TanteEdgar Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Eg har ein oc som begynner å dra litt på årene og som kanskje er moden for å byttes snart. Fekk tak i et 1080 kort nylig som hjalp eindel, men planen var jo på sikt å bytte ut resten også. Specs per i dag: Asus maximus V Extreme-z Corsair Dominator 24gb ddr3 (ein brikke var DOA, derfor 24gb) Intel i7 2700k @ 4,6ghz Og det nykjøpte GTX 1080 Armor ettellerannet, var originalt AMD7970 gzh edition som fulgte med Tenker å beholde alt av kabinett, psu, ssd osv då dette er heilt bra nok. Først av alt: Vil eg merke stor forskjell på å bytte til nyeste eller nest nyeste generasjon hovedkort, cpu og ram? Gidder liksom ikkje å svi av masse laper hvis det ikkje blir ein vesentlig ytelsesforskjell. Har nåken tips til ein grei nok oppgradering? Er veldig fan av Asus sine kort, har aldri hatt et feilslag med dem, samt veldig gode klokkemuligheter med inkludert programvare (typ autotune i AI Suite). Har et beist av ein cpu kjøler, men er ikkje sikker på om den passer til nye typer sokler, så er åpen for andre muligheter der. Meiner det er den største luftkjøleren til Noctua som står i her. Er også interessert i å vite hva eg kan få for de gamle delene mine. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Stock scorer CPUen din ca 8.800 i PassMark, mens en ny i7-7700K scorer rundt 12.200. Men siden du har overklokket såpass, vil jeg vel tro at CPUen din scorer godt over 10.000 trolig opp mot 12.000 Du henter nok litt med raskere minne, og så kan du jo overklokke i7-7700K CPUen også da Men om det er verdt det...blir jo kanskje opp mot 8-9.000 for CPU, HK og 32 GB RAM. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Du kan se selv her i denne videoen. Den eldste CPU'n i testen, 3770K, er bittelitt raskere enn din igjen. Spiller du i 1440p så vil skjermkortet ditt være en flaskehals mesteparten av tiden, men i 1080p så kan det lønne seg for deg å oppgradere til en i7 7700K. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 31. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2017 Du kan se selv her i denne videoen. Den eldste CPU'n i testen, 3770K, er bittelitt raskere enn din igjen. Spiller du i 1440p så vil skjermkortet ditt være en flaskehals mesteparten av tiden, men i 1080p så kan det lønne seg for deg å oppgradere til en i7 7700K. Skjermkortet blir nok ikkje flaskehalsen her, det er heilt nytt Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) Du kan se selv her i denne videoen. Den eldste CPU'n i testen, 3770K, er bittelitt raskere enn din igjen. Spiller du i 1440p så vil skjermkortet ditt være en flaskehals mesteparten av tiden, men i 1080p så kan det lønne seg for deg å oppgradere til en i7 7700K. Skjermkortet blir nok ikkje flaskehalsen her, det er heilt nytt Så da får en ikke bedre ytelse med ett titan x(p), eller 2x 1080? Da med en 1440p/144Hz monitor f.eks. Endret 31. januar 2017 av FranZe Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Du kan se selv her i denne videoen. Den eldste CPU'n i testen, 3770K, er bittelitt raskere enn din igjen. Spiller du i 1440p så vil skjermkortet ditt være en flaskehals mesteparten av tiden, men i 1080p så kan det lønne seg for deg å oppgradere til en i7 7700K. Skjermkortet blir nok ikkje flaskehalsen her, det er heilt nytt Om det er nytt spiller da ingen rolle. Tror du misforstod meg litt. Jo høyere oppløsning, jo mer vil skjermkortet bli flaskehalsen, og derfor vil du ikke merke så stor forskjell om du skulle oppgradere CPU. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Folk som har GTX 1080 SLI og en 144 hz skjerm, bør iallefall ha en i7 7700K, og da gjerne høyt overklokka også. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 31. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2017 Du kan se selv her i denne videoen. Den eldste CPU'n i testen, 3770K, er bittelitt raskere enn din igjen. Spiller du i 1440p så vil skjermkortet ditt være en flaskehals mesteparten av tiden, men i 1080p så kan det lønne seg for deg å oppgradere til en i7 7700K. Skjermkortet blir nok ikkje flaskehalsen her, det er heilt nytt Om det er nytt spiller da ingen rolle. Tror du misforstod meg litt. Jo høyere oppløsning, jo mer vil skjermkortet bli flaskehalsen, og derfor vil du ikke merke så stor forskjell om du skulle oppgradere CPU. Ok, no er eg med, trudde du tenkte på det gamle kortet mitt Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 1. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2017 For å spørre om det andre eg nevnte på, hva kan eg håpe på å kunne få for mitt gamle oppsett? Altså HK, CPU, RAM og GPU? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Skal du være ærlig når du selger det, og fortelle at dette har vært heftig overklokket, med den eventuelle ekstra slitasjen slik medbringer, så er det ikke snakk om så veldig mye. RAM brikkene dine, de 3x koster jo ca 2.100 nye. Skjermkortet ditt kan kjøpes for 900 kr på finn.no, men der vil jo folk ofte ha en god del mer for ting enn de egentlig er verdt. Uten overklokke slitasjen kanskje 2-3.000 kroner for alt. Noen høyere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå