Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Offentlig sektor er reddende engel, men også en konkurrent.Etter å ha tapt 240 millioner tjener Bluegarden endelig penger igjen (Ekstra) Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Bluegarden sin løsning er noe dritt for ansatte å logge på utenfor bedriftsnettverket. Men ellers leverer de vel bra nok lønnskjøringer. Lenke til kommentar
ASUTVQCH Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Bluegarden sin løsning er noe dritt for ansatte å logge på utenfor bedriftsnettverket. Men ellers leverer de vel bra nok lønnskjøringer. Bluegardens løsning er som sagt en HR/lønningssystem, og inneholder personal/sensitive data. Den er bygd i henhold til sikkerheten som er pålagt av EU's regulativ. Løsningen er kun nåsbar internt med SSO, og SKAL IKKE kunne nås utenfor bedriftsnettverket. Før man kommentere noe slikt som over, er det viktig at du innehar riktig fakta og kunnskap. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Bluegarden sin løsning er noe dritt for ansatte å logge på utenfor bedriftsnettverket. Men ellers leverer de vel bra nok lønnskjøringer. Bluegardens løsning er som sagt en HR/lønningssystem, og inneholder personal/sensitive data. Den er bygd i henhold til sikkerheten som er pålagt av EU's regulativ. Løsningen er kun nåsbar internt med SSO, og SKAL IKKE kunne nås utenfor bedriftsnettverket. Før man kommentere noe slikt som over, er det viktig at du innehar riktig fakta og kunnskap. Det kan umulig være korrekt. Både Bluegarden selv og Trondheim Kommune opplyser at ansatte skal kunne hente lønnslipp hjemme gjennom å logge seg på hjemme. Det ligger oppskrifter for dette ute, og Bluegarden har et system for to-trinns bekreftelse. Problemet er at mange ansatte periodevis får underlige feilmeldinger av typen SSL ERROR og kun hos Bluegarden, ingen andre steder og at Bluegarden ikke klarer å gi god nok brukerstøtte til å fikse dette. Generelt får man dårligere brukerstøtte av å sette ut tjenester. Endret 1. februar 2017 av serpaul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå