aldri har giddet å fikse det er pga at jeg aldri har kunnet nok om Linux til å prøve, men nå kan jeg LITT mer. Hvordan oppgraderer jeg til unstable? Må jeg laste det ned? eller kan jeg kjløre det igjennom f.eks Apt??? Takker DanielP DanielP Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172057 Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Takk skal du ha. Men har ett lite problem Når jeg skriver /etc/apt/sources.list får jeg bare permission Denied eller noe ligenede, Har prøvd både som root og bruker DanielP Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Takk skal du ha. Men har ett lite problem Når jeg skriver /etc/apt/sources.list får jeg bare permission Denied eller noe ligenede, Har prøvd både som root og bruker DanielP Skriver du /etc/apt/sources.list så prøver du å kjøre filen.... Du må åpne den i en editor. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 kk, Hehe, skal prøve, kommer tilbake om litt hvis jeg ikke får det til Takker DanielP Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Haha, hvordan i steike åpner jeg filer i Vim??? Føler jeg har prøvd alt! Takker DanielP Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Start vim med 'vim filnavnet' -- men obs, VIM er ikke akkurat en enkel editor å bruke sånn på sparket (eller sånn generelt, vil vel enkelte si Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 haha, no shit Takk for hjelpen. Noen andre program som er å foretrekke? DanielP Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 vimtutor vim er meget praktisk da, spes når du plutselig sitter der uten GUI er det veeeeldig greit å kunne. Vim har desuten syntax highligting. MEEEEGET nyttig ved config fil editering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå