Dapp47 Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Hei, Har en Golf 4 hvor motorlampen lyser. Har ikke brydd meg noe særlig om det da jeg har feilsøkt så langt som at jeg vet at det enten er Katalysatoren, eller en av Lambada sensorene. Spørsmålet mitt nå er egentlig: Hvordan vet jeg hvilken av sensorene jeg evt skal bytte? Se feilkoder nederst Takk for tips og hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Hvilken motor/motorkode har du? Da jeg fikk 16804 på min A4 med 1.6 bensin var det katalysatoren som var defekt. Viste seg at forrige eier hadde kjørt den lenge med periodisk feil på coil, som hadde gitt uforbrent bensin til katalysatoren, slik at denne var ødelagt innvendig. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) Hvilken motor/motorkode har du? Da jeg fikk 16804 på min A4 med 1.6 bensin var det katalysatoren som var defekt. Viste seg at forrige eier hadde kjørt den lenge med periodisk feil på coil, som hadde gitt uforbrent bensin til katalysatoren, slik at denne var ødelagt innvendig. AZD. Jeg har kjørt med denne mototfeilen i typ 2 år nå. Forje eier sa feilen kom etter at de gjorde noe med eksosanlegget, og at det ble fikset en gang, men så kom det tilbake. Utifra feilsøkingen tror jeg ikke det er noe galt med katalystatoren. "Catalytic converters: Passed" Edit: vet det er latskap, og galskap å kjøre med den i 2 år men... hehe Endret 30. januar 2017 av Dapp47 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå