Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Aldri bruk husleie.no

Anbefalte innlegg

Har opplevd en skrekk-historie som jeg vil advare andre mot. Ikke bruk husleie.no som en depositumsgaranti for en eventuell leietaker.

Jeg stolte på husleie.no da blant annet Finn.no anbefaler de.

Alt gikk fint intil min "troverdige" leietaker sluttet å betale leie. Jeg ville ha han ut, da flere måneder bestod av masse unnskyldninger og ubetalt leie.

Etter en stund fikk jeg en melding av leietaker om at han nå hadde dratt, og ikke lenger ville leie av meg. Jeg fikk ingen varsel, bare plutselig en melding om at leiligheten stod tom og at han ikke lenger hadde planer om å betale. Jeg fikk overalt han til å i det minste gi meg nøklene og fikk se hvor skitten og ekkel leiligheten var. Heldigvis var det ingen store skader!

Så begynte trøbbelet. Husleie.no garanterer for at du skal få din husleie og depositum hvis noe skulle skjedd.

Jeg ber om at de skal tilbakeholde depositumet, samt at jeg kan vise til brudd på både leiekontrakt og annet.

Da får jeg som svar at forsikringselskapet til husleie har gått konkurs. Det vil si; jeg får ingen penger fra depositumet enda jeg har betalt for en depositumsgaranti (499kr)

Jeg fikk en Mail noen måneder før om at de hadde noe konkurs-trøbbel MEN at alle depositumsgarantier fortsatt gjaldt. Det var ren løgn.

Så bare hør på meg når jeg sier; IKKE BRUK HUSLEIE.NO. Jeg tapte over 35.000kr over et firma jeg trodde var bedre enn depositum i bank. Har man ikke råd til et depositum, nei da har man sannelig ikke råd til å leie stedet heller.

Jeg har lært og kommer aldri igjen til å bruke noen annen depositum enn de du setter inn i banken.

Håper jeg kan ha advart noen! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...