Gå til innhold

Oppgradere fra 4690k til 4790k?


Nians

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har startet med streaming på Twitch.tv og føler at min I5 4690k er akuratt hakket for svak for dette.

Vil jeg merke stor forskjell mellom en I5-4690k og en I7-4790k?

 

Har lest en del på forums at I7 er mye mer kompatibel for streaming pga antall Threads.

 

 

 

Hvis noen er interessert å bytte en I5 til I7 med et mellomlegg så er det bare å si ifra. Eventuelt et salg av en I7-4690k

 

 

 

Takk for tanker og svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers kan du bare overklokke 500 mhz så er det kun hypertreading som skiller.

Skal du først ha raskere cpu må du nok ha i7 7700K + nytt hovedkort + DDR4 ram antakelig dog merker du ikke veldig stor forskjell.

 

Da jeg tviler på du får mye igjen for I5-4690k kanskje en tusenlapp om du er maks heldig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ellers kan du bare overklokke 500 mhz så er det kun hypertreading som skiller.

Skal du først ha raskere cpu må du nok ha i7 7700K + nytt hovedkort + DDR4 ram antakelig dog merker du ikke veldig stor forskjell.

 

Da jeg tviler på du får mye igjen for I5-4690k kanskje en tusenlapp om du er maks heldig.

Har oc cpu'en til 4,2ghaz og merker ikke store forskjellen med tanke på streaming.

Lenke til kommentar

Hvor mye ressurser PC'en bruker på streamingen har mye å si på innstillingene i softwaren. Det er enkelt å finne ut av hva man skal stille på med litt Goooogling :) Hvis jeg husker rett så er bitrate et fint sted å starte.

Bitrate går mest på hastigheten på internettet ditt.

Kjøre en bitrate på 3000 og en kvalitet setting på Superfast når jeg strramer overwatch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...