tepe2 Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Ingen nettilgang. Skriver fra mobil. Har fått tv/internett fra Telenor/CD. Koblet opp i stua. Har stasjonær pc på eget datarom. Nett fungerer. Kan koble til med både bærbar og mobil trådløst. Prøver nå å koble til stasjonær pc. Har kabel mellom Asus routeren og pc. Asus skal fungere som repeater. Når jeg velger repeaterfunksjon i oppsettet til asusrouteren kommer følgende mld i gul skrift: i repeatermodus blir den dhcp-tildelte ipadressen endret. Installer og bruk Device discovery tool for å få den trådløse routerens nye ipadresse. Deretter søker jeg opp nettet fra Telenor, skriver inn nettverksnøkkel og kobler til. Velger i neste meny at lan-ip adr skal hentes automatisk. Velger deretter å bruke standardinnstillinger (samme som i nettverket jeg vil utvide) så kobler asusen til. Kommer opp mld om at nettverk er konfigurert. Videre: lan-ip adr til ac68u kan ha endret seg. Lukk dette vindu og åpne router.asus.com på nytt. Du har endret ssid eller sikkerhetsinnst. Derfor vil dette føre til at trådløse klienter kobler fra. Tilpass klientens innstillinger for å koble til igjen. Sjekk at du har trukket nettverkskabelen ut av wan-porten. Prøver så å gå inn i router igjen ved å åpne nytt vindu i nettleser og skrive inn adr. Men server ikke funnet. Kommer ikke på nett. Feilsøking (win 10) viser forskjellige mld alt etter som. Men problem med ipkonfigurasjon går igjen. Ingen hjelp å få hos Asus support. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Last ned ASUS Discovery-Tool fra appstore/play-store, denne finner AP/repeateren med en gang. Den skifter IP da den ikke kan ha 192.168.1.1/10.0.0.138 siden routermodem fra telenor allerede har dette. Eller missforstod jeg deg? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) Har forsøkt med Asus device discovery. I starten fant den routerens nye adr men jeg kom likevel ikke inn igjen. Nå finner den ikke adressen lengre. Selv ikke etter nullstilling av router. Endret 3. februar 2017 av tepe2 Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Har nå nullstilt router og tilbakestilt nettverket på pc. Men vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre nå. Har prøvd alt føles det som. Også nullstilt flere ganger. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Har faktisk discovery tool på den stasjonære pc også. (Hovedkort og skjermkort er Asus) får opp den og Router Setup Wizard ved å trykke på windowssymbolet nede i venstre hjørne. Får også et annet valg i menyen: Firmware Restoration. Men vet ikke om det er lurt å kjøre den? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Det som er jævla rart er at ikke pc finner og kan koble seg til nettverket uten å gå via asusrouteren. Er jo et innebygd trådløst nettverkskort i pc såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå