Smedsrud Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Og baksidene er ikke mange.TEST: Sapphire Radeon RX480 4GB Nitro+ 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hva med crossfire test? 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Godt å lese - og velfortjent av Sapphire (og AMD). Sapphire har lenge vært et godt partnerkort, og det er bare noobs som betaler masse ekstra for HW fordi det står "gaming" e.l i produktnavnet. RX 480 parret med en FreeSync skjerm er et bedre valg enn GTX 1060 parret med en GSync skjerm - Gitt at man skal kjøpe begge deler nytt. Vil vel trekke det så langt at AMD er kongen av dette segmentet av markedet - og har vært der en stund nå - og det er godt å se! Så får vi håpe RX 500 serien kommer med noe som kan bryne seg lenger opp på listen over skjermkort. Endret 1. februar 2017 av Kyrre S. 5 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Kortet har vel bare én bakside...? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Kortet har vel bare én bakside...? Riktig! Ser ofte at begrepet "bakside" blir brukt fremfor "ulempe", som i dette tilfellet ville vært korrekt å bruke. Spennende test. Liker det som skjer i mellomsegmentet av skjermkort. Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Kortet har vel bare én bakside...? Hei! Ja, absolutt! Vi fikset skrivefeilen i ingressen nå - Niklas Lenke til kommentar
7LSNYR1X Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Ikke noe overklokking? Sjekket dere om 4GB kortet dere fikk hadde samsung minne i GPU-Z? I såfall kunne dere klokket minnet til 2000-2200mhz. Er jo absolutt av interesse å se hva man kan skvise ut av budsjettkort. Man kan fort få 10% mer ytelse på rx 480 4gb om man får samsung minne eller en lettdreven brikke uten å måtte øke spenninger allverdens. Kortet er tross alt laget for å bli overklokket med overdimensjonert VRM osv. Endret 1. februar 2017 av 7LSNYR1X Lenke til kommentar
7LSNYR1X Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Hva med crossfire test? Vet ikke hvorvidt nitro kortene egner seg i crossfire da det nederste kortet vil blåse varme inn i det som står over. Endret 1. februar 2017 av 7LSNYR1X Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Litt lavere score i 3Dmark enn hva jeg får med overclocket Radeon HD7970 fra 2011. Strømforbruk og varme er sikkert bedre på RX480 dog. Får to 7970/280x til samme pris som RX480 koster nytt, men da med nesten dobbel ytelse. Endret 1. februar 2017 av Complexity Lenke til kommentar
stiffis Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Nvidia GTX 1060 6GB > AMD RX480 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Nvidia GTX 1060 6GB > AMD RX480 Ikkje begynn med slikt er du snill. Du vet at du prøver å provosere.... 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Usikker om det var rette mannen for å si det 3 Lenke til kommentar
TeaRex Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Fineste grafikk kortet på mange år. Et kort som ikke er for "spill utseenet" men fortsatt imponerer. 1 Lenke til kommentar
FroZenThai Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hørt så mye om Nvidia ditt og datt og flere som lurte på hvorfor jeg ikke gikk for det. Har freesync skjerm fra før av og har vært mer en fornøyd med RX480 kortet mitt hittil, og jeg synes det er litt synd hvor mange som tilsynelatende sitter i Nvidia vogna. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Fineste grafikk kortet på mange år. Et kort som ikke er for "spill utseenet" men fortsatt imponerer. Ble vel kalt for "osteraspa" (fritt oversatt fra engelsk) da de første bildene lakk ut på nettet. Folk ristet på hodet og hadde ikke mye pent å si om kortet .. men så sprøyte de kortet mer sort og alt var glemt 2 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hvor ligger dette kortet ytelsesmessig i forhold til litt eldre kort? Er jo typisk myntet mot folk som skal ha en billig oppgradering til aldrende rigger, eller folk på stramt budsjett. Hadde f.eks. jeg tjent noe på å bytte til denne fra min eksisterende nVidia GTX 690? Kanskje ikke så mye? Og hva med 8GB-versjonen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hvor ligger dette kortet ytelsesmessig i forhold til litt eldre kort? Er jo typisk myntet mot folk som skal ha en billig oppgradering til aldrende rigger, eller folk på stramt budsjett. Hadde f.eks. jeg tjent noe på å bytte til denne fra min eksisterende nVidia GTX 690? Kanskje ikke så mye? Og hva med 8GB-versjonen? Se på skjermkort i samme prisklasse som da 690 var nytt. Ellers blir du skuffa 1 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hvor ligger dette kortet ytelsesmessig i forhold til litt eldre kort? Er jo typisk myntet mot folk som skal ha en billig oppgradering til aldrende rigger, eller folk på stramt budsjett. Hadde f.eks. jeg tjent noe på å bytte til denne fra min eksisterende nVidia GTX 690? Kanskje ikke så mye? Og hva med 8GB-versjonen? GTX 690: http://www.anandtech.com/bench/product/1443 RX 480 4GB: http://www.anandtech.com/bench/product/1749 Ingen 100% sammanlikning, men en pekpinne. I BF4 1440p så är 690 nära 40% bättre än RX 480 4GB ( i den sammanlikningen) men optimeringar av spel och drivare sedan dess kan ha gett andra resultat bägge vägar. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hva er poenget med å sammenligne et kort som kostet ~8000 når det kom ut med et kort som koster 2 - 2500? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hva er poenget med å sammenligne et kort som kostet ~8000 når det kom ut med et kort som koster 2 - 2500?Det finner du ut ved å lese Vinterulv sin post rett over her 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå