Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alt klaffa, nå har hun kalde føtter?


Anbefalte innlegg

 

Selv om det jo slenger en psykopat hist og her, så er det neppe konstruktivt eller fruktbart å anse alle andre mennesker som psykopater, til det motsatte er bevist. Det paradoksale i rådene som blir gitt er at det den ene gangen er velskrevne advarsler om psykopater, der ingen andre ser dem - og neste gang gjerne råd om at trådstarterne skal oppføre seg antisosialt og kynisk selv.

Kan du tenke deg en situasjon hvor råd A og råd B er relevante samtidig?

 

Vil det ikke for eksempel være hver gang A er sann?

 

Slike råd i kombinasjon er ikke paradoksale. De er i regulær samhørighet.

 

Tråden handlet ikke om psykopat, det handlet om kjærlighetsfrykt

 

Anonymous poster hash: ea749...a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS her. Får vel komme med en liten update!

 

Det viste seg at det var jeg som hadde dreti på draget. Hun har fortalt meg ved flere anledninger at hun har gjennomgått mye tungt i livet, mistet mange familiemedlemmer, og tilogmed noen venner. Så hun har sagt at dette er ting hun vil åpne seg om etterhvert, men at hun foreløpig setter pris på at jeg lar henne være litt i fred når hun har hatt en dårlig dag og slikt.

 

Hun jobber som vernepleier innenfor rustbehandling, så dårlige dager kan det bli. Hun har fortalt meg noen historier fra jobb som er ganske jævlige. Uansett, til poenget. Forrige helg snakket vi sammen, og hun sa det hadde vært en sånn dag. Hun nevnte at hun hadde gråte en del den dagen, og da tenkte jeg med en gang at jeg ville ikke spørre og grave for mye. Men i dette tilfellet var det trøst hun var ute etter. Dermed trodde hun ikke at jeg brydde meg, og var redd for litt dypere samtaler. Så da mistet hun litt interessen. Dette med å være redd følelser er fortsatt gyldig, og hun sier hun vil bremse litt så hun ikke backer ut slik hun tidligere har gjort. Vi pratet sammen på tirsdag og fikk nøstet opp i litt ting, blant annet nevnte misforståelse, så nå er ting mye bedre igjen :)

 

Hun har hatt influensa denne uken, og på onsdag hadde jeg bursdag. Vi pratet et par timer natt til onsdag, og på morgenen våknet jeg til en melding hvor hun var helt ifra seg siden hun hadde glemt det når klokken bikket midnatt :p Hun hadde tilogmed tegnet et par ballonger på kalenderen sin så hun skulle huske det, fikk et bilde av det som bevis, ufattelig søtt synes jeg :D

 

Så ja, vi får sjå hvor det fyker an! Krysser fingrene ihvertfall ?

 

Anonymous poster hash: 916f6...cf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TS her. Får vel komme med en liten update!

 

Det viste seg at det var jeg som hadde dreti på draget. Hun har fortalt meg ved flere anledninger at hun har gjennomgått mye tungt i livet, mistet mange familiemedlemmer, og tilogmed noen venner. Så hun har sagt at dette er ting hun vil åpne seg om etterhvert, men at hun foreløpig setter pris på at jeg lar henne være litt i fred når hun har hatt en dårlig dag og slikt.

 

Hun jobber som vernepleier innenfor rustbehandling, så dårlige dager kan det bli. Hun har fortalt meg noen historier fra jobb som er ganske jævlige. Uansett, til poenget. Forrige helg snakket vi sammen, og hun sa det hadde vært en sånn dag. Hun nevnte at hun hadde gråte en del den dagen, og da tenkte jeg med en gang at jeg ville ikke spørre og grave for mye. Men i dette tilfellet var det trøst hun var ute etter. Dermed trodde hun ikke at jeg brydde meg, og var redd for litt dypere samtaler. Så da mistet hun litt interessen. Dette med å være redd følelser er fortsatt gyldig, og hun sier hun vil bremse litt så hun ikke backer ut slik hun tidligere har gjort. Vi pratet sammen på tirsdag og fikk nøstet opp i litt ting, blant annet nevnte misforståelse, så nå er ting mye bedre igjen :)

 

Hun har hatt influensa denne uken, og på onsdag hadde jeg bursdag. Vi pratet et par timer natt til onsdag, og på morgenen våknet jeg til en melding hvor hun var helt ifra seg siden hun hadde glemt det når klokken bikket midnatt :p Hun hadde tilogmed tegnet et par ballonger på kalenderen sin så hun skulle huske det, fikk et bilde av det som bevis, ufattelig søtt synes jeg :D

 

Så ja, vi får sjå hvor det fyker an! Krysser fingrene ihvertfall

 

Anonymous poster hash: 916f6...cf9

 

Koslig ;) Regna ikke med at noe løp var kjørt for å si det sånn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det viste seg at det var jeg som hadde dreti på draget.

Merk hvordan du starter innlegget med å skylde på deg selv.

 

Hun har fortalt meg ved flere anledninger at hun har gjennomgått mye tungt i livet, mistet mange familiemedlemmer, og tilogmed noen venner. Så hun har sagt at dette er ting hun vil åpne seg om etterhvert, men at hun foreløpig setter pris på at jeg lar henne være litt i fred når hun har hatt en dårlig dag og slikt.

Og at du deretter forklarer hvordan hun har konstruert en ytterligere og mer omfattende offerrolle til seg selv. Er det ikke rart at hun jobber så hardt for at du skal synes synd på henne? Husk at et offer ikke kan stilles til ansvar. Dette kommer du til å få merke i tiden som kommer. Tilnærmingen hun har til deg viser flere røde flagg, og din reaksjon og fraværende skepsis viser at hun spiller deg rett inn i nettet sitt. Uansett hvor feil jeg tar, og uansett hvor naive andre i tråden er, så skader det ikke at du selv er oppmerksom og forsiktig. Gjør deg selv en tjeneste, og ikke sluk alt hun sier rått.

 

Hun jobber som vernepleier innenfor rustbehandling, så dårlige dager kan det bli. Hun har fortalt meg noen historier fra jobb som er ganske jævlige.

Hun legger lista for å selge deg sin tunge tilværelse slik at du i fremtiden må ta hennes parti, og akseptere hennes irrasjonelle eller opportunistiske atferd uansett hva hun utsetter deg for.

 

Uansett, til poenget. Forrige helg snakket vi sammen, og hun sa det hadde vært en sånn dag. Hun nevnte at hun hadde gråte en del den dagen, og da tenkte jeg med en gang at jeg ville ikke spørre og grave for mye. Men i dette tilfellet var det trøst hun var ute etter.

Her illustrerer du

1. at du former din atferd etter hva du tror best mulig kan skåne henne på bakgrunn av historien hun serverer (din sympati og samvittighet som reaksjon på hennes stimuli). Dette er hele poenget med hennes historie.

2. at hun faktisk hadde en intensjon med historien.

 

Du leste henne feilaktig fordi du ikke ville grave i noe vondt og gjøre ting verre. Du kommer imidlertid til å bli bedre på å gi henne det hun vil ha i fremtiden, etter hvert som hun former deg. Hun fortalte uansett historien fordi hun ville ha noe fra deg. "Trøst" betyr at hun vil ha din emosjonelle investering og sympati. Hvorfor tror du hun vil det? Hun trenger ikke din trøst for annet enn effekten det har på deg selv og din tilnærming til henne. Når det gjelder selve historien, så husk at hun faktisk jobber med dette hver dag. Hadde hun ikke taklet det, hadde hun ikke beholdt jobben.

 

Dermed trodde hun ikke at jeg brydde meg, og var redd for litt dypere samtaler.

Dermed illustrerer hun seg selv som et offer (redd), og forteller deg at du gjorde noe feil mot henne (du bryr deg ikke! FY!). Konsekvensen ser man i ditt første avsnitt, hvor du har akseptert din egen skyld. Jeg gjetter på at det dypere nivået på deres fremtidige samtaler vil ta for seg hennes vanskelige oppvekst, voldtektshistorier og påfølgende "selvmordstanker" og "selvmordsforsøk".

 

Vi pratet sammen på tirsdag og fikk nøstet opp i litt ting, blant annet nevnte misforståelse, så nå er ting mye bedre igjen :)

Du aksepterte at det var din skyld. Da ble alt mye bedre. Du vet nå også hva hun egentlig var ute etter, og vil lettere kunne respondere "riktig" neste gang hun illustrerer sin offerrolle. Husk dette også når du i fremtiden buster henne i å bedra deg. Når du har tilvent deg å sympatisere med hennes offerrolle, kan du ikke stille henne til ansvar for hva hun gjør. Dermed trenger hun ikke å ta hensyn til deg, fordi du uansett aksepterer henne og skylder på deg selv dersom du trekker noe av det hun sier i tvil.

 

Uansett hva hun gjør kan hun tvinge deg til å akseptere det fordi du vet hvor "vanskelig" hun har det. Om du noen gang trekker det hun sier i tvil kan hun si "har jeg noen gang løyet til deg? Du kjenner meg bedre enn noen andre", og vips, så vil du heller trekke din egen intensjon i tvil, og du får skyldfølelse for at du i det hele tatt kunne være skeptisk til hva hun sier.

 

Hun har hatt influensa denne uken[...]

Jeg tipper du fortalte henne hvor synd det var på henne.

[...] og på onsdag hadde jeg bursdag. Vi pratet et par timer natt til onsdag, og på morgenen våknet jeg til en melding hvor hun var helt ifra seg siden hun hadde glemt det når klokken bikket midnatt :p Hun hadde tilogmed tegnet et par ballonger på kalenderen sin så hun skulle huske det, fikk et bilde av det som bevis, ufattelig søtt synes jeg :D

Det første hun gjorde da hun våknet var sannsynligvis å sjekke Facebook. Kan det tenkes at hun fikk bursdagspåminnelsen på Facebook dagen etter? Kan det tenkes at hun ganske enkelt tegnet ballongene på kalenderen like før hun tok bildet? Dersom du ikke allerede var overbevist om at det hun sa var sant, ville ikke dette "beviset" ha understreket hennes forklaring. Du ville derimot ha sett hvor enkelt det er å fabrikkere, og dermed hvor lite det er verdt. Spør deg selv hvorfor hun i det hele tatt tenkte at hun måtte sende et bevis.

 

Så ja, vi får sjå hvor det fyker an! Krysser fingrene ihvertfall

Du kommer ikke til å miste henne med det første. Det er ingen grunn til å krysse fingrene, fordi dette går av seg selv. Det er hun som jobber seg mot deg. Hun gjør hva hun kan for å bygge tillit i deg, for å få deg til å føle deg spesiell ("alt klaffer"), for å få deg til å føle sympati for henne, og for å kunne fortelle deg at du kjenner henne bedre enn noen andre. Når du stoler på henne og alltid tar hennes side mot din egen, kan hun gjøre hva hun vil, og alltid få din støtte.

 

Du sluker offerrollen hennes og dynker henne i sympati. Det virker allerede som om dette er det sterkeste grunnlaget for "forholdet". Det er ikke tilfeldig.

 

Jeg kan nesten se det for meg. Om du noen gang utfordrer henne, vil hun skape et emosjonelt drama mellom dere der du fremstilles som den store, stygge ulven som ikke stoler på henne (du kjenner henne jo bedre enn noen andre). Hennes "dårlige dag" kommer umiddelbart deretter, og hun trenger nærhet og "trøst", noe hun finner hos en annen mann. Du finner ut av hennes utroskap, men hun begrunner det med at hun savnet deg, men at du ikke var tilgjengelig. Hun forklarer hvordan utroskapen bare gjorde ting verre, og du anser henne som et offer for sin egen ulykke. Med bakgrunn i at du allerede synes så synd på henne, at du aksepterer hvor "følsom" hun er, at du allerede aksepterer offerrollen og dermed avskriver hennes ansvar, og at hun faktisk sier at hun savner deg, at hun sier hun aldri har løyet for deg, og at du er den eneste som kjenner henne så godt, at du er den eneste for henne... Hadde du akseptert det?

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Ville trådd særs forsiktig. Her har du med ei som alltid setter seg selv først, og i kombinasjon med at du setter deg selv sist tror jeg du kommer til å bli fullstendig frarøvet på det emosjonelle plan.

 

Egenskapene du tilkjenner henne er typisk for cluster b personlighetstyper. Du bør i det minste stoppe å romantisere forholdet mellom dere 2, det bidrar til at du holder øynene dine lukket.



Anonymous poster hash: a600b...339
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ts!

 

du leser sikkert det som blir skrevet i denne tråden. Noe er kjekt å lese, noe gir lettelse, mens annet gir deg dårlige følelser. Ta ting med en klype salt, men ikke direkte avskriv det som kan virke negativt. 

 

Løgn sine mørke innlegg blir på en måte motsetningen eller kall det heller motvekten. Så det å lese og forstå det han skriver, for så å lese hva flere andre skriver kan hjelpe deg. 

 

Hvis du vil ha litt støtte, synspunkter og litt hjelp på veien ( mulig du trenger litt ) så oppdater gjerne tråden her med smått og stort. 

Lenke til kommentar

Kvindes ord

skal ingen tro,

ei hvad er mælt af mø;

paa hvirvlende hjul

blev dem hjerter skabt –

letsind i bryst dem lagt.

At kvinner i snitt er noe mer emosjonelle enn menn, gir vel ikke akkurat grunnlag for å avskrive det de sier som tullball, snarere bør man vel se på helheten av det de sier og se på det som et like verdifullt perspektiv som det mannlige. Å avfeie kvinner som irrasjonelle er ikke mer rasjonelt enn å avfeie alle menn som penisdrevne psykopater. Og det gjelder like mye i dag som for tusen år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...