Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Asus RT-AC66u DDNS og VPN

Anbefalte innlegg

Sliter med å sette opp DDNS og VPN på routeren, den er koblet opp mot Zyxel P8702N levert av Telenor. Har satt Zyxel routeren i bridge modus for å ikke ha et multi NAT system. Da mister Asus internett tilkoblingen. Har søkt litt rundt på nettet å funnet ut at jeg antakeligvis ikke har en offentlig IP-adresse? Noe som kan virke sannsynlig da WAN adresse på Asus er 10.0.0.80 når Zyxel er i bridge mode.

Såvidt jeg har skjønt da så går jeg igjennom enda en NAT på telenor sin side? 

Har snakket med telenor, og virket ikke som de viste hva VPN var en gang, og da heller ikke noe om NAT eller offentlig IP adresse. Måtte vist kontakte Telenor eksperten som fort kan koste en liten "formue". Dette burde vel egentlig ikke være nødvendig?

Eller har jeg misforstått noe angående hva som egentlig er problemet eller hvordan det fungerer?

Har hatt fiber fra Canal Digital tidligere, da var det ikke noe problem å sette opp VPN, har ADSL nå. 

Noen tips til hvordan jeg kan få satt opp VPN på routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tydeligvis ikke satt Zyxelen i bridge, da hadde du fått din offentlige IP på Asusen.

Hvilket interface på Zyxelen har du bridget?

ADSL

Prøv og skru av DHCP på Zyxel modemet, har lagt merke til at denne blir stående på selv om du setter den i bridge i noen tilfeller.

Skal prøve det senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...