Gå til innhold

President Trump signerer radikal ordre om å deregulere næringslivet

VRK18

8 stemmer

1. 1. Støtter du ordren?

• Ja
      4
    • Nei
      4
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

For hver nye regulerings som vedtas må man fjerne minst to reguleringer. Forestill dere en norsk politiker foreslå noe lignende!

Aberet her er selvfølgelig at det åpner for muligheten til å fjerne to små og relativt ubetydelige reguleringer samtidig som man innfører en stor og betydelig en. Uansett er det en god start, og et tiltak som vitner om visjoner. Dette bør skape optimisme i amerikansk næringsliv. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du... Fritt marked som skal regulere seg selvble vel gitt opp i USA fornesten 100 år siden (husker godt Jensen forsvarte at FRP hadde blind tro på at markedet skulle regulere seg selv på partiprogramet med at de hadde glemt(!) å fjerne det for så å kritisere for liten redningspakke) etter å ha tviholdt på denne ideologien altfor lenge. Heldigvis ble det tatt til fornuft etter hvert. En spesiell greie det med at hvis markedet ender opp på en løsning som man kunne gjort bedre skal det være en slags fasit. 

Regulert må det være til en eller annen grad uansett. Forstår ikke at dette skal løse noe...

Lenke til kommentar

Linker er fint :)

Optimisme hvor? Hos storgutta som sitter på mesteparten fra før eller hos arbeidere?

Arbeidere og grundere. Storgutta elsker jo reguleringer, som du vet. Reguleringer går ut over de små aktørene i markedet. Storgutta bruker ofte reguleringer som middel for å skvise ut mindre konkurrenter. 

Endret av VR-katten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Optimisme hvor? Hos storgutta som sitter på mesteparten fra før eller hos arbeidere?

Arbeidere og grundere. Storgutta elsker jo reguleringer, som du vet. Reguleringer går ut over de små aktørene i markedet. Storgutta bruker ofte reguleringer som middel for å skvise ut mindre konkurrenter. 

Dette var helt nytt for meg. Gi noen eksempler er du snill.

Lenke til kommentar

Fritt marked som skal regulere seg selvble vel gitt opp i USA fornesten 100 år siden

Det funket jo bra. Helt ekstrem økonomisk vekst på den tiden! Trump får ikke USA helt tilbake dit (det er ikke noe mål for  ham heller), men om han kan fjerne en del av de verste reguleringene så er det veldig bra. 

Lenke til kommentar

Fritt marked som skal regulere seg selvble vel gitt opp i USA fornesten 100 år siden

Det funket jo bra. Helt ekstrem økonomisk vekst på den tiden! Trump får ikke USA helt tilbake dit (det er ikke noe mål for  ham heller), men om han kan fjerne en del av de verste reguleringene så er det veldig bra. 

Feil. Hoover prøvde å la markedet regulere seg selv. Ga tapt, FDR tok over og tok de grepene som starta oppgangstidene.

Lenke til kommentar

Hoover prøvde å la markedet regulere seg selv. Ga tapt, FDR tok over og tok de grepene som starta oppgangstidene.

Hehe, godt forsøk ;)

Ba deg gi noen eksempler i et innlegg over som du garantert ikke har, Ber deg nå forklare hvordan du mener det skjedde og du kommer ikke til å klare å svare på det heller.

Skjønner din facinasjon for Donald.

Lenke til kommentar

Hoover prøvde å la markedet regulere seg selv. Ga tapt, FDR tok over og tok de grepene som starta oppgangstidene.

Hehe, godt forsøk ;)

Ba deg gi noen eksempler i et innlegg over som du garantert ikke har, Ber deg nå forklare hvordan du mener det skjedde og du kommer ikke til å klare å svare på det heller.

Du får lage en egen tråd. 

Lenke til kommentar

Hehe, godt forsøk ;)

Ha flere. Er jeg ikke velkommen her siden jeg avslører det 90% her inne ser at er piss. I mine tråder svarer jeg i hvert fall på innholdet i påstandene mine etter beste evne. Men det gjør kanskje du og? Når du opplagt ikke har noen argumenter du har noe som helst dekning for klør det litt i fingra mine på samme måte som det sikkert klør i fingra dine når du skal videreformidle Trump-meninger som sjarmerer deg.

Lenke til kommentar

Hehe, godt forsøk ;)

Ha flere. Er jeg ikke velkommen her siden jeg avslører det 90% her inne ser at er piss. I mine tråder svarer jeg i hvert fall på innholdet i påstandene mine etter beste evne. Men det gjør kanskje du og? Når du opplagt ikke har noen argumenter du har noe som helst dekning for klør det litt i fingra mine på samme måte som det sikkert klør i fingra dine når du skal videreformidle Trump-meninger som sjarmerer deg.

Da kan du gå og diskutere der. Helst ikke spor av mine diskusjoner :)

Lenke til kommentar

For hver nye regulerings som vedtas må man fjerne minst to reguleringer. Forestill dere en norsk politiker foreslå noe lignende!

Forhåpentligvis ingen. Reguleringer er viktige for arbeidsvilkår, sikkerhet, osv. Men spørsmålet er jo hva slags reguleringer Trump mener mangler da.

Lenke til kommentar

Kilde? Jeg har lest noe annet, nemlig at reguleringer ikke er noe problem men derimot mangel på kvalifisert arbeidskraft.

Lenke til kommentar

Svaret er at reguleringer i hovedsak er noe man bør unngå.

Det er et svar. Ikke på mine spørsmål riktignok men et svar er det definitivt. Skal i nådens navn ikke spørre deg om å forklare hvorfor reguleringer i seg selv er et problem og skal prøve å holde meg unna denne tråden forutsatt at du ikke gjør det for fristende.

Lenke til kommentar

Svaret er at reguleringer i hovedsak er noe man bør unngå.

Det er et svar. Ikke på mine spørsmål riktignok men et svar er det definitivt. Skal i nådens navn ikke spørre deg om å forklare hvorfor reguleringer i seg selv er et problem og skal prøve å holde meg unna denne tråden forutsatt at du ikke gjør det for fristende.

Kverulerer ikke med diskutanter ;) Start en annen tråd hvis du er interessert i å diskutere det spørsmålet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...