Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diesel med mye røyk

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mondeo Diesel. Nå har det begynt å komme tjukk svart røyk ut av den, på siden, ikke ut av eksosrøret, og det lukter "brent asfalt". På verkstedet sier de at det er dieselvarmeren som er årsaken. Hva kan jeg gjøre med det? Er det farlig, kan bilen ta fyr? Verkstedet gir meget ulne svar...  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dieselvarmern må vel rengjøres.

Er det en MK3 du har? (2001 - 2006)

Isåfall burde man ettermontere bryter så man kan slå av dieselvarmeren på korte kjøreturer. Om man kjører mange korte turer får ikke varmeren brent seg ren og blir ødelagt.

hei. Ja det er en 2006 modell. Er dette en stor reperasjon?

Lenke til kommentar

Hvor stor reparasjon det er kan jeg ikke svare på da jeg ikke har måtte fikse på min. Men den er lett tilgjengelig under bilen.

Det du kan gjøre er å koble av temperatursensoren. Den mener jeg skal ligge ved høyresiden av radiatoren.

Da vil ikke varmeren starte å du kan bruke bilen som normalt.

Det eneste er at motoren vil bruke lengere tid på å bli varm når det er minusgrader ute.

Lenke til kommentar

Hvor stor reparasjon det er kan jeg ikke svare på da jeg ikke har måtte fikse på min. Men den er lett tilgjengelig under bilen.

Det du kan gjøre er å koble av temperatursensoren. Den mener jeg skal ligge ved høyresiden av radiatoren.

Da vil ikke varmeren starte å du kan bruke bilen som normalt.

Det eneste er at motoren vil bruke lengere tid på å bli varm når det er minusgrader ute.

Hjertelig takk for gode svar :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...