Kurt Lekanger Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Norsk tjeneste skal hjelpe deg å huske alt du har gjort i løpet av arbeidsdagen Lenke til kommentar
Faller Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Supert å velge Amazon sin sky i disse dager med Trump som nærmest erklærer krig mot personvern ... 3 Lenke til kommentar
Simon W. Hall Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Eh. Personlig så har jeg brukt rescuetime siden 2008. Hvordan er denne plattformen annerledes? 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Husker jeg var interessert i Timely back in the days, ventet på Android utgaven, og sjekket nå og de har fremdeles ingen. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Husker jeg var interessert i Timely back in the days, ventet på Android utgaven, og sjekket nå og de har fremdeles ingen. "Apps for Windows PC and Android are under development and will be launched soon." Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Husker jeg var interessert i Timely back in the days, ventet på Android utgaven, og sjekket nå og de har fremdeles ingen. "Apps for Windows PC and Android are under development and will be launched soon." Ja, no shit, og det har de vel sagt siden 2014. 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Sjekk ut ManicTime. Fungerer veldig bra på Windows. Mac og Android-versjonene har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 "Sjekk ut SpyApp#1 Fungerer veldi bra , laster opp ALT du gjør RETT på internett." Det finns ingen grenser på å teite folk er lengre ? : ( BÅDE utvilkere og brukere her trenger ei kald bøtte vann i hode... 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 "Sjekk ut SpyApp#1 Fungerer veldi bra , laster opp ALT du gjør RETT på internett." Det finns ingen grenser på å teite folk er lengre ? : ( BÅDE utvilkere og brukere her trenger ei kald bøtte vann i hode... Funksjonalitet er omvendt proporsjonalt med sikkerhet. Slik har det alltid vært. Det er ingen som behøver noen bøtte med vann, men det er klart at man må vurdere hvilke data man arbeider med og hvor personlig og/eller virksomhetskritisk det er at denne data ikke kommer på avveie. Videre må man gjøre en vurdering av hvorvidt man stoler på utvikler eller ikke. Når du går til legen og klager på trøbbel i tårnet, så blir det lagret data om dette i en base. Det vil også være teknikere og andre ansatte som teknisk sett har mulighet til å lese ut dette. Men, man velger å stole på at de involverte ikke missbruker sine tilganger, samtidig plasseres slike baser/applikasjoner på mer begrensede områder. Samme tankegang bør altså vurderes om det er behov for det. For andre, mindre kritiske, data så kan man vurdere det slik at man stoler nok på utvikler samt at man risikovurderer plasseringen slik at man velger å la utvikler behandle data der han gjør slik at man oppnår ønsket funksjonalitet. Det er viktig å tenke sikkerhet. Å være paranoid og gå med tinnfoliehatt er ikke å tenke sikkerhet. Da agerer man gjerne uten å tenke. 1 Lenke til kommentar
I97IXZN8 Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Jeg begynte på en android klient til timely, men ble aldri helt ferdig. Timeføring funker https://play.google.com/store/apps/details?id=no.bytecode.timelyappsimple Hvis noen vil fortsette prosjektet så kan jeg godt frigjøre kildekoden. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Heh, genialt! Jobber som elektriker og bygger tavler og PLS samt drift av it-systemet på jobben... et kaos og separere timer og ordrer noen ganger -.- Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Ja, mer og mer overvåkning av ansatte. Kjempegod ide! Lenke til kommentar
G Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Dårlig å ikke nevne at det dreier seg om en betalingstjeneste, som koster en ca. 12 dollar i månedsabonnement. 1 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Ja, mer og mer overvåkning av ansatte. Kjempegod ide! Skjønner at du ikke har lest artikkelen ja. Blant annet står det skrevet at det kun er en ansatte som kan se disse dataene som hentes ut. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 "Sjekk ut SpyApp#1 Fungerer veldi bra , laster opp ALT du gjør RETT på internett." Det finns ingen grenser på å teite folk er lengre ? : ( BÅDE utvilkere og brukere her trenger ei kald bøtte vann i hode... Funksjonalitet er omvendt proporsjonalt med sikkerhet. Slik har det alltid vært. Det er ingen som behøver noen bøtte med vann, men det er klart at man må vurdere hvilke data man arbeider med og hvor personlig og/eller virksomhetskritisk det er at denne data ikke kommer på avveie. Videre må man gjøre en vurdering av hvorvidt man stoler på utvikler eller ikke. Når du går til legen og klager på trøbbel i tårnet, så blir det lagret data om dette i en base. Det vil også være teknikere og andre ansatte som teknisk sett har mulighet til å lese ut dette. Men, man velger å stole på at de involverte ikke missbruker sine tilganger, samtidig plasseres slike baser/applikasjoner på mer begrensede områder. Samme tankegang bør altså vurderes om det er behov for det. For andre, mindre kritiske, data så kan man vurdere det slik at man stoler nok på utvikler samt at man risikovurderer plasseringen slik at man velger å la utvikler behandle data der han gjør slik at man oppnår ønsket funksjonalitet. Det er viktig å tenke sikkerhet. Å være paranoid og gå med tinnfoliehatt er ikke å tenke sikkerhet. Da agerer man gjerne uten å tenke. ok "serpentbane" ,,, elendi amerikaner elsker,, gå hjem til amerika med deg og ta med deg begge iqene cellene dine, både den du puster med og den du skriver med. "Paranoid og gå med tinnfoliehatt"? frekke drittsekk,, håper du detter og knekker et bein.. Klart folk ikke hadde godtatt at legen laster opp sjornalen din på en server hvis di bare hadde forstått det,, eller blitt spurt om det i heletatt... hvis du kan kalle meg paranoid med tinnfolie hatt påberoper jeg meg retten til å kalle deg en tullig med 2 i iq som ikke aner hva du prater om. Gå hjem til amerika med deg,, å bli der.. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Heh, genialt! Jobber som elektriker og bygger tavler og PLS samt drift av it-systemet på jobben... et kaos og separere timer og ordrer noen ganger -.- Ja såå genialt,, spesielle for du som jobber som elektriker,,, du driver vel ikke med noe som ikke kan bli samfunds kritisk om hackere finner ut av hvordan di kan stoppe det. EKSTRA smart er du... Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) "Sjekk ut SpyApp#1 Fungerer veldi bra , laster opp ALT du gjør RETT på internett." Det finns ingen grenser på å teite folk er lengre ? : ( BÅDE utvilkere og brukere her trenger ei kald bøtte vann i hode... Funksjonalitet er omvendt proporsjonalt med sikkerhet. Slik har det alltid vært. Det er ingen som behøver noen bøtte med vann, men det er klart at man må vurdere hvilke data man arbeider med og hvor personlig og/eller virksomhetskritisk det er at denne data ikke kommer på avveie. Videre må man gjøre en vurdering av hvorvidt man stoler på utvikler eller ikke. Når du går til legen og klager på trøbbel i tårnet, så blir det lagret data om dette i en base. Det vil også være teknikere og andre ansatte som teknisk sett har mulighet til å lese ut dette. Men, man velger å stole på at de involverte ikke missbruker sine tilganger, samtidig plasseres slike baser/applikasjoner på mer begrensede områder. Samme tankegang bør altså vurderes om det er behov for det. For andre, mindre kritiske, data så kan man vurdere det slik at man stoler nok på utvikler samt at man risikovurderer plasseringen slik at man velger å la utvikler behandle data der han gjør slik at man oppnår ønsket funksjonalitet. Det er viktig å tenke sikkerhet. Å være paranoid og gå med tinnfoliehatt er ikke å tenke sikkerhet. Da agerer man gjerne uten å tenke. ok "serpentbane" ,,, elendi amerikaner elsker,, gå hjem til amerika med deg og ta med deg begge iqene cellene dine, både den du puster med og den du skriver med. "Paranoid og gå med tinnfoliehatt"? frekke drittsekk,, håper du detter og knekker et bein.. Klart folk ikke hadde godtatt at legen laster opp sjornalen din på en server hvis di bare hadde forstått det,, eller blitt spurt om det i heletatt... hvis du kan kalle meg paranoid med tinnfolie hatt påberoper jeg meg retten til å kalle deg en tullig med 2 i iq som ikke aner hva du prater om. Gå hjem til amerika med deg,, å bli der.. Hvor har jeg kalt deg paranoid med tinnfoliehatt? Hvor har jeg lagt min elsk på amerikanere? Hvor har jeg skrevet at jeg kommer fra Amerika? Det er du som går ut og kaller folk teite, og at folk som utvikler og vurderer slike løsninger behøver en bøtte kaldt vann i hodet. Det er du som går ut med et generelt personangrep. Det er du som nå responderer med direkte personangrep og kaller meg en elendi(g) amerikansk drittsekk og tulling med 2 i IQ. Det er du som skriver så at du håper jeg skader meg fysisk. For ikke å snakke om responsen din til Alte-to. Men sannheten er imidlertid at du ikke en gang når opp til den ene i IQ jeg brukte for å skrive dette, for du klarer tydeligvis ikke å lese det jeg skriver skikkelig. Så for å utdype. Det eneste jeg skriver er at det er viktig å tenke på sikkerhet, at man tenker på hvilke data det er snakk om, og hva den potensielle skaden kan være opp mot sannsynligheten for at noe skjer. Jeg nevner kun legesystemer som et eksempel på systemer der sikkerhet må vurderes mer nøye enn mindre kritiske data. Og at det kan være aktuelt å behandle mindre kritiske data på en annen måte for å oppnå høyere funksjonalitet. En slik vurdering kan altså tilsi at en tjeneste fint kan være aktuell å bruke, selv om den i en potensiell tenkt situasjon kan missbrukes, enten av eksterne eller interne. Jeg avslutter så med at det å være paranoid og gå med tinnfoliehatt ikke er å tenke sikkerhet. At du deretter velger å plasserer deg selv i denne båsen, ja det er da også fullt og helt opp til deg selv. Kanskje du skal gå i deg selv litt? Edit: Ja, det stemmer. Jeg glemte en ting. Din jævla tomsing. Der. Ha en fin dag. Endret 1. februar 2017 av Serpentbane Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 "Sjekk ut SpyApp#1 Fungerer veldi bra , laster opp ALT du gjør RETT på internett." Det finns ingen grenser på å teite folk er lengre ? : ( BÅDE utvilkere og brukere her trenger ei kald bøtte vann i hode... Funksjonalitet er omvendt proporsjonalt med sikkerhet. Slik har det alltid vært. Det er ingen som behøver noen bøtte med vann, men det er klart at man må vurdere hvilke data man arbeider med og hvor personlig og/eller virksomhetskritisk det er at denne data ikke kommer på avveie. Videre må man gjøre en vurdering av hvorvidt man stoler på utvikler eller ikke. Når du går til legen og klager på trøbbel i tårnet, så blir det lagret data om dette i en base. Det vil også være teknikere og andre ansatte som teknisk sett har mulighet til å lese ut dette. Men, man velger å stole på at de involverte ikke missbruker sine tilganger, samtidig plasseres slike baser/applikasjoner på mer begrensede områder. Samme tankegang bør altså vurderes om det er behov for det. For andre, mindre kritiske, data så kan man vurdere det slik at man stoler nok på utvikler samt at man risikovurderer plasseringen slik at man velger å la utvikler behandle data der han gjør slik at man oppnår ønsket funksjonalitet. Det er viktig å tenke sikkerhet. Å være paranoid og gå med tinnfoliehatt er ikke å tenke sikkerhet. Da agerer man gjerne uten å tenke. ok "serpentbane" ,,, elendi amerikaner elsker,, gå hjem til amerika med deg og ta med deg begge iqene cellene dine, både den du puster med og den du skriver med. "Paranoid og gå med tinnfoliehatt"? frekke drittsekk,, håper du detter og knekker et bein.. Klart folk ikke hadde godtatt at legen laster opp sjornalen din på en server hvis di bare hadde forstått det,, eller blitt spurt om det i heletatt... hvis du kan kalle meg paranoid med tinnfolie hatt påberoper jeg meg retten til å kalle deg en tullig med 2 i iq som ikke aner hva du prater om. Gå hjem til amerika med deg,, å bli der.. Hvor har jeg kalt deg paranoid med tinnfoliehatt? Hvor har jeg lagt min elsk på amerikanere? Hvor har jeg skrevet at jeg kommer fra Amerika? Det er du som går ut og kaller folk teite, og at folk som utvikler og vurderer slike løsninger behøver en bøtte kaldt vann i hodet. Det er du som går ut med et generelt personangrep. Det er du som nå responderer med direkte personangrep og kaller meg en elendi(g) amerikansk drittsekk og tulling med 2 i IQ. Det er du som skriver så at du håper jeg skader meg fysisk. For ikke å snakke om responsen din til Alte-to. Men sannheten er imidlertid at du ikke en gang når opp til den ene i IQ jeg brukte for å skrive dette, for du klarer tydeligvis ikke å lese det jeg skriver skikkelig. Så for å utdype. Det eneste jeg skriver er at det er viktig å tenke på sikkerhet, at man tenker på hvilke data det er snakk om, og hva den potensielle skaden kan være opp mot sannsynligheten for at noe skjer. Jeg nevner kun legesystemer som et eksempel på systemer der sikkerhet må vurderes mer nøye enn mindre kritiske data. Og at det kan være aktuelt å behandle mindre kritiske data på en annen måte for å oppnå høyere funksjonalitet. En slik vurdering kan altså tilsi at en tjeneste fint kan være aktuell å bruke, selv om den i en potensiell tenkt situasjon kan missbrukes, enten av eksterne eller interne. Jeg avslutter så med at det å være paranoid og gå med tinnfoliehatt ikke er å tenke sikkerhet. At du deretter velger å plasserer deg selv i denne båsen, ja det er da også fullt og helt opp til deg selv. Kanskje du skal gå i deg selv litt? Edit: Ja, det stemmer. Jeg glemte en ting. Din jævla tomsing. Der. Ha en fin dag. heh, der kom den... motstand er bra =) Var riktignok "man" man refererte til når man pratet om tinnfoliehatt, men likevel mitt innlegg så, tok det jo noe personlig da. Man er enkel å fyre opp når det kommer til person data vern. Det var siden man hadde velgt et amerikansk navn man anntok man var fan da. Men man har helt rett, man leser ikke alltid årntli... årntli dårli tilogme. Iallefall når det ser ut som man kjemper imot person data vern. gjenntar,, ser ut som. Godt man er enig på bunn linja iallefall. Sikkerhet er viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå