Gå til innhold

Zen NX/Xtra spørsmål...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på utkikk etter både en harddisk-basert mp3-spiller og en ekstern harddisk til pc'en.

Og det jeg lurte på var om Creative's Zen Xtra 60Gb fungerer greit som ekstern harddisk også. Gjør den det? Kan man da kjøre filmer, bilder, etc. direkte fra spilleren, eller fungerer den kun som en slags backup-disk?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den fungerer kun som et sted du kan lagre filer på, ikke en hard-disk som du også kan kjøre programvare fra (eller se på fil, etc...)

Dette er så klart med mindre du er skilled i fw modding :)

Endret av inzyr
Lenke til kommentar

Det eneste Notmad gjør er å legge Zen som en "Removable Device" (slik som et digital kamera legges inn)

Derfor kan ikke program kjøres direkte fra spilleren (slik som å f.ex. se en film)

Nomad er først og fremst en MP3-spiller og lagrer data som bonus, dette er fordi det bruker et filsystem som er veldig bra for audio, men støttes ikke av noe OS (jeg har lekt litt med linux og added dap jukebox 1 som hard-disk, men det ble veldig dårlig)

Så hvis du skal ha en som også er bra på lagring av data, burde du gå for en iPod.

PS. Dette gjør ikke bare Notmad, men også Creative Nomad Explorer (det nye med både lyd og data i et og samme produkt) som er gratis ;)

Men jeg ville forsatt anbefalt Notmad, det fungere mye bedre og har noen extra funksjoner + super support.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...