Salvesen. Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Vi er altså enige om at det meste av energien til strøm og drivstoff kommer fra fossile energikilder. Du får advarsel fra Tesla hvis du bruker hurtiglader for mye, batterier bør ikke lades på mindre enn tre timer. I følge Teknisk Ukeblads nylig publiserte artikkel om batterier så finnes det ingen god måte å gjenvinne batterier på. Du bare vaser Salvesen, og nekter å innse at Tesla er en tullebil. Nå er vell ikke varedeklarasjonen fra 2016 klar, men fra 2015 var det litt over halvparten om man ser på europa som ett nett, ja. En får ikke noe advarsel fra Tesla om en bruker hurtig lader mye, du sier mye men du klarer ikke å grunngi påstandene dine. Kanskje du skal starte med det. Nei i følge TU sin artikkel er det ikke lønnsomt, men det er absolutt mulig. Ja jeg vaser, ikke du som sprer om deg med påstander og feil informasjon. Jeg vill ikke si bilen min er noen tullebil nei, tvert i mot. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Bare se her: http://elbil.no/elon-musk-thank-you-norway/ Musken sender takketale til Den Norske Stat for alle milliardene de har sponset ham med. Helt på sin plass å takke for det egentlig! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Bare se her: http://elbil.no/elon-musk-thank-you-norway/ Musken sender takketale til Den Norske Stat for alle milliardene de har sponset ham med. Helt på sin plass å takke for det egentlig! Leste du den? Det er jo ikke det han sier i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Salvesen. I dag produseres både strøm, hydrogen, bensin og diesel i større eller mindre grad av fossilt drivstoff. Norge har i utgangspunktet ren strøm, men vi selger opprinnelsesgarantiene til utlandet slik at vi ikke kan hevde at vi bruker ren strøm i følge EUs lovverk. Brasil har kjørt på bioetanol siden 60-tallet. Nei, hydrogen fremstilles som regel av metan nå. Derfor er det langt i fra miljøvennlig. Men går en over til elektrolyse ved overskuddskraft så er det bra, selv om virkningsgraden er lav. Såklart kan vi hevde det, en kan jo bare betale for garantier selv slik jeg gjør. I tillegg går vi uansett på EU mix om ikke, som er bra. Dette er jo som nevnt før bare papirer, men det er altså mulig å ta de i bruk. De kjører på 27% blanding, som er en forbedring. Poenget må være hva vi gjør i fremtiden, og da vil trolig alt drivstoff være fornybart. Renseteknologien vil trolig gjøre lokalforurensing til historie. Det er da naturlig å se på hva som er mest brukervennlig, og her taper elbiler soleklart. Det er ingenting som tyder på at vi i overskuelig fremtid vil få batterier som kan lades på 5 minutter. Fakta er at ingen batterier har godt av å bli ladet på under 3 timer. Lader man raskere enn det eldes batteriene fort. Jeg tror du må ta opp litt kjemi, batterier klarer helt fint å lade på under 3 timer over lengre perioder med en god BMS. Men at vi ikke kommer ned på 5 minutter er jeg helt enig i, og det er ikke noe poeng i det heller. Så om dette er den eneste grunnen til at elbiler taper, så blir poenget ganske dystert. Renseteknologi vill ikke gjøre lokalforurensning til historie nei, det er umulig. Batterier skaper også mye farlig avfall, og de er dyre å produsere. Batteribiler er bare tull! Nei det gjør de ikke, så og si alt kan gjennbrukes, men det er pr i dag kostbart. Prisene på batterier stuper, så at det er dyrt er snart historie. Det er åpenbart at det er tull for deg, for andre er det helt topp. Meg inkludert. Vi er altså enige om at det meste av energien til strøm og drivstoff kommer fra fossile energikilder. Du får advarsel fra Tesla hvis du bruker hurtiglader for mye, batterier bør ikke lades på mindre enn tre timer. I følge Teknisk Ukeblads nylig publiserte artikkel om batterier så finnes det ingen god måte å gjenvinne batterier på. Du bare vaser Salvesen, og nekter å innse at Tesla er en tullebil. 2LK70DN1... Er det kode for Spetalen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå