Gå til innhold

60C load på Barton?!

Anbefalte innlegg

Så jeg går inn på microplex.no og ser etter kjølere. Fant den nye Swiftech'en for Socket A, leste mange reviews og slikt. den fikk mye ros og ris for at den var så god til å kjøle. OK. jeg kjøpte den, satt den på CPUen, osv.

Joda, den funket helt fint i første 2 uker. (2500+barton klokket til 2.3ghz. Settings: 11.5x200, 1.825 vcore) den hadde 42idle og 48 full load etter 3 timers Chrome spilling. Men så skjedde det noe veldig rart. etter at jeg har spilt Chrome , gikk jeg inn på Asus Probe og ser at CPUen min ligger på 60C. :cry::wow: whaaaaaaaaaaaaaat? "oki" Jeg måtte da klokke den ned til 2.2ghz.

Jeg tok vekk kjølern, ser på kjernen, så er den nesten tom for pasta (det var ganske fint lag der før,skjønner du. perfekt lag) det var litt igjen kun på kantene. det var helt tomt i midten.

Jeg fjerner den gamle (både på CPU og kjølern) pastaen, setter på ny, 54C load, 47 idle.

Altså, "WTF", m8s :dontgetit:

Er dette vanlig temp med den kjøleren og AS5?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på Vcore du kjører, hva kjører du 1.85 på 2.2 GHz og ? Hvordan vifte har du ?

HVa er rom. temp ? Hva er tempen inne i kabinette ?

VIs du ikke har vifter i kabinettet så er det ikke den tempen unormal. Har selv en aero7+ vifte som han over og kjører 10x220 på 1.65 og har ned i 32-idle og 39 full load. Jeg har da 4 kabinett vifter.

Lenke til kommentar
Kommer helt an på Vcore du kjører, hva kjører du 1.85 på 2.2 GHz og ? Hvordan vifte har du ?

HVa er rom. temp ? Hva er tempen inne i kabinette ?

VIs du ikke har vifter i kabinettet så er det ikke den tempen unormal. Har selv en aero7+ vifte som han over og kjører 10x220 på 1.65 og har ned i 32-idle og 39 full load. Jeg har da 4 kabinett vifter.

joa, jeg har en Smartcooler vifte, 62m³/time, 22 dB(A) 92mm vifte på swiftech'en. jeg har også 4 kab vifter som går konstant (den 5'te er til å brukes under spilling :p )

vcore 1.825volt

multi: 11.5 (måtte sette ned til 11 pga varmen)

FSB: 200 Mhz

Romtemp: 19

Sys.temp:24

Vil det hjelpe med å kjøpe 2800+? siden den ikke trenger fult så høy vcore for å klokkes til 3200+

Lenke til kommentar
Tror ikke prosesoren din er noe særlig god klokker vis den må ha 1.85 på 2.2 GHz. Det er vcore som bestemmer tempen å¨cpu`n din. Hastigheten har ikke så mye å si så lenge vcore er den samme. 1.85 i vcore så er ikke den tempen så unormal.

okai, da er det oppklart. det er normal temp med den vcore'n. jaja, synd det :cry:

Lenke til kommentar

Jeg kjører Coolermaster Aero 7+ på en XP2200+ (Palomino). Med 2 jalla-kabinettvifter.

Denne har nesten 70 grader idle!!! Slå den!

Ingen kjølepasta foreløpig, men det hjelper vel bare 10 grader uansett. Vil gjerne ha den ned mot 40 C.

Noe jeg kan gjøre for å senke temp'en?

(Skal hjelpe en kompis)

Lenke til kommentar

Hepp, asusprobe har tidligere hatt problemer med å vise rett temp. Har opplevd at det har vært så mye som 10 grader av veie, så ta det ikke for gitt at det vises rett temp. Sjekk heller i bios. :)

Obs! 1.85V er ganske høy vcore. Du burde prøve å sette ned spenningen og se om du får stabilitetsproblemer... Hvis ikke vil dette resultere i noe lavere temp. :)

Lenke til kommentar
Hepp, asusprobe har tidligere hatt problemer med å vise rett temp. Har opplevd at det har vært så mye som 10 grader av veie, så ta det ikke for gitt at det vises rett temp. Sjekk heller i bios. :)

Obs! 1.85V er ganske høy vcore. Du burde prøve å sette ned spenningen og se om du får stabilitetsproblemer... Hvis ikke vil dette resultere i noe lavere temp. :)

joa , jeg prøvde. programmene/spill slo seg av, PCen restarta, eller hengte seg. måtte kjøre 1.875 for å kjøre 2.3ghz. nå er jeg tilbake til 1.825 med 2.2ghz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...