Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

P0420 - Catalyst system Bank1

Dapp47

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Golf 4 hvor motorlampen lyser. Har ikke brydd meg noe særlig om det da jeg har feilsøkt så langt som at jeg vet at det enten er Katalysatoren, eller en av Lambada sensorene. Spørsmålet mitt nå er egentlig: Hvordan vet jeg hvilken av sensorene jeg evt skal bytte?

Se feilkoder nederst

2017-01-30_0951.png

2017-01-30_0951.png

Takk for tips og hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvilken motor/motorkode har du? Da jeg fikk 16804 på min A4 med 1.6 bensin var det katalysatoren som var defekt. Viste seg at forrige eier hadde kjørt den lenge med periodisk feil på coil, som hadde gitt uforbrent bensin til katalysatoren, slik at denne var ødelagt innvendig.

Lenke til kommentar

Hvilken motor/motorkode har du? Da jeg fikk 16804 på min A4 med 1.6 bensin var det katalysatoren som var defekt. Viste seg at forrige eier hadde kjørt den lenge med periodisk feil på coil, som hadde gitt uforbrent bensin til katalysatoren, slik at denne var ødelagt innvendig.

AZD. 

Jeg har kjørt med denne mototfeilen i typ 2 år nå. Forje eier sa feilen kom etter at de gjorde noe med eksosanlegget, og at det ble fikset en gang, men så kom det tilbake. Utifra feilsøkingen tror jeg ikke det er noe galt med katalystatoren. "Catalytic converters: Passed"

Edit: vet det er latskap, og galskap å kjøre med den i 2 år men... hehe :wee:

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...