PatSharpX Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Bond007 skrev (På 2.2.2017 den 11.19): Nei og atter nei! Hvis det ikke står i kontrakten at strøm er inkludert så skal dere betale for eget forbruk. For meg virker det som om de betaler for eget og naboens forbruk. Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Gjør som kontrakten sier og tegn eget abbonement. Hvis det er ett utleiefirma som håndterer dette i dag så skal du ikke se bort i fra at de legger på ett heftig administrasjonsgebyr eller lignende. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Som det ble nevnt tidligere i tråden, ikke undervurder studenters evne til å forbruke store mengder strøm 1 Lenke til kommentar
doffen1234567 Skrevet 2. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) RRhoads skrev (På 2.2.2017 den 11.17): doffen1234567 skrev (På 2.2.2017 den 11.16): Men det står jo ingenting i kontrakten om at jeg skal betale for huseiers abonnement? Dette skulle isåfall vært presisert som en mulighet hvis jeg ikke ville tegne et eget strømabonnement. Så lenge jeg ikke har tegnet et eget abonnement skulle jeg jo egentlig ikke ha betalt et øre strøm for tiden jeg har bodd her, hvis man skal følge det som står i kontrakten slavisk (og det skal man jo). Men det er mulig det bare er jeg som er kranglete her Skal man følge kontrakten slavisk, så har du brutt kontrakten ved å ikke tegne eget strømabonnement. Ja, det er mulig. Men se for deg en situasjon der du leier en bolig fra 1. januar selv om du egentlig ikke skal flytte inn før 1.juli pga. trangt utleiemarked. I kontrakten står det at du selv tegner strømabonnement. Du velger å vente med å tegne til 1. juli da du ikke trenger strøm før det. Allikevel får du regning for perioden 1.januar til 31.juli fra utleiefirmaet. Satt på spissen selvsagt. Mulig jeg er på bærtur her Endret 2. februar 2017 av doffen1234567 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Bond007 skrev (På 2.2.2017 den 11.40): Som det ble nevnt tidligere i tråden, ikke undervurder studenters evne til å forbruke store mengder strøm Hehe, ja det er sant. Men jeg har selv vært student og bodde sammen med 4 andre så totalt 5 karer i en leilighet på 200kvm++ og kan ikke huske at vi hadde ett så høyt forbruk. Det var også en gammel bygård. Har dog ikke fulgt med på strømprisene heller da, så kan jo være forbruket er tilsvarende da. Endret 2. februar 2017 av PatSharpX Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 doffen1234567 skrev (På 2.2.2017 den 11.16): Men det står jo ingenting i kontrakten om at jeg skal betale for huseiers abonnement? Dette skulle isåfall vært presisert som en mulighet hvis jeg ikke ville tegne et eget strømabonnement. Så lenge jeg ikke har tegnet et eget abonnement skulle jeg jo egentlig ikke ha betalt et øre strøm for tiden jeg har bodd her, hvis man skal følge det som står i kontrakten slavisk (og det skal man jo). Men det er mulig det bare er jeg som er kranglete her Ja du skal følge det som står i kontrakten, og det har du ikke gjort, der står det at du skal tegne et eget strømabonnement for leiligheten. Så her er du vel egentlig heldig som fremdeles har strøm i det hele tatt, og det er huseiers velvilje til å la deg ha strømmen i hans navn som gjør at du har strøm i din leilighet. Det er kun 2 muligheter her om du fremdeles vil ha strøm i leiligheten du leier, Tegne et eget strømabonnement i ditt eget navn, og betale direkte til netteier for eget forbruk Fortsett dagens avtale, med at strømabonnementet er tegnet på huseier, og du betaler direkte til ham Siste muligheten er, la vær å betale, og end opp med en kald og mørk leilighet. Det er ikke huseier som stenger av strømmen, det er netteier og det gjør de om strømmen ikke blir betalt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 doffen1234567 skrev (På 2.2.2017 den 11.43): RRhoads skrev (På 2.2.2017 den 11.17): doffen1234567 skrev (På 2.2.2017 den 11.16): Men det står jo ingenting i kontrakten om at jeg skal betale for huseiers abonnement? Dette skulle isåfall vært presisert som en mulighet hvis jeg ikke ville tegne et eget strømabonnement. Så lenge jeg ikke har tegnet et eget abonnement skulle jeg jo egentlig ikke ha betalt et øre strøm for tiden jeg har bodd her, hvis man skal følge det som står i kontrakten slavisk (og det skal man jo). Men det er mulig det bare er jeg som er kranglete her Skal man følge kontrakten slavisk, så har du brutt kontrakten ved å ikke tegne eget strømabonnement. Ja, det er mulig. Men se for deg en situasjon der du leier en bolig fra 1. januar selv om du egentlig ikke skal flytte inn før 1.juli pga. trangt utleiemarked. I kontrakten står det at du selv tegner strømabonnement. Du velger å vente med å tegne til 1. juli da du ikke trenger strøm før det. Allikevel får du regning for perioden 1.januar til 31.juli fra utleiefirmaet. Satt på spissen selvsagt. Mulig jeg er på bærtur her Det burde kanskje vært spesifisert i kontrakten at det forutsettes at leietager oppretter eget strømabonnement ved overtagelse. Strømabonnementet vil jo stå på utleier inntil leietager oppretter nytt og da vil faste kostnader bli belastet utleier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå