ratata Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hva driver egentlig +3.3 volten? hva har det å si praksis om den er litt lav? min ligger på 3 og noen ganger helt ned på 2.6V. Lenke til kommentar
felge Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 vet ikke hva 3,3+ v gjør .. men jeg har noe feil med noe vio voltage noen som vet hva den hjelper med ? Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Kan heller ikke så mye men den driver vel elektronikk. ikke noen motorer. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Standard 3.3V TTL går ned til 2.4V (hvis ikke jeg husker feil), så jeg tror ikke det er kritisk. Men det kan jo selvsagt skape problemer dersom man har signalføring mellom forskjellige spenningsnivåer. En lav 3.3V kan føre til et ugyldig signal til en 5V enhet. Dersom ting begynner å bli uastabilt vet du jo nå at poweret er en mulig årsak. Bortsett fra det håper jeg ikke du har betalt alt for mye for dette poweret. 3.3V til 2.6 er tross alt over 20% noe som jeg ville ansett som uakseptablet. en ting som kan trekke ned spenningen et for høy belastning. Hvis du kjører heftig HW (skjermkort osv) på et power som har lav output på 3.3V kan du få slike resultater. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 det er en chieftec 360watt PSU, har aldri hatt problemer før. har vel en relativt "heftig" hardware. problemet begynte vel da jeg skiftet kjøler på cpuen. har en 3ghz intel, radeon 9500 pro skjermkort, 512 mb ram, og litt mer dilldall. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Kan det ha skjedd noe med cpu under skifte som har ført til at den trekker mer strøm? Du har ikke voldmod på cpu (overklokking)? Er litt usikker på hvilke spenninger regulatorene til cpu tar inn, men ville i utgangspunktet trodd at de regulerte fra så lav som mulig for ikke og brenne bort unøsdig effekt, dermed er det 3.3V disse belaster. Men et 360W power burde gi nok strøm på 3.3V til det du ramser opp der. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 tror p4 går på 12v Lenke til kommentar
ratata Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 det var bare dårlig kontakt i atx kontakten. slappt dritt... chieftec er ut Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 3,3 V brukes bare til elektronikken, med mindre du har en bærebar pc, da brukes den på noen motorer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå