AfterGlow Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Kinesisk selskap lanserer verdens første VR-briller med «8K-oppløsning».Disse VR-brillene har én 4K-skjerm for hvert øye Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Dette høres jo utrolig bra ut, men jeg ville ikke satset penger på at dette skal bli noe av. 1 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Kult, gleder meg til det kommer nye VR-briller. Om jeg skaffer meg disse eller noen andre (HTC Vive 2?) vil tiden vise. 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Nyvinninger innen VR er hjertelig velkomment. Men jeg er helt overbevist om at det aldri vil bli noe av disse.3stk Titan X Pascal vil ikke klare 4K+4K engang. Og alle som har prøvd VR med mindre enn 60fps vet hvor grusom opplevelse det blir av det. Jeg syntes selv 60gps er et problem, jfr Gear VR opplevelser. Endret 2. februar 2017 av IceBlitz 5 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Jeg mener at høyere oppløsning(samt selvsagt god fps, 100+) er svært nødvendig for å få VR opplevelsen på et godt nivå, men dette høres veldig urealistisk ut med tanke på dagens HW. Lenke til kommentar
Populært innlegg Bullseye88 Skrevet 2. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 2. februar 2017 Disse har ikke 8K oppløsning til sammen. 8K har 4 ganger så mange piksler som 4K. To 4K skjermer vil da ha halvparten av oppløsningen til en 8K skjerm. 14 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Det lover jo godt for generasjon 2 VR sett i det minste. Kanskje Vive og Rift 2.0 kan ha noen lignende specs selv om jeg egentlig tviler. Jeg lurer på hvordan en slik synsvidde oppleves, om dykkermaskefølelsen er borte. Må vel også ha noen tilsvarende hopp på skjermkortfronten også for at dette skal være praktisk. 1 Lenke til kommentar
Huseby Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Kult konsept, men jeg holder meg langt unna alt av kickstarter. De for ha lykke til, men de får ikke en krone i fra meg før de har ett ferdig produkt. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Drive to 4K skjermer med 1080? I think not. Ift. folkefinansiering burde det vært et "board of approval" som sørger for at folk i minst mulig grad blir scammet. Siden kickstarter har jo dette blitt den store nye scamming senen. Endret 2. februar 2017 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Venter fortsatt på headset 1 år etter planlagt leveringsdato fra kickstarter. Jo mer avansert produkt, desto større risiko for alt mulig av problemer. Ikke spesielt egnet for nye små selskap... vet ikke hvem som står bak dette men jeg venter til ting er ute. Ellers kan fort teknologien ha gått ut på dato når du faktisk får de... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Vi så jo hvor mange år Oculus brukte fra kickstarter til CV1. Kampanjen startet vel 1. august 2012. Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Ser ut til at mange glemmer at 1080 er designet med tanke på VR med sitt "simultaneous multi-projection" system (opptil 16 synsvinkler rendres paralelt; VR bruker 8). Dette gjør det langt mindre krevende å levere bilde til to øyer i VR en to skjermer med separate bilder. Likevell skal du langt ned på grafikkinstillinger for å kjøre VR@90FPS på 1080, men neste gen? 1080 klarer jo 4k@60FPS bra, og X er nær 4k@90FPS. Ser ikke bort fra at neste generasjon (1180) skal klare 4k VR på 90 FPS, i alle fall i SLI. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Spennende, håper de får det til; men som alle andre her i kommentarfeltet er jeg 100% enig i at å putte penger i et kickstarter-prosjekt har meget høy risiko og minimal potensiell gevinst med tanke på at man uansett vil få tak i produktet når det er ferdig. Dersom de har sensorer i brillene som vet hvor øynene til en hver tid fokuserer og rendrer deretter vil mye datakraft være spart, men tror nok fremdeles at en 1080 er langt under minstekravet. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) [snip] selv vårt oppsett med doble GTX 1080-kort hadde hatt store problemer med 8K-oppløsning med 90 bilder i sekundet... BTW: Utsagnet er nok for så vidt rett, men også litt irrelevant, ettersom 4K + 4K ikke er 8K, så lenge man snakker om de vanlige definisjonene. 8K består av fire ganger så mange piksler som 4K, ikke to. (Edit: Så ikke engang at Bullseye88 hadde nevnt det samme ) Endret 2. februar 2017 av Leftie Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Ser ut til at mange glemmer at 1080 er designet med tanke på VR med sitt "simultaneous multi-projection" system (opptil 16 synsvinkler rendres paralelt; VR bruker 8). Dette gjør det langt mindre krevende å levere bilde til to øyer i VR en to skjermer med separate bilder. Likevell skal du langt ned på grafikkinstillinger for å kjøre VR@90FPS på 1080, men neste gen? 1080 klarer jo 4k@60FPS bra, og X er nær 4k@90FPS. Ser ikke bort fra at neste generasjon (1180) skal klare 4k VR på 90 FPS, i alle fall i SLI. Ser ut til at du var enig med oss likevel? . Jeg oppgraderte fra 970 til 1070 nettopp av årsaker du nevner. FOVE og FOVEATED RENDERING vil være det neste store innen VR og dette vil også avhjelpe en god del. Samt at vi nok også vil se integrert headtracking på de neste modellene så man slipper eksterne sensorer og noen vil satse på trådløst headset med strapon kontroller/batteripakke. Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Disse har ikke 8K oppløsning til sammen. 8K har 4 ganger så mange piksler som 4K. To 4K skjermer vil da ha halvparten av oppløsningen til en 8K skjerm. 4k linjer + 4k linjer = 8k linjer. Men egentlig er det vel 7.68k Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Satser på at det kommer en universalVRbrille fra Samsung som passer både til mobilen deres og pc. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Disse har ikke 8K oppløsning til sammen. 8K har 4 ganger så mange piksler som 4K. To 4K skjermer vil da ha halvparten av oppløsningen til en 8K skjerm. 4k linjer + 4k linjer = 8k linjer. Men egentlig er det vel 7.68k 14 + 14 er 28, men det er også irrelevant, for artikkelen snakker eksplisitt om "8K-oppløsning", ikke 8K linjer. Endret 2. februar 2017 av Leftie Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Disse har ikke 8K oppløsning til sammen. 8K har 4 ganger så mange piksler som 4K. To 4K skjermer vil da ha halvparten av oppløsningen til en 8K skjerm. 4k linjer + 4k linjer = 8k linjer. Men egentlig er det vel 7.68k Fortsatt stor forskjell da det blir 7680x2160 og ikke 7680x4320. Burde vært bedre spesifisert i artikkelen. Lenke til kommentar
skjetnis Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 2x4k@90hz. Uansett hvor "rimelig" den blir, så er ikke pc'en man trenger for å drive de rimelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå