Wooho Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 På vår Mondeo 08 mod er det en snodig feil. Det blåser konstant kjølig på førersiden dvs dysen på midten og på venstre siden. Nesten som gradene er satt på en bestemt temperatur og lar seg ikke regulere. Det spiller ingen rolle om jeg setter på varmt eller kaldt det kommer samme temperatur ut. På pasasjer siden kan temperaturen reguleres slik en vil, varmt/kaldt. Har prøvd å kjøre en resett og test ved å trykke inn MENU + NAV (da denne er med NAV system) uten at det hjalp noe. Har også prøvd å koble fra batteriet (kun minus pol) uten at det hjalp noe. Hva kan det være, på en bil som trekker på årene vil jeg helst ikke ut med mange tusen til Ford versktedet. Kan det være temp føleren på fører siden som er gåen, hvor sitter den? Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Diesel eller bensin? høres litt ut som at du har en dodgy termostat....eller lite kjølevann...hadde lite kjølevann på min 2.2 TDCI...og da kom det så vidt varmluft inn i bilen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Han skriver jo at temperaturen funker på passasjersiden. Altså ikke et termostatproblem. 2 Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 31. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2017 Diesel eller bensin? høres litt ut som at du har en dodgy termostat....eller lite kjølevann...hadde lite kjølevann på min 2.2 TDCI...og da kom det så vidt varmluft inn i bilen Det er en 2 liters diesel. Temperaturen fungerer kjempefint på pasasjer siden mens sjåførsiden kan ikke reguleres. Dvs det er null respons om jeg setter den til HI eller LOW, den blåser samme temperatur ut. Vifteregulering er ok. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Et av spjeldene som skal regulere luftstrømmen som har hengt seg opp? Kjenner ikke Ford mer men mulig det kan leses av med feilkoder? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Er det et 2-sone automatisk klimaanlegg? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2017 Er det et 2-sone automatisk klimaanlegg? Helt riktig, det er med automatisk 2 sone klima. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2017 Et av spjeldene som skal regulere luftstrømmen som har hengt seg opp? Kjenner ikke Ford mer men mulig det kan leses av med feilkoder? Jeg hadde også håpet på dette, så derfor tok jeg av dysene/lufteventilene på førersiden og den ene i midten og inspiserte med et inspeksjosn kamera inni annleget. Så vidt jeg kunne se så bevegde brønne seg når jeg trykte henholdsvis fotbrønn knappen, knappen som justerer luftstrømmen mot ansiktet etc. Det som er så rart er at luften som kommer ut på førersiden er nokså nøytral om man kan si det, den er hverken kald eller varm. Nokså smålunket men ikke nok til at man kan varme seg hehe. Med mindre det er enda lenger inn i dashbordet feilen kan sitte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå