Gå til innhold

Forgasserising i helikoptre kommer snikende og er ekstra skummelt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forgasserising... Ja hva skal man si. Injection ble vanlig for 30 år siden, og det finnes pålitelige lavtrykksturboer som kunne berget mang en RH44 fra problemer med manglende motoreffekt. Sensorer for metallspon i olje finnes også.

Men slikt nymotens design er vel ikke trygt nok. Jeg går ihvertfall ikke frivillig opp i denne tekniske dinosauren av en flymaskin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

" De fikk heller ingen hjelp fra motorprodusenten i undersøkelsesarbeidet. Tvert imot var det umulig for SHT å få noen som helst respons fra Lycoming.

 

Med det resultatet burde alle luftfartøy med motor fra de bli bakke satt til de de kan skifte til en pålitelig motor, og forbud mot å bruke motorer fra Lycoming.

 

Omtrent alle vanlige småfly bruker Lycoming motorer, så det har nok ikke SHT baller til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...