Gå til innhold

Fylle igjen tomrom øverst og nederst på bilde?

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen et bilde bestående av 35 bilder i RAW-format. Det er et par felte r øverst og nederst som jeg kunne tenke meg å fylle igjen med hjelp av Content aware eller lignende i Photoshop men siden bildet er såpass stort () får jeg feilmelding pga for lite minne (har 32 GB RAM og GeForce 1070). Hvordan ville dere gått frem?

post-1713-0-11807300-1485816211_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde en kjapp forsøk på dette.

Fikset bygningen øverst til høyre.

Fylte igjen det hvite feltet med skyer.

post-95104-0-56365600-1485857496_thumb.jpg

Problemet for meg er båten i forgrunnen.

Det venstre hvite feltet i båten gjør det ekstremt komplisert.

Å fylle inn her er ikke lett...

Ville nok like godt  ha fjernet hele båten  med mastene + vaierne

Deretter brukt klonefunksjonen og fylt på med hav.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Takk for hjelp alle sammen. 

Da jeg tittet på dette her om dagen fant jeg noen innstillinger som jeg sikkert burde ha tenkt over fantes i PS: Innstillinger for bruk av GPU. Det er ikke så lenge siden jeg kjøpte et GeForce 1070 og etter å ha endret på noen innstillinger gikk content aware greit på himmelen. Elven var det mye verre med så der har jeg foreløbig brukt en del verktøy for å fikse. Jeg er ikke helt fornøyd så jeg kommer til å gå over mer for å gjøre det mye bedre, samt bli ferdig med å fjerne båten helt. Det virker som en del andre ting bearbeides raskere ved bildebehandling generelt men det er kanskje ikke så rart når CPU'en er en i5 2500K. 

post-1713-0-42953100-1485985028_thumb.jpg

Bildet under viser det jeg har gjort så langt. Det er fremdeles en jobb med å fjerne alt fra båten men med mer arbeid så kommer jeg meg i havn. 

Bildet er på 37572 px x 9125 px i PSB-format på 4 GB så det er ganske omstendelig for maskinen å jobbe med. Jeg er glad jeg har mye RAM i maskinen. 

post-1713-0-36927700-1485984597_thumb.jpg

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Tok på meg jobben med å fjerne restene fra båten  + andre småting.

post-95104-0-79847300-1486001045_thumb.jpg

Fortsatt en del jobbing med den grønne båten i midten.

Noen av bygningene er ute av fokus i det området  , men fullt mulig å rette det opp.

Endret av johome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...