ventle Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Min snart ett år gamle Macbook Pro 13" har en periode oppført seg merkelig. Det er en toppspesifisert utgave med 3GHz i7, 512GB SSD og 16GB RAM. Det er to ulike problemer her som muligens henger sammen. Det ene er at den av og til blir veldig varm og bruker mye strøm selv om den er satt i standby og lokket er klappet sammen. Står den slik for lenge går den naturligvis tom for strøm. Det andre er at den av og til kræsjer i standby (selv om batteriet ikke er tomt). Det er respons i pekeplaten, dermed vet jeg at den er påslått, men den våkner ikke, og eneste måte å få den i gang igjen er å tvinge den til å slå seg av ved å holde inne av/på-knappen og så slå den på igjen. Jeg har flere ganger forsøkt å resette SMC/PRAM uten at det ser ut til å gjøre noen forskjell, og jeg holder operativsystemet oppdatert (men har ikke lagt inn Sierra - det kan/tør jeg ikke ettersom jeg vet at noen av programmene jeg bruker ikke er Sierra-kompatible). Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2017 Flere problemer ruller opp: - hvis blåtann er avslått får jeg ikke slått det på igjen uten å restarte maskinen - hvis jeg prøver å restarte maskinen kræsjer den også - skjermen blir svart, men pekeplaten er fortsatt responsiv og restart-prosedyren stopper opp. Igjen må jeg holde inne på/av-knappen for å slå den av og så slå den på igjen. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Reinstaller OS, og installer kun "trygge" applikasjoner, dvs. ikke allverdens virusprogrammer, cleaner-ditt og datt osv. Vedvarer problemet da leverer du den ganske enkelt inn som reklamasjon. Hvis du vil være litt mer avansert kan du se om du finner noe interessant i loggfiler. Du kan også kjøre hardware test selv; https://support.apple.com/en-us/HT202731 men da jeg leverte inn min hadde Eplehuset mer avanserte diagnoseprogrammer som kunne fastslå hardwarefeil ovenstående ikke fant, allerede da jeg leverte inn maskinen. Sjekk Apple forum, ofte er det mange som har samme problem, typisk knytta til spesifik modell, generasjon, serienummer-range etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå