Redaksjonen. Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Ingen av bilene er livsfarlige, men ingen av de to oppnådde beste resultat.Tesla Model S og BMW i3 nådde ikke opp i ny krasjtest Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hvorfor treffer bare ca 20% av bilens bredde hindringen med Tesla S og 50% av bilens bredde på BMW i3? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Man kan ikke annet enn å rose hvordan Tesla jobber, de får feil på en test og gjør med en gang grep i produksjonen og med leverandører for å forbedre. Det er vell ingen andre merker som operere på den måten med at bilen er i konstant utvikling. 8 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Enda en clickbait overskrift... Fikk meg til å tro at de ikke bestod testen. 9 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hvorfor treffer bare ca 20% av bilens bredde hindringen med Tesla S og 50% av bilens bredde på BMW i3? De er to foskjellige tester. Den ene er med lite overlapp og den andre er med moderat. De gjorde også en test med BMW og lite overlapp, og det ligger en video ute på den også. Den er ganske skummel, og jeg ville nok heller sitti i en Tesla enn en i3 under et slikt sammenstøt. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg 2LK70DN1 Skrevet 1. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2017 Tesla begynner å slurve med kvaliteten, monterer tyngre batteri uten å ta hensyn til kollisjonssikkerheten. Ellers oppsiktsvekkende at de ikke får toppscore i frontkollisjon, i de fleste ulykker rammes jo bare en liten del av fronten. Tesla skryter jo av fantastisk sikkerhet, på bakgrunn av det er dette ALTFOR dårlig. Godt menigheten er på banen og forsvarer dem... 12 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Tesla begynner å slurve med kvaliteten, monterer tyngre batteri uten å ta hensyn til kollisjonssikkerheten. Ellers oppsiktsvekkende at de ikke får toppscore i frontkollisjon, i de fleste ulykker rammes jo bare en liten del av fronten. Tesla skryter jo av fantastisk sikkerhet, på bakgrunn av det er dette ALTFOR dårlig. Godt menigheten er på banen og forsvarer dem... Ja menigheten er på banen ja, og det er dine irrasjonelle kommentarer. De får god score, men ikke best. Det er ganske mange som ikke oppnår best score. Taket bør de vurdere å gjøre om på for større batterier, ja. Men de får fortsatt en god score. Tror det er på tide å lande på jorden nå, dette er ikke en dårlig test for Tesla den er bare ikke best i klassen. 6 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Man kan ikke annet enn å rose hvordan Tesla jobber, de får feil på en test og gjør med en gang grep i produksjonen og med leverandører for å forbedre. Det er vell ingen andre merker som operere på den måten med at bilen er i konstant utvikling. Hvis det er sikkerhetsfeil, jo. 6 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 De gjorde også en test med BMW og lite overlapp, og det ligger en video ute på den også. Den er ganske skummel, og jeg ville nok heller sitti i en Tesla enn en i3 under et slikt sammenstøt. Du ville heller sitte i bilen som stoppet helt og så blir slengt bakover, enn den som blir slått til siden og fortsetter framover? 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hva med veteranbiler? Eller 4 hjul trekker av de litt større: Disse må vel være mere tryggere? Buss er vel på første plass. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Man kan ikke annet enn å rose hvordan Tesla jobber, de får feil på en test og gjør med en gang grep i produksjonen og med leverandører for å forbedre. Det er vell ingen andre merker som operere på den måten med at bilen er i konstant utvikling. Man kan jo også snu det du sier litt på hodet, tesla mangler erfaring og MÅ kontinuerlig utvikle bilene når man oppdager nye utfordringer. De store bilmerkene løser problemene i første designfase, og trenger dermed ikke å bruke penger på kontinuerlig utvikling og kan faktisk tjene penger på bilsalget sitt. 7 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 De gjorde også en test med BMW og lite overlapp, og det ligger en video ute på den også. Den er ganske skummel, og jeg ville nok heller sitti i en Tesla enn en i3 under et slikt sammenstøt. Du ville heller sitte i bilen som stoppet helt og så blir slengt bakover, enn den som blir slått til siden og fortsetter framover? Bilen som stopper absorberer energien der og da. Kroppen får tre kollisjoner(beltet, indre organer og så tilbake i setet). Bilen som ikke stopper - hvor triller den? Inn i en bil til? En fjellvegg? Forbipasserende? Umulig å si og kan gå alt fra helt ok til værre. Samtidig ser du på filmen at bilen som triller videre har betydelig større inntrenging i kupeen enn den andre bilen. Døra vil være langt vanskeligere å få opp og i tillegg vil kroppen få sideveis bevegelse i forløpet. Ikke bra. 2 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Man kan ikke annet enn å rose hvordan Tesla jobber, de får feil på en test og gjør med en gang grep i produksjonen og med leverandører for å forbedre. Det er vell ingen andre merker som operere på den måten med at bilen er i konstant utvikling. Ikke akkurat unikt for Tesla dette, produsenter gjør både større og mindre endringer på en modell hele tiden. 9 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Man kan ikke annet enn å rose hvordan Tesla jobber, de får feil på en test og gjør med en gang grep i produksjonen og med leverandører for å forbedre. Det er vell ingen andre merker som operere på den måten med at bilen er i konstant utvikling. Ikke akkurat unikt for Tesla dette, produsenter gjør både større og mindre endringer på en modell hele tiden. Og de har stort sett alltid en facelift midtveis. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Tesla tjener også penger på sine bilsalg. Ikke enda, de fortsetter å bruke mer enn de tjener og går med dundrende underskudd og reduserer ikke gjelden. Man kan alltids dra det til at de tjener penger på at de vokser og de vokser på grunn av bilsalget, men det er bare kreativ regnskapsføring. De tjener penger på bilsalget når de ikke er avhengig av friske penger fra investorer for å få ett overskudd. 3 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Og de har stort sett alltid en facelift midtveis. Facelifts er vanligvis små endringer i utseende, mer utstyr som standard og/eller støtte for ny teknologi. Ikke rette opp problemer. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Tesla tjener også penger på sine bilsalg. Ikke enda, de fortsetter å bruke mer enn de tjener og går med dundrende underskudd og reduserer ikke gjelden. Man kan alltids dra det til at de tjener penger på at de vokser og de vokser på grunn av bilsalget, men det er bare kreativ regnskapsføring. De tjener penger på bilsalget når de ikke er avhengig av friske penger fra investorer for å få ett overskudd. Jo de tjener penger på bilene, men de har store utgifter til utvikling. Det er det ingen tvil om. 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Man kan ikke annet enn å rose hvordan Tesla jobber, de får feil på en test og gjør med en gang grep i produksjonen og med leverandører for å forbedre. Det er vell ingen andre merker som operere på den måten med at bilen er i konstant utvikling. Så frykt for erstatninssøksmål er helt utelukket? 1 Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Ingen av bilene er livsfarlige, men ingen av de to oppnådde beste resultat. Det finnes ikke en eneste bil i verden som ikke er livsfarlig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Man kan ikke annet enn å rose hvordan Tesla jobber, de får feil på en test og gjør med en gang grep i produksjonen og med leverandører for å forbedre. Det er vell ingen andre merker som operere på den måten med at bilen er i konstant utvikling. Så frykt for erstatninssøksmål er helt utelukket? Ser ikke helt hva du mener, Tesla er i konstant utvikling på alle områder. Ikke bare sikkerheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå