Gå til innhold

X-box controller oppdages ikke av pc


rsun

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en blu-tooth x-box pad og pc'n min finner den ikke, verken trådløs eller ved kabel. Jeg får heller ikke lastet ned x-box appen fra windows store. Når jeg trykker "Skaff deg appen" skjer ingenting.

Kan dere hjelpe, er jeg veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt en blu-tooth x-box pad og pc'n min finner den ikke, verken trådløs eller ved kabel. Jeg får heller ikke lastet ned x-box appen fra windows store. Når jeg trykker "Skaff deg appen" skjer ingenting.

Kan dere hjelpe, er jeg veldig takknemlig.

 

Prøvd med kabel uten batteri i?

Lenke til kommentar

 

xbox one kontroller regner jeg med?

Skal ikke trenge noe app for å bruke den. Med mindre du kjører linux eller mac.

 

Men med Appen så kan man se status på batteri og oppdatere programvaren i kontrolleren.

 

Har du Windows 10? For er vel kun der appen fungerer.

 

Jeg har windows 10, og det er x box one kontroller ja. Beklager manglende opplysninger. Når jeg plugger i paden via usb, vibrerer den. Så det er ikke noe galt med den. Helt ny. Men oppdages ikke av windows. Derfor trodde jeg at måtte ha appen.

Lenke til kommentar

 

Jeg har kjøpt en blu-tooth x-box pad og pc'n min finner den ikke, verken trådløs eller ved kabel. Jeg får heller ikke lastet ned x-box appen fra windows store. Når jeg trykker "Skaff deg appen" skjer ingenting.

Kan dere hjelpe, er jeg veldig takknemlig.

 

Prøvd med kabel uten batteri i?

 

Jepp. Skjedde ingenting.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har kjøpt en blu-tooth x-box pad og pc'n min finner den ikke, verken trådløs eller ved kabel. Jeg får heller ikke lastet ned x-box appen fra windows store. Når jeg trykker "Skaff deg appen" skjer ingenting.

Kan dere hjelpe, er jeg veldig takknemlig.

 

Prøvd med kabel uten batteri i?

 

Jepp. Skjedde ingenting.

 

 

Om den er helt ny så er det ikke utenkelig at du har fått en DOA (Dead on Arrival). Hender en sjelden gang. For uavhengig av modell så skal alle Xbox One-kontrollere fungere med PC'en. Men det at den vibrerer når du kobler den til er et sunnhetstegn.

 

Kommer det hvite Xbox-lyset på i kontrolleren når du kobler den til?

 

Og hva får du opp i enhetsbehandling? Prøvde med min Blåtann-Xbox One kontroller nå og i bunnen kommer opp "Xbox Perepherals -> Xbox Controller" når jeg er koblet til med kabel.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å spille med den enda? Min kontroller blir heller ikke oppdaget i Windows når den kobles til verken via popup melding eller lydvarsel, så det er lett å tro at den ikke fungerer eller ikke blir registrert. Men den fungerer helt fint fordi i alle spill som støttes :)

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svarene. Jeg har prøvd å koble kontrolleren også til min Samsung Android via blåtann uten hell, så problemet er definitivt i kontrolleren, ikke windows pcen.

 

Det hvite xbox-lyset kommer på, men ikke før jeg trykker på det. Og da bare står det og blinker.

 

 

I enhetsbehandling står det ingenting om Xbox eller lignende. Under Bluetooth-fanen er det dukket opp to nye "Microsoft Bluetooth Enumerator" og Microsoft Bluetooth Enumerator LE"

 

Fortsatt takknemlig for hjelp. :-)

Lenke til kommentar

 

Men har du prøvd kontrollen i spill?

Den skal lyse og ikke blinke samt at den skal dukke opp i enhetsbehandling.

 

Men prøvd en annen pc? Eller en annen usb inngang på pcen?

 

Jeg har ingen annen pc å teste den på, men har som sagt testet den på androiden. Jeg har testet den på alle andre usb innganger på pc. Samme resultat. Nada!

Lenke til kommentar

Du har trykket på sync-knappen på toppen av kontrolleren ikke sant? Jeg har ikke bluetooth controller selv så vet ikke om sync brukes for bluetooth men denne må trykkes på for vanlig connection iallefall. Bluetooth controlleren er forresten ikke støttet på mobiler så det forklarer jo hvorfor den ikke fungerer på Samsungen din. Den fungerer kun på PC og tablet og krever Windows 10 anniversary updaten.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Hvordan trådløs kontroller er det du har kjøpt nøyaktig ? 360 kontroller f.eks er ikke bluetooth, but kjører via 2.4Ghz trådløs kanal. Om det er en sånn du har kjøpt så trenger den en trådløs adapter for å kunne kobles til PCn. Er usikker med Xbox One kontroller. Fikk koblet til min Xbox One kontroller, men kun via ledning.

 

Vet at det ska finnes trådløse Xbox One kontrollere nu til pc som fungerer på windows 10, men trur de også kjører på 2.4GHz og adapter, men litt usikker.

Lenke til kommentar

Hvordan trådløs kontroller er det du har kjøpt nøyaktig ? 360 kontroller f.eks er ikke bluetooth, but kjører via 2.4Ghz trådløs kanal. Om det er en sånn du har kjøpt så trenger den en trådløs adapter for å kunne kobles til PCn. Er usikker med Xbox One kontroller. Fikk koblet til min Xbox One kontroller, men kun via ledning.

 

Vet at det ska finnes trådløse Xbox One kontrollere nu til pc som fungerer på windows 10, men trur de også kjører på 2.4GHz og adapter, men litt usikker.

Xbox one s kontrolleren Kjører på Bluetooth og ikke 2.4GHz. Har selv kjøpt en slik en til min pc og den fungerer helt fint med Bluetooth.

 

TS sier han har prøvd med USB og da skal kontrolleren fungere uten å synce, så her virker det som at det er noe feil med kontrolleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...