toree Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Jeg har planlagt å kjøpe en Athlon XP til mitt Abit KT7A hovedkort, men fikk meg en stygg overraskelse etter å ha sjekket Abit's hjemmesider for ny bios. Det ser ut til at Athlon XP kun støttes for Abit KT7A versjon 1.3 og oppover. Jeg har et lavere versjonsnummer enn dette (1.02 tror jeg). Er det noen som har prøvdt å innstalere denne bios'en på versjon lavere enn 1.3? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Selv om du ikke har revision 1.3 av kortet skal det fungere hvis du har absolutt nyeste bios. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Min 1700+xp på kt7a-raid gikk ikke over 1100 mhz. Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Har testet en del Xp prosessorer på dette hovedkortet de fleste fungerer. Kjører i dag på en Xp1600+. Lenke til kommentar
toree Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Tror jeg skal prøve å legge inn siste bios i kveld selv om kortet mitt har for lavt versjonsummer. Jeg skal legge inn en tilbakemelding på hvordan det gikk etter forsøket. Håper jeg ikke tar knekken på hovedkortet.. Lenke til kommentar
toree Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg fikk ikke lagt inn bios som støtter Athlon XP. Oppdatering ble stoppet fordi hovedkortet har for lavt versjonsnummer. Jeg har allikevel oppdatert med en nyere bios enn tidligere, og har et håp om at jeg kan bruke XP-cpu ved å stille inn multiplier og fsb manuelt. På Abit's hjemmesider står det helt klart at gamle versjoner av KT7A ikke er kompatibelt med Athlon XP. Tror allikevel jeg skal kjøpe en Athlon XP får å forsøke, og heller bytte til Athlon 1400 (thunderbird) hvis det ikke fungerer. Det er utrolig irriterende og skuffende hvis dette hovedkortet ikke støtter Athlon XP. Alt skal jo ligge til rette for det siden interface/socket ikke er endret. Lenke til kommentar
toree Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Var innom min lokale Komplett butikk i dag, og fikk beskjed om at Athlon XP cpu ikke er kompatibelt med mitt hovedkort, fordi versjonsnummer er lavere enn 1.3. Kortet støtter visstnok ikke de nyeste instruksjonene (SSE tror jeg). Dette er uansett altfor langt inne i hardware-arkitekturen til at jeg er med på problemstillingen, men jeg må vel bare innse begrensningen i hovedkortet. Da blir det en Athlon 1.4GHz (thunderbird) istedenfor XP 1700. Det er vel ikke så veldig stor forskjell, eller? Ihvertfall liten forskjell i Mhz.. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Har lagt inn akkurat samme tråden engang fordi jeg har samme problemstilling. Sitter på et kt7a-raid, og har akkurat solgt min tb1333 fordi jeg trodde jeg kunne kjøpe XP. Men neida. Kortet er selvsagt bare v1.2, så da vet jeg ikke om jeg tør. Bare på dette forumet er det jo så spredte meninger om det går an å kjøre XP eller ikke, så jeg vet ikke om jeg tør å prøve... Lenke til kommentar
toree Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Selgeren på Komplett sa at maskinen ikke engang vil starte med XP-prosessor. Jeg vet ikke om jeg er overbevist, men tror jeg satser på en Athlon 1.4Ghz i steden for. Det blir uansett siste cpu-oppdatering på dette hovedkortet, og jeg tror ikke det er så stor forskjell på thunderbird og palomimo med samme klokkehastighet (5-10% kanskje). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå