[email protected] Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Hei allesammen! Jeg sitter med en relativt ny PC, hvorav de fleste delene er ganske freshe, ironisk nok har jeg et urgammelt skjermkort. Tenker egentlig bare å høre om noen har magiske tips til et mulig fremtidig valg? Legger ved delene jeg har nedunder: Hovedkort: Asus Z97-A Prosessor: Intel i7 4790K 4.0 ghz (vannavkjølt) Ram: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black Skjermkort: Nvidia GeForce GTX 770 HDD: Seagate Barracuda 1TB SSD: Samsung SSD 840 EVO 250 GB Har vel egentlig et noe stramt budsjett, i og med at jeg er en student, men kan skrape sammen et par tusen lapper. Takk for alle svar Rikard Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) GTX 1060 eller Rx 480 er vel beste du får med lite budsjett. Hvis under 3000 kr er maks du klarer, ellers burde du spare opp til GTX 1070 brukt. Endret 31. januar 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 GTX 770 er vel ikke vesentlig eldre enn resten av delene i maskinen? Hva du bør kjøpe - og i det hele tatt hvorvidt det er noe som helst behov for å bytte ut GTX 770 - avhenger rimelig sterkt av hva du planlegger å bruke maskinen til. Videre er det lite relevant å langtidsplanlegge detaljert hva en skal ha ettersom priser fluktuerer hele tiden, og snakker vi ekstra langt frem i tid er det gjerne nye, relevante modeller ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå