Harald Brombach (digi.no) Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Mange bruker mer penger i eller på mobilapper. Men de fleste bruker ingenting Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Eneste pengene jeg bruker på apper er de jeg får kreditert via Google Surveys. Svarer på spørsmål om butikker og slikt man har vært innom og så får man penger på konto. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) Har aldri forstått hvorfor folk har så mye mot å betale for programvare. Det er da like greit det som å betale for maskinvare! "Jeg har nettopp brukt tusenvis av kroner på en telefon, men så skal bruken av den bli dårligere enn den kunne vært fordi elleve kroner blir altfor dyrt for et kvalitetsprogram!" Endret 30. januar 2017 av Audun_K 7 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Har aldri forstått hvorfor folk har så mye mot å betale for programvare. Det er da like greit det som å betale for maskinvare! "Jeg har nettopp brukt tusenvis av kroner på en telefon, men så skal bruken av den bli dårligere enn den kunne vært fordi elleve kroner blir altfor dyrt for et kvalitetsprogram!" Det er VELDIG mye drittapper som koster penger ute og går. Nå som tiden går har vel de fleste fått med seg det. Apper som fungerer dårlig, ikke blir oppdatert, maser på deg og apper som rett og slett er overpriset. De fleste har ikke noe imot å betale for kvalitetsprogram, men vil påstå at 90% av det som ligger ute ikke går under det. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) Sånn er det for alle typer produkter. Det meste er dritt. (Det er mulig jeg er yrkesskadd av å ha laget programvare i mange år, for jeg betaler gladelig noen hundrelapper for en god app) Endret 30. januar 2017 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Har aldri forstått hvorfor folk har så mye mot å betale for programvare. Det er da like greit det som å betale for maskinvare! "Jeg har nettopp brukt tusenvis av kroner på en telefon, men så skal bruken av den bli dårligere enn den kunne vært fordi elleve kroner blir altfor dyrt for et kvalitetsprogram!" Jeg betaler for programvare, men når jeg leste denne artikkelen, så tenkte jeg meg om, og jeg har brukt mindre på mobilapper spesifikt de siste årene, lurer på om det er fordi jeg har alle de gode appene, er mindre opptatt av nye apper enn før, at gratisapper er bedre/vanligere enn før, eller en kombinasjon. AtW 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) Det er nok en kombinasjon. Jeg også merker at de aller fleste appene jeg bruker mye er apper jeg også brukte mye for tre-fire år siden. Samtidig er jo en del av dem abonnementsbasert, så der går det noen kroner - både Evernote, Todoist, 1password, Google og flere andre får plenty spenn av meg i året fordi de har så gode apper/tjenester. Endret 30. januar 2017 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Jeg bruker ikke så mange apper, men donerte frivillig 300 kroner til open source geocaching-appen c:geo. Den er gratis, men jeg er mer villig til å åpne lommeboka når appen brukes jevnlig, er bedre enn alternativene, og har åpen kildekode. Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Sånn er det for alle typer produkter. Det meste er dritt. (Det er mulig jeg er yrkesskadd av å ha laget programvare i mange år, for jeg betaler gladelig noen hundrelapper for en god app) Men du har langt større mulighet for å få refundert penger for alle andre produkter om de slutter å virke etter noen mnd. Som flere nevner så er det mye dårlige apper der ute og lite bruk av trail/demo. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Har aldri forstått hvorfor folk har så mye mot å betale for programvare. Det er da like greit det som å betale for maskinvare! "Jeg har nettopp brukt tusenvis av kroner på en telefon, men så skal bruken av den bli dårligere enn den kunne vært fordi elleve kroner blir altfor dyrt for et kvalitetsprogram!" Stort sett betaler man vel for programvaren/tjenesten/produktet og får appen gratis på kjøpet. Feks Office, Netflix og Brother nettverksskriver. Jeg synes generelt at prisen på programvare har gått ned, funksjonaliteten opp og kundesupport forsvunnet de siste årene. Hos Microsoft og Google er kunden som prøvekanin blitt en praksis som fremheves som noe positivt og salgsfremmende. Vi får delta på forum og gi tilbakemeldinger for å rette opp de uferdige produktene og tjenestene de har solgt oss. Samtidig ser jeg jo argumentet om at dette fremmer innovasjon. Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Vi får delta på forum og gi tilbakemeldinger for å rette opp de uferdige produktene og tjenestene de har solgt oss. Samtidig ser jeg jo argumentet om at dette fremmer innovasjon. Så vidt jeg vet er det frivillig å delta på forum og gi tilbakemelding, altså å være med som betatester. Går helt fint å bare vente til produktene er ferdig i beta og blir lansert. Da er stort sett de fleste feilene luket bort. Lenke til kommentar
ulrikX Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Har du barn, er det lett at de bruker penger på In-App Purchase - uten at du selv merker det... Huge Heap of Points (FIFA 16 Soccer) FIFA 16 Soccer 1 099,00 Lenke til kommentar
ulrikX Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Har du barn, er det lett at de bruker penger på In-App Purchase - uten at du selv merker det... Huge Heap of Points (FIFA 16 Soccer) FIFA 16 Soccer 1 099,00 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Er jo bare å slå av in app-purchase, eller ikke lære barn passordet. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Har du barn, er det lett at de bruker penger på In-App Purchase - uten at du selv merker det... Huge Heap of Points (FIFA 16 Soccer) FIFA 16 Soccer 1 099,00 iCloud familieabonnement. Alle kjøp (både i App store og in-app) blir sendt som forespørsel til en av de voksne i familien som kan godkjenne det fra en av sine enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå