Harald Brombach (digi.no) Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Hackerkonkurransen Pwn2Own utvides kraftig Lenke til kommentar
G Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Håper de gir Edge inn for alt det er verdt. De har hissig reklame som forsøker å trykke ned andre nettlesere i disse tider. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Jeg skjønner det du sier, G, men samtidig så ønsker jeg å høre en konklusjon om at Edge er en vesentlig sikrere nettleser enn Internet Explorer. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 For første gang er også Linux med i en kategori,Dette er ikke riktig, Ubuntu var med i 2008: https://en.wikipedia.org/wiki/Pwn2Own#Contest_2008 Lenke til kommentar
Harald Brombach (digi.no) Skrevet 2. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2017 For første gang er også Linux med i en kategori,Dette er ikke riktig, Ubuntu var med i 2008:https://en.wikipedia.org/wiki/Pwn2Own#Contest_2008 Trend Micro skriver "This is also the first time we included Linux as a target.", men jeg modererer uansett påstanden fra saken noe. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Ubuntu er en distribusjon, og her sier de "a kernel vulnerability to escalate privileges" så det er en hårfin forskjell der... Men det er fortsatt Ubuntu de skal bruke, og poengene får de for å eskalere rettigheter på Ubuntu Desktop. Og det er vanskelig å se hvordan dag 1 i 2008, "Remote attacks only. Contestants must join the same network as the target laptop and perform their attack without user interaction and without authentication," ikke er et angrep mot "Linux" eller i alle fall "GNU/Linux". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå