pez^^ Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Jeg har kjøpt en AOpen 24/10/40 cd-brenner. Etter å ha brent et par tre cdr, får jeg nå bare denne feilen: Power calibration error, og så går alt til helvete... noen som har noen ideer? nils Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hvor stor strømforsyning har du? Hovedkort? Prosessor? Antall harddisker/cd-rom? Lenke til kommentar
pez^^ Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Psu: 250W HK: MSI K7T-pro-2a Duron 700 256mb ram 30 gdb ibm hd (ata100 7200rpm) dvd windows xp.. har funka strøkent med min 4x brenner før.. funka jo også med et par cdr på denna... grrr! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Prøvd andre cd-plater? Hvordan har du satt opp cd-brenner/harddisker på ide-kablene? Cd-brenner og "kilde" skal helst være på egne kabler/kanaler. Lenke til kommentar
pez^^ Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 jeg har testa litt forskjellige plater ja, men ikke noen "veldig dyre"... hd er på egen ide kabel, og cd/dvd på samma kabel.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Prøv å brenn med lavere hastighet. Forskjellige cd-brennere er kresne på forskjellige cd-r-plater. Man må nesten teste ut til man treffer på "rette" sorten. Det er ikke alltid at personer med samme cd-brenner klarer å bruke de samme cd-platene på samme hastighet heller engang :smile: Lenke til kommentar
pez^^ Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 okei... fikk brent på 8x nå... men det er jævli kjipt å gjøre det med en 24x brenner da :razz: tester å defragge også... om det hjelper... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Power calibration error betyr så vidt jeg vet at brenneren ikke klarer å brenne CDen på den hastigheten. Før brenning gjør den en test med forskjellig styrke på laseren for å finne ut hvor mye som skal til for å lage en pålitelig brenning, hvis CDen er av lav kvalitet går det ikke på høyere hastigheter. (Er på litt tynn is, men tror jeg har skjønt det riktig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå