Darkbill Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Hei Min mor fikk oppgradert kjøkkenet med nye dører mm. Dette kostet 100 000kr. Profesjonelt norsk firma, men ved levering/ferdig montert ser hun at det er montert feil skapdører. Med en rund design istedenfor firkantet som hun ble enig om med selger. De som monterte beklaget og sa de kunne ordne noe avslag eller lignende. Det var OK for min mor. Nå etter litt fram og tilbake nekter firma for dette, og sier at i kontrakten står det at det skulle monteres rund design, selv om de muntlige ble enige om de firkantede dører. Problemet er at det står i kontrakten med et navn på dørene, altså feks 'dører med design nr1', ikke noe bokstavelig. Min mor skal vel kunne gå ut fra at når selger står ved siden av at han har skrevet riktig og hun ikke må gå på nettsiden og sjekke at NR1 er den hun faktisk ville ha? Hvis dere skjønner hva jeg vil fram til her. Nå nekter selger for alt sammen og firma også. Hun har jo en muntlig avtale om firkantet design på dørene, og at det skulle ordnes avslag. Det er jo ikke hennes feil at selger har skrevet feil i kontrakten, med et ord/varenummer som min mor ikke kan skjønne er feil design? Man får jo ut fra at varenr osv er riktig. Hvor stor sjanse har vi for å få avslag hvis vi tar dette videre? Er jo en betydelig sum det dreier seg om. Det var en pakkepris med montering og alt inkludert. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Med en skriftlig avtale er nok kjangsen liten, men siden den er dårlig forklart er det jo håp. Ville i første omgang prøvd meg i forliksrådet samt gi forhandler beskjed om at hun kommer til å gi dem dårlig omtale(facebook eller andre "kanaler"). Med litt press er det mulig de gir seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå